תלמידות ותלמידי גלילי מובילים מחאה ארצית למען שורדי שואה. ברביעי, יום השואה הבין-לאומי, יובילו מפגן מחאה בכיכר רבין
תלמידות ותלמידי תיכון גלילי בכפר סבא, מובילים בימים אלה מחאה ארצית למען שורדות ושורדי שואה ושיפור מצבם הכלכלי, החברתי והנפשי.

תגובות רבות בנושא בקבוצת כפר סבא שלנו – לחצו כאן להצטרפות 

מדובר ביוזמה שהחלה במסגרת שעות ההתנדבות של שתי תלמידות כיתה י' בתיכון, לינוי אלנר ומיי איתן, המתנדבות עם שורדי ושורדות שואה בני העיר, במסגרתה החליטו לרתום את בנות ובני הנוער ברחבי הארץ, למען שיפור מעמדם של שורדי ושורדות השואה. בתמיכת הנהלה וצוות בית הספר, והצטרפות למיזם של תלמידות ותלמידי התיכון, הוקם דף פייסבוק ייעודי תחת הכותרת "סיימנו לשתוק", קבוצת וואטסאפ ועצומה ארצית, עליה חתמו כבר עשרות בנות ובני נוער.
"להזיל דמעה ביום השואה זה לא מספיק – הגיע הזמן של בני הנוער לדבר למען ניצולי השואה" – זוהי כותרת העצומה אותה פתחו, ובה נכתב: "במסגרת מעורבות חברתית בחרנו במפגשים עם ניצולי שואה, שם נחשפנו למצבם העגום. מבחינה כלכלית, נפשית ובדידות נוראית. הסטטיסטיקה מראה, כי אחד מתוך חמישה ניצולי שואה חסר יכולת כלכלית בסיסית לרכישת מזון ותרופות. החברה והמדינה בחרה להתייחס אליהם כשקופים וזנחה אותם לגמרי. מספרם של ניצולי השואה בארץ הולך ומתמעט מדי יום. שתינו בנות דור שלישי ורביעי לניצולי שואה, חיות ומכירות את הנושא מקרוב. גדלנו על הבסיס שאנחנו פה היום, בארץ ישראל, בזכותם".
ראש העיר, רפי סער: " "היזמה של לינוי ושל מאי מוכיחה את האכפתיות והמעורבות של בנות ובני הנוער שלנו בחברה, והיכולת שלהם לשנות ולהשפיע. כפר סבא כולה עומדת מאחוריהן במחאה החשובה הזו".
עוד מוסיפות שתי התלמידות ואומרות: "חובתנו לדאוג לניצולי השואה לחיות את שארית חייהם בכבוד כלכלי, בביטחון חברתי ובידיעה שהם לא לבד. חובתנו, כדור שלישי ורביעי לשואה, לדאוג שמקבלי ההחלטות לא שכחו אותם. זוהי מורשתנו".
כאמור, במסגרת זו, ארגנו שתי התלמידות, יחד עם חבריהם לתיכון, מפגן מחאה שיתקיים ביום רביעי, 27.01 – יום השואה הבין-לאומי, כפי שנקבע על ידי האו"ם, במטרה להעביר את המסר למקבלי ההחלטות ולהראות לשורדי ושורדות השואה – כי לא נשכחו.
מנהלת תיכון גלילי, יעל מטלון:* "אני גאה מאוד בתלמידות, ביוזמה המרגשת, בנחישות ובאכפתיות. אני מאמינה שהתפקיד העיקרי של בית הספר הוא לחנך לאמפתיה, לאהבת אדם ולראיית האחר, ולכן פרויקט כזה יקבל כל תמיכה אפשרית". בתמונה: התלמידות היוזמות לינוי אלנר ומיי איתן.