סגן ראש העיר, דני הרוש:"תופעת השימוש בנפצים, קפצונים וזיקוקים, חוזרת על עצמה ואנו מתחילים באכיפה מוקדמת"

עיריית כפר סבא החלה בימים האחרונים במבצע הסברה ואכיפה בנושא מכירת נפצים ושימוש בנפצים, לרבות הסברה על השימוש במשחק המסוכן, העלולה לעלות בחיי אדם.
מדי שנה, לקראת חג הפורים, שיתקיים השנה בסוף חודש פברואר הקרוב, נערכת העירייה, יחד עם משטרת ישראל, לטיפול בתופעת הנפצים
הטיפול, המשלב את אגף הביטחון העירוני ואת השיטור העירוני והפיקוח, מתבצע בתחומי ההסברה, המניעה והאכיפה, כאשר פעילות המניעה מתרכזת במקורות הנפצים – ספקים וסוחרים, ובמטרה להגביר את האחריות החברתית והקהילתית לנושא, המשפיע על חרדות בקרב ילדים והלומי קרב.
במקביל, מתקיימת פעילות הסברה ואכיפה השטח, הכוללת בין היתר שימוש במערך מצלמות האבטחה העירוני, המשדר תמונות למוקד העירונית 24 שעות ביממה.
ראש העיר, רפי סער: "השימוש בנפצים, שהם חומרי נפץ לכל דבר, מסכנים את חיי המשתמשים ואת הסובבים להם. המשחק בנפצים עלול לגרום לחבלות ולפציעות קשות וזאת בנוסף לכך שהוא מעורר חרדות בקרב הלומי קרב, ילדים ובעלי חיים. אני קורא לכולם – שימרו על החיים והימנעו ממשחק שעלול לעלות בחיי אדם".
יש לציין כי במסגרת המבצע, לו שותפים גם בנות ובני נוער ממערך מדריכי המוגנות וסיירת ההורים העירונית, חולקו קנסות לבני נוער שעשו שימוש בנפצים, בגין הפעלת צעצוע מסוכן, והוריהם עודכנו. מדובר בדוחות בסך 730 שקלים, כקבוע בחוק, כמו גם דוחות אזהרה שניתנו. בנוסף, הקנס בגין מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן הוא 475 שקלים, בהתאם לחוק העזר העירוני.
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש: "תופעת השימוש בנפצים, קפצונים וזיקוקים, חוזרת על עצמה מדי שנה לקראת חג הפורים. כמדי שנה, אנו נערכים לכך ומתחילים באכיפה מוקדמת, על מנת למנוע את השימוש הפסול והמסוכן בנפצים. מדי שנה אנו מדווחים על מקרים של ילדים ובני נוער שנפגעים ברחבי הארץ כתוצאה מהשימוש בנפצים ואני קורא לבני הנוער ולהוריהם לחדול ממנהג זה, למען בטיחותם ובריאותם".

בקבוצת כפר סבא שלנו, העלה ושב העיר מקרה כאוב לפיו כלבתו מפוחדת עד אימה מקולות הנפצים אני כותב את זה כבר מתוך ייאוש ובתקווה שאולי בעזרת לחץ של תושבים מישהו בעירייה או במוקד השיטור העירוני יתעורר. שמי עמית, בן 20, תושב העיר, מתגורר קרוב לספורטק, באיזור שכונת תשלו״ז. מדי ערב במשך החודש האחרון נשמעים קולות נפץ חזקים מאיזור הספורטק בווליום גבוה, כמעין פיצוץ או ירייה. כמעט כל ערב שאנחנו מרימים טלפון למוקד העירוני להתלונן על קולות הנפץ האלו שמרעידים את הבית ומפחידים את הכלבה המתוקה שלנו – ליסה. כל שיחה מחדש יש תירוץ אחר לגבי התופעה הזאת. באחת השיחות התברר לנו שאלו נערים מהאזור שמשתעשעים להם בשעות הערב. תמיד הם אומרים ששולחים את השיטור העירוני, אבל השיטור העירוני מגיע כל כך מאוחר, כך שאותם נערים כנראה מספיקים לברוח. בשיחה האחרונה עם המוקד לאחר 2 בומים חזקים בשעה 22:00, נאמר לנו כי עוד אנשים התלוננו ונשלח השיטור העירוני כחמש דקות קודם לכן. לאחר השיחה נשמעו עוד כשישה בומים חזקים מה שאומר שהשיטור לא מיהר להגיע ואין לדעת אם הם בכלל יצאו לבדוק."זה לא הגיוני שתושבים מתלוננים ערב ערב למוקד על אותה בעיה במשך חודש שלם, והיא נמשכת. יש תחושת התעלמות חזקה וקיצונית מצד המוקד, שכבר נמאס לשמוע את התשובות המובנות של ״שלחנו את השיטור והם יבדקו״. הפיצוץ כל כך חזק שאני כמעט בטוח שנשמע גם בחלקים משכונת הדרים ושכונת האוניברסיטה, כל הבתים המקיפים את הספורטק. ליסה רועדת מסתתרת במסדרון, אני יושב לידה, וקולות נפץ חזקים נשמעים כל חצי דקה. זה המוצא האחרון כי כמה אפשר להתקשר, לדווח ולשמוע את אותה התשובה. לא שיש לי את הידע להגיד למשטרה מה לעשות, אבל לא ברור למה לא מציבים שם שוטרים בשעות הלילה שיתפסו את אותם הנערים ויסיימו את הסיפור הנוראי הזה".

מאת: אירית מרק