תוכנית לבינוי קהילה בקרב משפחות בכפר סבא שבראשן הורה עצמאי הפועלת לקידום זכויות והנגשת מידע

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף שירותים חברתיים-קהילתיים מובילה תוכנית לבינוי קהילה בקרב משפחות שבראשן הורה עצמאי ופועלת לקידום זכויות, הנגשת מידע, שינוי מדיניות, וכן מפתחת שירותים ופעילויות כדי ליצור רשת תמיכה חברתית ולתת כלים להתמודדות וסיוע הדדי.
הפעילות מתקיימת בשיתוף פעולה עם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה במועצת נשים, שמקדמת את הנושא ותומכת במגוון פעילויות, בנוסף לשיתוף פעולה עם אגף קיימות, מחלקת קהילה ופנאי, היכל התרבות וארגונים התנדבותיים בעיר.

במסגרת התוכנית, הוקמה קבוצת מנהיגות הורים “הבית של ג.י.א” (גרושים/גרושות, יחידניות, אלמנים/אלמנות). בקבוצה חברים כבר שמונה הורים, שפועלים ביחד עם עו”ס מיכל אלמוג ועו”ס נגה צפתי – במטרה לקדם את המענים לטובת הצרכים של הקהילה.
“בזכות המידע שקיבלתי בקהילת ההורות העצמאית, הצלחתי לממש זכאות של משרד העבודה שנקראת ‘סל שעות גמיש’ וקיבלתי החזרים כספיים. לא ידעתי עליה לפני כן, זה היה ממש כמו אוויר לנשימה”, מספרת אם הלוקחת חלק בקהילה וב”בית של ג.י.א”.

אחת האימהות מספרת, כי “ההשתייכות לקהילה ו”לבית של ג.י.א” נותנת לי מענה במגוון דברים – פעילויות מהנות לילדים ולהורים, תחושת שייכות לקהילה, תחושה שיש עוד אנשים בסטטוס שלי שמבינים אותי”.
לדברי אחד האבות, “במסגרת הקהילה השתתפתי במגוון הרצאות בנושאים חשובים, סדנאות ופעילויות שונות, כאשר חלקם ללא עלות וחלקם במחירים מסובסדים השווים לכל כיס. בנוסף, בזכות הקהילה ובמסגרת האירועים השונים, יצרתי חברויות חדשות חדשים ונוצר חיבור אפילו בין הילדים”.

“סדנת הצמיחה להורים גרושים הייתה כל כך מעולה ואני חושבת שכל מתגרש צריך לעבור אותה. זה מוריד רף של כעסים ואלימות וראיתי איך אנשים בסדנה עשו שינוי בצורה מהירה מאוד. גם סדנת ההעצמה באמצעות תיפוף הייתה מעולה עם המון הומור, רצינות ומקצוענות”, מוסיפה אמרה אם אחרת.

“הבית של ג.י.א”, ביחד עם המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בעיריית כפר סבא, מהווים כתובת עבור המשפחות העצמאיות לפניות, סיוע ותמיכה. לדברי מנהלת אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, רוזי נוימן, “בשנה האחרונה השתתפו כ-500 משפחות בפעילויות השונות, כמו קבוצת תמיכה להורים בתהליכי פרידה וגירושין, טיולים ליחידניות, סדנאות נגרות לאבות עם ילדיהם, קבוצות העצמה, הרצאות בנושאים כלכליים ועוד. יש לציין, כי במסגרת ההטבות עבור המשפחות, העירייה קידמה הכרה של משרד העבודה בצהרוני גני יול”א, מה שמקנה להורים העצמאיים הנחה בצהרוני הגנים”.

ראש העיר, רפי סער: “התקופה המורכבת בה אנו נמצאים כבר למעלה משמונה חודשים משפיעה על כולנו, וזאת בנוסף לעלייה ביוקר המחייה. אנו מעניקים מעטפת תומכת לתושבינו, באמצעות תמיכה, הדרכה ויוזמות חדשניות – המאפשרות לתושבים לשמור על איכות חייהם וליהנות מהשירותים הרבים המוצעים להם. אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, לצד יחידות העירייה הנוספות, פועלים לאורך כל השנה על מנת לדייק את המענים הניתנים לתושבות ותושבי העיר בכל גווני האוכלוסייה, תוך חשיבה מחוץ לקופסה ויוזמות פורצות דרך. נמשיך לפעול למען תושבינו בכל תחומי החיים”.

כתיבת תגובה