הותקנו מערכות פוטו-וולטאיות על מספר מוסדות חינוך וציבור, ביניהם חטיבת אילן רמון, בית הספר אוסישקין

40 מערכות פוטו וולטאיות בשנה וחצי והעלאת כושר ייצור החשמל העירוני ל-20 אחוז במסגרת חזון "עיר מאופסת אנרגיה" – העיר כפר סבא ממשיכה להוביל במדיניות הקיימות, בהפחתה בצריכת החשמל העירונית ובהגדלת ייצור אנרגיה ירוקה, באמצעות התקנת מערכות פוטו-וולטאיות.

כחלק ממדיניות ירוקה פורצת דרך, מובילה עיריית כפר סבא חזון חדשני של עיר מאופסת אנרגיה: עיר השואפת לאזן בין צריכת האנרגיה לייצור האנרגיה העירונית. חזון זה בא לידי ביטוי באמצעות שני תהליכים מקבילים: התייעלות אנרגטית ופריסת מערכות פוטו-וולטאיות (סולאריות) לייצור אנרגיה מתחדשת על מבני ציבור וחינוך בעיר.
בחודשים האחרונים הותקנו מערכות פוטו-וולטאיות על מספר מוסדות חינוך וציבור, ביניהם חטיבת אילן רמון, בית הספר אוסישקין, היכל התרבות העירוני, בית ספיר, ולראשונה – גם על גגות אשכולות גני ילדים. בימים אלה מקודמת עבודות התקנה של מערכות נוספות במגרשי ספורט, כקירויים סולאריים בבתי הספר יצחק שדה, מפתן, גוונים, סאלד, עטרת חיים, דבורה עומר, אולפנית הראל ותיכון הרצוג

ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבא מובילה במדיניות הקיימות העירונית ומהווה דוגמה לרשויות אחרות. אנחנו מעודדים צריכה נבונה והתנהלות מקיימת, במטרה לקדם שמירה על הסביבה ושימוש יעיל של המשאבים העירוניים. אני גאה כי גם בתחום זה של ניהול נכון של משאב אנרגיה, אנו מובילים בארץ, כפי שאנו מובילים בתחומים רבים נוספים הנוגעים לקיימות ולשמירה על הסביבה שלנו – למען עתיד ילדינו. זאת בין היתר בפעילות הסברה נרחבת החל מהגיל הרך והטמעת חינוך לערכי הקיימות כדרך חיים, כמו גם בקידום פתרונות חדשניים לאתגרים עירוניים".
אנרגיה סולארית הינה טכנולוגיה ותיקה, המאפשרת להפיק אנרגיה חשמלית מאור השמש ויתרונותיה רבים: הפחתת פליטות גזי חממה, הגדלת ההכנסות לעירייה לרווחת התושבים, הפחתת זיהום אוויר על ידי הפחתת הפעילות בתחנות הכוח הארציות, פיתוח תחום תעסוקה נוסף בישראל ויצירת מקומות תעסוקה באמצעות חברות לאנרגיה סולארית וביזור האתרים להפקת אנרגיה, המקדם עצמאות עירונית בתחום.
עיריית כפר סבא מהווה את אחת הרשויות הראשונות בישראל שהתקינו מערכות סולאריות (פוטו וולטאיות) באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, כאשר מאז שנת 2019 הותקנו ומותקנות בימים אלה, כ-40 מערכות סולאריות נוספות במבני ציבור וחינוך, הן על גגות קיימים והן על מגרשי ספורט שאינם מוצללים כקירוי סולארי, ובסך הכל כ-60 מערכות הפרוסות ברחבי העיר ומספקות אנרגיה מאור השמש.
הקירוי הסולארי מספק נוחות אופטימלית למשתמשי המגרש, בין היתר  הצללה, הגנה מהגשם ותאורה מתקדמת, והמערכת הסולארית מחזירה את ההשקעה הרבה שבהקמת קונסטרוקציה מורכבת
כניסת החברה הכלכלית לתחום הגדילה את כמות ייצור האנרגיה מ-1 מגה וואט ל-4 מגה וואט תוך שנה  בלבד, ובתקופת החגים והקורונה הנוכחיים הצפי הוא להגדיל את כושר הייצור ב-2 מגה נוספים.
בסך הכל, המערכות הקיימות והמתוכננות כעת ייצרו כבר בתחילת 2021 כ-10 מגה וואט בשנה, המהווים כמחצית מצריכת האנרגיה הרשותית.
חשוב להדגיש, כי התקנת המערכות מתבצעת בליווי יועץ בטיחות וממונה בטיחות בשטח, וכי הפאנלים אינם מייצרים קרינה. כמו כן, אחרי ההתקנה מתבצעות בדיקות קרינה לאישור תקינות המערכות.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין: "כולם מדברים על אנרגיה ירוקה ומתחדשת, אנחנו עושים זאת בפועל. הצבנו לעצמנו יעד חסר תקדים בישראל ושאפתני גם בקנה מידה בין-לאומי, לאפס לחלוטין את צריכת האנרגיה המזהמת של העירייה תוך כמה שנים. חצי מהיעד כבר הושג ואנחנו ממשיכים אף מעבר לכך. במעשינו אנחנו מוכיחים שאין שום צורך בתחנות כוח מזהמות. אפשר לקבל את כל צורכי האנרגיה של העירייה, ובהמשך של כפר סבא כולה, באמצעות השמש".