עיריית כפר סבא מציגה: מינהלת עסקים קטנים ובינוניים לקידום בתי העסק המקומיים

עיריית כפר סבא הקימה בימים אלה מינהלת עסקים קטנים ובינוניים חדשה, בשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, לחיזוק בתי העסק הכפר-סבאים ובהובלתו של המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים, אורן כהן.
המינהלת החדשה תאגד תחת קורת גג אחת את כל נושא קידום העסקים בעיר, במסגרת הקמפיין העירוני אותו מוביל ראש העיר רפי סער זה מספר חודשים – "כפרסבאים קונים בכפר סבא".
בעיר כפר סבא פועלים כ-10,000 עסקים קטנים כשמחציתם הם בתי עסק (חנויות/משרדים), ומטרת מינהלת העסקים הקטנים והבינוניים היא ליצור מעטפת עירונית תומכת, הממריצה את הפעילות העסקית בקרב עסקים קטנים בעיר, בדגש על ערכים עירוניים. זאת בהתאם לאפיון הצרכים העולים מבעלות ובעלי העסקים, ראיונות ומפגשים עם מומחים וסיורי שטח. בנוסף, פועלת המינהלת להפיכת תהליך רישוי העסקים לפשוט ונגיש, ליווי מקצועי לעסקים קטנים מול גופים עירוניים, תמיכה עירונית להגדלת ההכנסות ועוד

ראש העירייה רפי סער ואורן כהן

כחלק ממהלך נרחב לתמיכה בעסקים המקומיים, יצרה המינהלת שיתוף פעולה עם חברת ZECO ליצירת פלטפורמה דיגיטלית לסחר בין עסקים, שתאפשר את הגדלת החשיפה לבתי העסק השונים ולשיתופי פעולה ביניהם. זאת בנוסף להקמת פינת פרסום קבועה במדיה החברתית העירונית ומתן אפשרות לפרסום חוצות במחירים מוזלים.

ראש העיר, רפי סער: "מאז פרוץ משבר הקורונה, אנו פועלים רבות על מנת לתמוך בבעלות ובבעלי העסקים הקטנים בעיר ונקטנו בשורה ארוכה של צעדים על מנת לסייע להם, בין היתר דחיית תשלומים, פתיחת קו חם, הנחות לעסקים השוכרים נכסים מהעירייה ואף קיום אירועי רחוב לעידוד העסקים.
אני קורא לכל תושבות ותושבי כפר סבא להמשיך ולקנות רק בבתי העסק המקומיים, כי כוחה של הקהילה שלנו היא בסיוע זה לזו ובמתן תמיכה. יחד נצלח כולנו את התקופה המאתגרת אותה אנו חווים בחודשים האחרונים".

בנוסף, תקיים מינהלת העסקים הכשרות לבעלי עסקים קטנים לניהול העסק ותפעול מוצלח, וזאת באמצעות יצירת מאגר מרצים מומחים ועצמאיים, כאשר אחד היעדים הוא להביא ליצירת אווירה שתביא להעשרת תמהיל העסקים ברחוב, קידום המרחב העסקי העירוני ויצירת מוקדי משיכה מתחלפים – ביניהם דוכני רחוב, סיורים מודרכים, פעילויות לילדים, אומנות רחוב ועוד. כמו כן,

בישיבת מועצת העיר האחרונה שהתקיימה בשבוע שעבר ושבה הוצגה מינהלת העסקים החדשה, אישרה מועצת העיר את המלצת ועדת העסקים הקטנים והבינוניים, לפיה יוכלו בעלות ובעלי עסקים בעיר לפרסם את בתי העסק שלהם על גבי לוחות מודעות עירוניים במחיר מסובסד ומוזל מאוד.

כל אלה מצטרפים לפעולות נוספות בהן נקטה העירייה על מנת להקל על העסקים בתקופת הקורונה, ביניהם קמפיין עירוני נרחב לעידוד המסחר בעיר וקנייה בעסקים מקומיים, הקמת פורטל עסקים ייעודי באתר העירוני, בו יכולים העסקים לפרסם עצמם ללא עלות, דחיית תשלום אגרות שילוט, זיכוי במס הארנונה בהתאם להנחיות משרד הפנים, אישור להוצאת כיסאות ושולחנות ללא כל עלות למתחמי מזון ומסעדות, אישור להמשך או הקמת סגירות חורף גם בקיץ ללא כל עלות, הקמת קבוצת וואטסאפ ייעודית לבעלי עסקים ומחלקת רישוי עסקים, פתיחת קו חם ייעודי לעסקים – למתן סיוע וניצול זכויות, קיום פעילות רחוב שבועית עם אומנים מקומיים מדי יום חמישי ברחוב ויצמן והענקת הנחה בשיעור של 50 אחוז לעסקים מקומיים השוכרים נכסים מהעירייה, בהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש.

יו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים והמשנה לראש העיר, חבר המועצה אורן כהן: "אני מודה לראש העיר על התגייסותו למען העסקים הקטנים ועל הקמת המינהלת החשובה כל כך בימים אלה. אנו עומדים לצדם של כל בעלות ובעלי העסקים בעיר ועושים כל שניתן על מנת לסייע להם בתקופה קשה של משבר כלכלי אליו נכנסה מדינת ישראל כולה, ונמשיך להקצות משאבים נוספים לטובת נושא זה ולפעול בדרכים נוספות כדי לעזור לבתי העסק בעיר שלנו לצמוח ולצאת מהמשבר אליו נקלעו עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ".