390 אלף שקלים פיצוי לנער שנפצע בתאונת דרכים שנגרמה מנהג שהשתולל ללא ביטוח

את תביעתו של הנער הגישה עו”ד ליטל ביבר חייקין, ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי.  על פי הנטען בתביעה, התאונה אירעה בשנת 2019, עת הנער נפגע ממכונית ללא כיסוי ביטוחי. חרף כך, לאחר מאבק משפטי, זכה הנער בפיצויי עתק בסך 390 אלף שקלים.

על פי הנטען בתביעה, התובע, נער כבן 17 בעת התאונה, התהלך בשעת לילה ברחוב ביישוב מגוריו. לפתע הגיחה לעברו מכונית שנסעה בפראות, סטתה בפתאומיות ופגעה בו בעוצמה. כתוצאה מהפגיעה הועף הנער על העבר השני של הכביש, והוטח בעוצמה בקרקע.

עוברי אורח שמצאו את הנער שרוע על הכביש, כשהוא מחוסר הכרה, קראו לצוות מד”א, אשר פינה אותו בבהילות לבית החולים ‘מאיר’ בכפר סבא.

בבית החולים הוכנס התובע לחדר הלם, כשהוא בהכרה ירודה, כשהוא סובל, בין השאר, מחבלות בראש.

על פי הנטען, התובע אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים, שם עבר בדיקות וטיפולים רפואיים, וכשנגמל מההנשמה, הוא הועבר למחלקת כירורגיית ילדים. בחלוף שבוע של אשפוז שוחרר התובע לביתו, ועבר טיפולים ובדיקות רבות לאורך השנים.

על פי הנטען, לפני התאונה התובע היה נער בריא בנפשו, חרוץ ודינאמי, תלמיד תיכון, שבמקביל עבד בעבודות זמניות. עקב התאונה הפסיד הנער ימי לימודים רבים, נאלץ לוותר על רוב מבחני הבגרות, וכתוצאה מכך השלים רק בגרות חלקית. על פי התביעה, עקב התאונה נגרמו לתובע הפסדי השתכרות והוא נאלץ להוציא כספים עבור טיפולים, תרופות ונסיעות.

לדברי עו”ד ליטל ביבר חייקין, כאשר קטינים נפגעו בתאונה, הם רשאים לתבוע פיצויים עד הגיעם לגיל 25, וזאת משום שתקופת ההתיישנות בת 7 השנים, מתחילה להימנות מעת הגיעם לגיל 18.

מאחר ולרכב שפגע בנער לא היה ביטוח חובה, הוגשה התביעה נגד ‘קרנית’, קרן ממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, המפצה, במקרים המתאימים, נפגעים מתאונות שבהן לא ידוע מי הפוגע (תאונות ‘פגע וברח’) וכן נפגעים מתאונות שבהן כלי הרכב אינם מבוטחים.

לדברי עו”ד ביבר חייקין, לאחר תהליך החלמה ארוך, נקבע כי לא נותרה לתובע נכות נוירולוגית. למזלו הרב של התובע וכן בזכות הטיפולים שעבר, נותר התובע עם מגבלות יחסית קלות.

לאחר הגשת התביעה בשמו של הצעיר, הגיעו לאחרונה עו”ד ביבר חייקין וחברת ‘קרנית’ להסכם פשרה, לפיו ‘קרנית’ תפצה את התובע בלא פחות מ-390 אלף שקלים.

בית משפט השלום בתל אביב אישר לאחרונה את ההסכם ונתן לו תוקף של פסק דין.

כתיבת תגובה