5 דרכים ליצירת קשר אישי עם הלקוחות שלכם ובניית אמון

לא קל להשיג לקוחות, בכל תחום כמעט, ועוד יותר קשה לשמור על הלקוחות שכבר נתנו בנו אמון פעם אחת. בעידן של מידע אינסופי והצפה של גירויים, חובה לשמור על קשר עם כל לקוח ולקוחה כדי להישאר בתודעה שלהם ולבנות אמון מתמשך. איך עושים את זה נכון? לפניכם 5 דרכים מומלצות.

  1. הודעות ווטסאפ אישיות

לעסק שמפעיל דף נחיתה או מקבל פרטי יצירת קשר דרך האתר מומלץ לפנות למתעניינים בהודעת ווטסאפ. המלצה נוספת היא לנסח את ההודעה באופן הכי אישי האפשרי, ובפרט להתחיל את ההודעה עם השם של הפונה ("בוקר טוב יעל", "שלום ניב" וכו'). אם בפנייה מהאתר יש שאלות ספציפיות חשוב להתייחס אליהן ולספק מענה משום שרק כך תיצרו את הרושם הראשוני הרצוי ותבנו אמון התחלתי עם המתעניינים. עוד דגש הוא המידיות – אל תתנו ללקוחות שלכם לחכות זמן רב מדי ליחס.

  1. ניוזלטר תקופתי

בניית אמון היא במקרים רבים תהליך הדרגתי, כזה שמחייב זמן וסבלנות. בניית רשימת תפוצה ושיגור ניוזלטרים יכולה להוות בסיס מצוין לתהליך הזה, בתנאי כמובן שמקפידים על 3 כללים: קודם כל לוודא שבכל מייל יש ערך אמיתי לנמענים, כלומר מידע מעניין, מועיל וכמובן אמין. שנית, תדירות – המצב האופטימלי הוא תדירות קבועה, למשל מייל שמגיע אחת לשבוע ביום ראשון בצהריים והלקוחות אפילו כבר מחכים לו. הכלל השלישי הוא לא להאריך יתר על המידה, מפני שטווח הקשב כיום קצר. אם יש לכם הרבה מה להגיד בנושא מסוים, אפשר לכלול בניוזלטר עצמו תקציר מסקרן ומושך ואת השאר להציע למי שילחצו על לינק (שיוביל לתוכן המלא אצלכם באתר).

  1. הודעות SMS

הודעות SMS – ובעברית מסרונים – נתפשות לפעמים כאמצעי מיושן. ה-SMS-ים אכן נכנסו לחיינו כבר במאה הקודמת, מיד אחרי שהתחלנו להשתמש בטלפונים ניידים ועוד לפני המצאת הסמארטפונים, ונדחקו הצידה ע"י הווטסאפ ואפליקציות העברות מסרים מידיות אחרות (טלגרם, סיגנל ועוד), אבל גם כך יש להם יתרון משמעותי כשהמטרה היא שיווק יעיל: האפשרות לשלוח אותם באמצעות מערכות מתקדמות. בדרך זאת אפשר לשלוח הודעת SMS לקבוצות גדולות בלחיצת כפתור, וגם לפלח בקלות את כל מאגר הלקוחות הפוטנציאלים לקבוצות ספציפיות כדי להפוך את השיווק לממוקד במיוחד.

  1. שיווק ברשתות חברתיות

כל רשת חברתית היא זירה מעולה לקשר אישי באמת. חשוב לקחת בחשבון את הצורך להקדיש לא מעט זמן לכך, ובפרט כשהמטרה היא יחס מלא לכל תגובה והתעניינות בכל לקוח. התמורה מצדיקה את ההשקעה.

  1. אירועים במרחב הפיזי

אנחנו אמנם חיים בעידן הדיגיטלי, אבל בהחלט אפשר גם לצאת ממנו מפעם לפעם. אירוע – למשל השקת מוצר חדש, או הפנינג שכונתי שמח, או הרמת כוסית לחג ויש כמובן עוד אפשרויות – הוא הזדמנות מצוינת לפגוש לקוחות פנים אל פנים, וכך לבנות אמון עמוק במיוחד.