יצחק ולד ז"ל מראשי העיר האהובים בכפר סבא הובא היום למנוחות
יצחק ולד ז"ל ראש עיריית כפר סבא לשעבר, נטמן היום (19.9) בבית העלמין נורדאו בעיר. מאות ליוו את ראש העיר לשעבר בדרכו האחרונה, ביניהם אלמנתו ורדה ולד ובנו תומר, בני משפחה וחברים.
בנוסף לקחו חלק בהלווייתו: ראש העיר רפי סער; השר לבטחון פנים, עמר בר לב; ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי; ראשת המועצה המקומית דרום השרון, אושרת גני גונן; סגן ראש העיר, דני הרוש; מ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני; חברי מועצה; המשורר הכפר סבאי, פרץ דרור בנאי; עובדי עירייה ותושבים רבים.
בטקס המרגש בו נפרדה כפר סבא מאחד מראשי העיר האהובים והמוערכים בתולדותיה, ספדו ליצחק ולד: ראש העיר, רפי סער; תומר בנו של יצחק ולד; מנכ"ל באקה אל-גרבייה לשעבר, חיאם קעדאן; יעיש ביטון והמשורר פרץ דרור בנאי.
הנחה את הטקס: ישראל לנצ'נר, מנהלה המיתולוגי של בית הספר עציון בכפר סבא.
תומר ולד, ספד לאביו בדמעות: "כשנפרדנו אתמול וכבר לא היית אתנו אמרתי לך תודה. תודה שהיית אבא שלי, תודה על הזכות הענקית לגדול לצידך להסתכל עליך וללמוד. הובלת ע"י מתן דוגמא לסובבים אותך ואנחנו הסתכלנו עליך תמיד בהערצה וגאווה גדולה. זו הייתה חוויה ייחודית להיות הבן שלך. הצניעות שלך היתה משהו חריג. מסתפק במועט. ריגש אותך דבר אחד מרכזי – כפר סבא, שתמיד הייתה בראש מעניך. רצית תמיד להיטיב עם התושבים, החינוך הי

ה בבת עיניך. כפר סבא הייתה אצלנו כמו עוד בן בית ולעיתים הבן המועדף. זכית להרבה מאוד אהבה מהתושבים שידעו להוקיר את פועלך. כולם אומרים לי איזו השפעה עצומה הייתה לך על חייהם. כפר סבא הייתה צרובה בנשמתך ונשמתך לעד תישאר צרובה בכפר סבא. תודה על שהיית אבא שלי, על שתמיד עמדת לצדי. קשה לי לדמיין את החיים בלעדייך. העולם בלעדייך פחות טוב. נקווה להיות ראוי וללכת בדרכך. היה שלום איש מופת. אנחנו אוהבים אותך כל כך".
בנוסף, נשא רפי סער ראש העיר, הספד מרגש לזכרו של ולד: "אנו עומדים כאן היום ללוות בדרכו האחרונה את יצחק ולד זכרו לברכה, מעמודי התָּווך של העיר כפר סבא ומאחרוני דור הנפילים שלה. כזה היה יצחק – משרת ציבור במלוא מובן המילה. אדם שנשלח על ידי הציבור, כדי לפעול למען הציבור – מלווה בתחושת שליחות ואחריות, ובלי גינוני כבוד והאדרה עצמית. נהוג לומר על אנשים מסוגו של יצחק כי היו מיתולוגיים. אולם בעוד מיתולוגיה עוסקת במיתוסים של גיבורים ומנהיגים, יצחק היה איש של מעשים בשטח ואיש של אנשים עוד בחייו. חבר של רבים, ואדם שקָשוּב לצרכי הזולת.
"יצחק היה איש צנוע ועָנָו, רודף שלום ואהוב על הבריות. איש עשייה וחזון, מלא בחריצות ויוזמה, נקי כפיים וישר-דרך, שראה לנגד עיניו את טובת העיר והתושבים. בזכות פועלו רב השנים למען העיר והתושבים, יצחק הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הארוכה ומהאֶתוֹס של כפר סבא. גם כאדם וגם כאיש ציבור, הוא הותיר חותָם בכל תפקיד שאותו מילֵא, ונגע בלבבות של כל מי שזכה לעבוד עימו".
ולד אשר הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הקורונה היה בן 82 במותו. ולד כיהן כראש העיר במשך 4.5 קדנציות, בין השנים 1982-2003. בשנת 2010 הוענק לו תואר אזרחות של כבוד והוא נחשב לאחד מראשי העיר האהובים והמוערכים ביותר בתולדות העיר. בין הישגיו הרבים של ולד: יוזמה והנעת הקמתו של הפארק העירוני כפר סבא, גיבוש תכנית המתאר המהפכנית של כפר סבא, הקמת החברה הכלכלית כפר סבא, הקמת קניון ערים במרכז העיר ויצירת תקדים להקמת קרית החינוך של כפר סבא.
צילום : בן ניקסון