ועד ההורים העירוני בכפר סבא:"המודל הייחודי הקיים כיום בכפר סבא הוא הכי טוב בארץ, ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לשמור עליו"

מאת: אירית מרק

ישיבת מועצת עיר סוערת בכפר סבא על רקע החלטת עיריית כפר סבא, לאחד הגנים הקצרים, שבהם יום הלימודים מסתיים בשעה 14:00, עם גני היול"א העובדים עד השעה 17:00. הורים רבים הביעו מחאתם בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי.

העירייה הבהירה כי גני ילדים קצרים הנמצאים בתפוסה מלאה יפעלו כרגיל. לגני יול"א תתאפשר הרשמה גם לילדים המסיימים בשעה 14:00 ולא רק לאלו המסיימים בשעה 17:00. בעירייה אומרים כי ישנם תשעה גנים קצרים אשר בהם תפוסה מלאה, בעוד שב – 15 גני ילדים אחרים לומדים פחות מ-20 ילדים בכל גן, מה שגורר עלויות גבוהות ולכן ההחלטה לאיחוד.

הצטרפו ל-24 אלף החברים בקבוצת >>> כפר סבא שלנו

בעירייה הבהירו עוד כי ארוחת צהריים לילדי יול"א תחולק בשעה 13:15. הארוחה לילדי הגן הקצר תעלה כעשרה שקלים ליום, כ 200 שקלים בחודש, לבחירת ההורים. העירייה תסבסד ארוחה להורים מתקשים.

סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין:"אני מאמין בחינוך איכותי, שוויוני ואנושי עבור ילדי כפר סבא. בשנתיים האחרונות נתקלתי במקרים רבים, ממש הצפה של פניות הורים, במועד הערעורים על השיבוצים בגנים. ברוב המקרים ידינו היו כבולות ולא הייתה כל אפשרות לעזור. הסיבה העיקרית לכך הייתה חוסר האיזון הקיצוני במספר הילדים בגנים סמוכים, מה שיצר מצבים של גנים מלאים עד אפס מקום שלא ניתן להוסיף אליהם ילדים או גנים עם מספר מינימלי של ילדים שלא ניתן להפחית עוד יותר. כך הורים נאלצו לקחת שני ילדים מגנים רחוקים מאוד זה מזה, להוציא הון עתק על עזרה או רכישת רכב או ילדים שנאלצו ללמוד בגן שאינו מתאים עבורם. זו היתה התעללות בילדים ובהורים, שלא באשמתו המכוונת של איש, אבל שנבעה משיטת חלוקת הגנים. אני לא מוכן להמשך המצב המעוות הזה. לכן אני תומך בתכנית החדשה שתפחית את מספר הילדים בגנים ולא תאפשר עוד מצב של גן עם 36 ילדים כשסמוך אליו נמצא גן של 16. במקומות בהם מספר הנרשמים יתאים לגן קצר, יהיה גן קצר כבעבר. במקומות אחרים יתבצע שילוב ללא פגיעה בארוחת הצהריים. המדיניות היא אחידה לגבי כל זרמי החינוך, וזאת בניגוד לשמועות לא מבוססות שהופצו. כאב לילדות אני משוכנע שזהו הפתרון הנכון ביותר". 

עילאי הרסגור הנדין. סגן ראש העיר

 

 

 

 

צביקה דוידוביץ, יו"ר ועד גני הילדים מסר את תגובת ועד ההורים :"נציגי הוועד שומרים על קשר רציף עם נציגי העירייה גם לאחר ישיבת המועצה, כפי שהיה לפניה. אנו ערים למצוקת ההורים כפי שהתבטאה גם בשיח הטעון שהתנהל בישיבת המועצה ופועלים במשותף למציאת פתרון שייתן להורים ולילדיהם את המענה הטוב ביותר האפשרי ובכך יביא גם להרגעת הרוחות. נציין עוד כי המודל הייחודי הקיים כיום בכפר סבא הוא הכי טוב בארץ, ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לשמור עליו. נשמח לעדכן כשנגיע לפתרון הוגן ומוסכם".

צביקה דוידוביץ