המהפך האישי של מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר: נבחר לתפקיד אליו שאף להתמנות כמנכ"ל ג'לג'וליה "אתגר אישי"

מנכ"ל עיריית כפר סבא, התפטר כזכור לפני כשבועיים בהודעה דרמטית שהוציא לעיתונות. היום חושף צחר כי נבחר לתפקיד אליו שאף כמנכ"ל מועצת ג'לג'וליה, תפקיד אותו הוא מגדיר כ"אתגר אישי". את התפקיד החדש יחל צחר בחודש מאי.

מאת: אירית מרק

צחר מספר כי עבר דרך ארוכה מאז החל דרכו בכפר סבא כמנכ"ל החברה הכלכלית "לפני כמעט תשע שנים התקשר אליי חבר. זה היה קצת אחרי שהוא מונה כמנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ולאחר שמי שהיה הסמנכ"ל שלו התפטר. "מה דעתך להתמודד על התפקיד?". לא רציתי. זה לא היה בתכנ

ג'לג'וליה
איתי צחר

ית שלי ואפילו לא בכיוון. אחרי כמה פגישות וסיורים בעיר הבנתי שזה בדיוק מה שאני רוצה. התחלתי לעבוד בכפר סבא. לאחר כשנתיים, עברתי לתפקיד סמנכ"ל העירייה ובלמעלה משלוש השנים האחרונות – מנכ"ל העירייה. בשמונה וחצי השנים האלו הייתה לי הזכות להיות שותף של המון אנשים. הייתה לי הזכות להיות שותף לעשייה במגוון אינסופי של תחומים".


הצטרפו ולחצו כאן לקבלת כל החדשות, האירועים החשובים והמבצעים השווים בכפר סבא – לחצו כאן 


"כל נקודה בעיר היא לי סימן דרך במסע הזה. וכל אדם הוא עולם. ועכשיו הגיע הזמן לסיים. לא היו לי הרבה לבטים מה ארצה לעשות בתפקיד הבא. הערב, שלושה קילומטר מזרחית לכפר סבא, אישרו חברי המועצה את בחירתו של ראש המועצה בי. בתחילת חודש מאי אתחיל להיות מנכ"ל המועצה המקומית ג'לג'וליה. אין תפקיד בעולם שאני רוצה יותר מהתפקיד הזה. אתגר אנושי, ערכי, ישראלי ומקצועי. יהיה מעניין. מבטיח לעדכן".

גַ'לְג'וּלְיָה היא מועצה מקומית, 3 ק"מ מזרחית לכפר סבא. הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1957. ראש המועצה שם הוא דרויש ראבי, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון לסוף 2019, מתגוררים בג'לג'וליה 10,148 תושבים (מקום 169 בדירוג רשויות מקומיות בישראל). האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎1.6%‏. לפי נתוני הלמ"ס נכון לסוף 2018, לג'לג'וליה דירוג של 2 מתוך 10, במדד חברתי-כלכלי – אשכול לשנת 2015. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת ה'תשע"ח (2017-‏2018) היה 72.2%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת סוף 2016 היה 5,191 ש"ח (ממוצע ארצי: 9,388 ש"ח).

ימים לא קלים עוברים על ג'לגוליה בתקופה האחרונה. רק לאחרונה הפגינו אלפי מפגינים, ערבים ויהודים, בג'לג'וליה, שם נרצח ביריות מוחמד עדס בן ה-15 ונפצע חברו מוסטפא חאמד שהיה עמו. המפגינים קראו "תפסיקו לרצוח בדם קר", "שוברים שתיקה" ו"אין מקום לעבריינים". האלימות בחברה הערבית עולה וגואה וזה לא מכבר עצרה המשטרה נער בן 17 מג'לג'וליה שלפי החשד עמד בראש התארגנות פשיעה לעסקאות נשק ולחטיפת אדם שנקלע לחובות כספיים. 10 עצורים נוספים נעצרו ביחד איתו.