בשורה לתושבים: שדרוג גן גלר הוותיק יצא לדרך

עיריית כפר סבא יוצאת בימים אלה בעבודות לשדרוג גן גלר הוותיק שבמרכז העיר, וזאת במסגרת תוכנית רב שנתית לשדרוג הגינות הציבוריות ברחבי העיר כולה.
גן גלר נמצא בין רחוב סוקולוב לבין רחוב גאולה ומשתרע על שטח נרחב של כ-5.7 דונם, וכולל גבעות דשא, מסלולי הליכה, ספסלי ישיבה ועוד, כאשר שטח המשחקים משתרע על שטח של כ-500 מ"ר ומשרת ילדים ומשפחות רבות המתגוררים באזור. עבודות השדרוג החלו השבוע וצפויות להתסיים ממש לפני כניסת ראש השנה בסוף השבוע
שדרוג אזור המשחקים בגן הוותיק, שנקרא על שמו של ראש העיר המיתולוגי זאב גלר ז"ל, כולל בין היתר את הנגשת מתקן המשחקים המשולב, כולל מערכת ייחודית לילדות וילדים עם מוגבלויות, החלפת חצובות הנדנדות בחדשות והתקנת נדנדות נגישות לאם ולילד, חצובות עם שני מושבים לבוגרים, נדנדות לפעוטות וחצובת נדנדה המדמה ערסל, המותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים.
בנוסף, כוללת עבודת שדרוג הגן, שהוזנח לאורך שנים, גם התקנת ספסלים נגישים ויצירת כניסה מונגשת לאזור המשחקים, כמו גם משטח דשא סינטטי בטיחותי.
ראש העיר, רפי סער: "שדרוגו של גן גלר שבמרכז העיר הוא בשורה לתושבות ולתושבי האזור כולו, שחיכו משך שנים ארוכות לשדרוג האזור. מדובר בנדבך נוסף וחשוב בחידוש פני העיר כולה, הן בתחום התשתיות, הן בתחום ריהוט הרחוב וניקיון העיר, הן בשיפוץ ובשדרוג נרחב של מוסדות החינוך העירוניים והן בתחום הגינות הציבוריות ואני מזמין את כולם להגיע למקום עם סיום העבודות וליהנות מהגן היפה".
שדרוגו של גן גלר, באמצעות מחלקת גנים ונוף באגף חזות העיר, מצטרף להקמת גן משחקים חדש לרווחת הציבור במתחם גן הזיכרון, בעלות הנאמדת בסכום של כ-700 אלף שקלים וכוללת משטח בטיחות והצללה, מתקן משחקים משולב, הכולל בין היתר מגלשות ואלמנטים נוספים, מתקן סירה, קיר טיפוס לילדים, וכמובן נדנדות לפעוטות ולילדים בגילים שונים – כולם נגישים. זאת בנוסף להצבת ספסלים וברזייה חדשים, כמו גם שיקום של המדשאה ונטיעת עצים.
שדרוג גני השעשועים בעיר מתבצע כאמור במסגרת תוכנית רב שנתית שהחלה בשנת 2019, במסגרתה השקיעה כבר העירייה מאות אלפי שקלים בשדרוג גינות ציבוריות ברחבי העיר, כולל עבודות גינון והתקנת מתקני משחק חדישים ומשטחים בטיחותיים.
תוכנית שיקום הגנים הציבוריים החלה עם חידושה של גינת הבנים בשכונת יוספטל בעיר, כאשר לבקשת התושבים, ביצעה העירייה עבודות שדרוג והחלפת מתקנים בגינה, כשבין היתר הוגדל שטח פינות המשחקים והותקנו מתקני משחק חדשים ועבודות גינון.
בנוסף, כללה התוכנית גם את שדרוג מתחם לוקי ברחוב אסף שמחוני, גינת הגדנ"ע ברחוב הכרמל, הגינה הציבורית ברחוב שמחה אסף. כמו כן, גן המגינים ברחוב המעפילים במרכז העיר עבר אף הוא שדרוג נופי בהתאם לערכי השימור של גנים ותיקים בעיר.
רצ"ב: גן גלר המשודרג בעת התקנת המתקנים החדשים. צילומים: עיריית כפר סבא