גזר דינה של ספיר ניסני יינתן בשבוע הבא

שוב נדחה גזר הדין של העיתונאית ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה לאחר ששפכה עליה סיר שמן רותח בעת שזו ישנה.

ספיר ניסני הגישה אתמול, ראשון, כמה שעות לפני הדיון, בקשה לדחייתו בטענה שהיא נחשפה לחולה קורונה מאומת ובשל כך נכנסה לבידוד. השופטת אלינא דניאלי קבעה כי ניסני תגיש בימים הקרובים מסמך המאמת את הטענה ואם לא, יוצא נגדה צו הבאה, שמשמעותו מעצר

ספיר ניסני
השופטת קבעה בהחלטתה: "הדיון קבוע להיום למתן גזר דין. אציין כי דיונים רבים נדחו בשל בקשות שונות של הנאשמת. ביום שלישי האחרון הגישה הנאשמת בקשה. מהבקשה עולה שהיא מצויה בבידוד מתמשך מאז חודש פברואר. מדובר במגיפה מתמשכת ולא ניתן בנסיבות אלה לדחות את מתן גזר הדין שכבר נדחה מספר פעמים.
לפיכך בחרתי לדחות את בקשת הנאשמת. הבוקר הגישה הנאשמת בקשה נוספת בה טענה כי היא נמצאת בבידוד לאחר שבאה במגע עם חולה קורונה מאומת. אולם היא לא צרפה לבקשה אסמכתא המוכיחה כי אכן מדובר בחולה קורונה מאומת. לאור זאת תגיש הנאשמת עד ליום 22 ביולי מסמך המאמת כי אותו אדם חולה בקורונה. אם לא תעשה כן יוצא נגד צו הבאה".
משפטה של ניסני נמשך כבר ארבע שנים לאחר שהדיונים נדחים פעם אחר פעם בשל אי התייצבותה של ניסני, כל פעם בטענה אחרת. לפי כתב האישום, בשנת 2016 ניסני נכנסה בשעת לילה אל חדר האם עם סיר ובו שמן רותח כדי לקחת תבלינים מהחדר לתבשיל שהכינה. היא לא הדליקה את האור כדי לא להעיר את האם, מעדה ושפכה את השמן הרותח על האם.
עו"ד רועי רייס מטעם הפרקליטות "ישנה טענה שקשורה למצבה הרפואי של הנאשמת, יש טענה
הקשורה לכך שהיא נמצאת בבידוד, יש טענה שהבידוד שלה התחזק עקב חשיפה לחולה מאומת, יש
טענות שונות ומשונות על כך שהגישה בקשות קודמות שלא נסרקו,הקשורה לכך שהיא נמצאת בבידוד, יש טענה שהבידוד שלה התחזק עקב חשיפה לחולה מאומת, …הנאשמת היא זו שבוחרת בתזמון הגשת הבקשות והיא זו שעורכת בירורים מסוימים על בקשות שהגישה שלא בזמן על אף ניסיונה הרב בנושאים הללו, בסופו של דבר קשה לנו בזמן קצר כל כך כאשר יש עשרות מסמכים, לגבש עמדה אחראית וחד משמעית. ככל שבית המשפט ירצה, אפשר לדחות אפילו בעוד שעה-שעתיים את הדיון, אוכל לקרוא את הכול מא' עד ת', לקבל לידי את כל הנספחים ולנסות להבין מה יש ומה אין. עשיתי ככל יכולתי אבל זה קשה מאוד בתנאים הללו".
השופטת אליאנא דניאלי :"הדיון נקבע להיום למתן גזר הדין בעניינה של הנאשמת. יצוין כי מדובר בדיון נדחה, שעה שדיונים קודמים שנקבעו לשם מתן גזר הדין נדחו בעבר נוכח בקשות שונות שהגישה הנאשמת.
בקשתה האחרונה של הנאשמת הוגשה לבית המשפט ביום 2020.06.14 ,ומאז לא הוגשו בקשות עד לצהרי יום שישי האחרון, 2020.07.17 ,שעה שגזר הדין אמור היה להינתן היום, 2020.07.19 ,בצהריים. דחיתי את בקשות הנאשמת לדחיית מועד מתן גזר הדין, וקבעתי כי ככל שלא תתייצב לדיון היום, יוצא כנגדה צו הבאה ללא שחרור. מבלי לפגוע בפרטיותה של הנאשמת ייאמר כי בהתאם למסמכים אותם הציגה בחודשים האחרונים,
היא מצויה בבידוד מניעתי מתמשך החל מחודש פברואר האחרון, עוד בטרם אובחן בישראל חולה הקורונה הראשון. אין המדובר בבידוד קצר מועד בשל חשיפה לחולה קורונה, שאז היה מקום לדחיית הדיון. מצויים אנו תחת מגפה מתמשכת אשר אינה צפויה להסתיים בחודשים הקרובים, ולא ניתן בנסיבות אלו לדחות את מתן גזר הדין אשר כאמור נדחה מספר פעמים לבקשת הנאשמת, דחיה בת חודשים
נוספים ולטווח לא ידוע. אף אם אניח כי הנאשמת לא יצאה את פתח ביתה מחודש פברואר ועד היום, הרי שבית המשפט עומד בתנאים מחמירים של "התו הסגול", ומקפיד על קיומם, והוא מצווה לקיים דיונים כסדרם גם עתה.
מובהר כי הנוכחים באולם בית המשפט עוטים מסכות אף ופה ושומרים על מרווח ראוי ביניהם. בנסיבות האמורות מצאתי כאמור ביום שישי האחרון, לדחות את בקשות הנאשמת. הבוקר ובמהלך היום, הגישה הנאשמת 3 בקשות נוספות במסגרתן טענה לראשונה כי היא מצויה בבידוד גם מאחר שנחשפה ביום 2020.07.16 לחולה קורונה מאומת. הנאשמת ציינה בבקשתה את פרטי חולה הקורונה, ואולם לא צרפה כל אסמכתא המעידה כי אכן מדובר במי שחלה בקורונה. בנסיבות אלו ובהתחשב בכך שבעת הנוכחית נטען על ידי הנאשמת כי היא מצויה בבידוד אשר בנוסף לבידוד הקודם בו היא מצויה לטענתה מחודש פברואר, נובע בשל חשיפה לחולה קורונה מאומת, יידחה מועד הדיון למשך תקופת הבידוד בת השבועיים אליה התייחסה הנאשמת בבקשתה. עם זאת ומאחר שהנאשמת לא הציגה כאמור כל אסמכתא התומכת בדבריה כי אותו אדם אכן חלה בקורונה והציגה אך את הודעתה שלה למשרד הבריאות לפיה היא מצויה בבידוד, תגיש הנאשמת עד ליום 2020.07.22 מסמך המאמת את טענתה כי אותו אדם אכן חולה בקורונה. ככל שלא תעשה כן, יוצא כנגדה צו הבאה.ערה אני לטענותיה הרבות של הנאשמת הנוגעות לכך שהיא אינה עורכת דין, אינה מחוברת לנט המשפט ומתקשה בקבלת החלטות בית המשפט ואולם מדברי בא כוח המאשימה עלה כי הנאשמת מצויה עמו בקשר ישיר באמצעות הטלפון הנייד, וכי עשתה כן גם מוקדם יותר היום, ובנסיבות אלו תוכל הנאשמת לקבל את החלטת בית המשפט בהקדם. למען הסר ספק אני מורה כי המזכירות תשלח את ההחלטה לנאשמת וכי אף ב"כ המאשימה יעביר באמצעות הטלפון הנייד את ההחלטה לידיה".