מתקן ענק הממחיש את סרטן השד הוצב בפארק העירוני בכפר סבא

לציון חודש המודעות לסרטן השד: מתקן ענק הממחיש את סרטן השד הוצב בפארק העירוני בכפר סבא

קמפיין המודעות לסרטן השד נפתח אמש (29.9) בכפר סבא, לרגל החודש הבינלאומי. היוזמה העירונית הכוללת הסברה נרחבת ברחבי העיר ובדיגיטל, מטרתה לעודד את תושבות העיר אשר בקבוצת היעד, להיבדק אחת לשנה – בדיקה אשר מצילה חיים.

הפרויקט בהובלת מועצת נשים – קהילת השדות, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, המחלקה לבריאות וחוסן עירוני, אגף אחזקה ותפעול ורשות הספורט. כמו כן שותפות לקמפיין: כלל שירותי הבריאות בעיר, האגודה למלחמה בסרטן, מאמאנט, ואחת מתשע.

עיריית כפר סבא פתחה את חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד בפארק העירוני כפר סבא, בהקמת מתקן מתנפח בצורת אישה המבצעת בדיקה עצמאית. המתקן הזמין את תושבות ותושבי העיר לחוות מקרוב כיצד נראה סרטן השד בתוך הגוף, וכן לחוות כיצד מרגיש גוש סרטני מחוץ לגוף האישה. המתקן כלל הסברים מפורטים על התפתחות הגידול הסרטני, כשהמטרה אחת – לעודד נשים להיבדק אחת לשנה לסרטן השד, ולהציל חיים.

את הטקס פתח ראש העיר, רפי סער: ״סרטן השד היא המחלה הקטלנית ביותר כיום לנשים, והאמצעי היעיל ביותר כיום להילחם בה הוא בדיקה פשוטה. אני קורא לכולן – נגמרו התירוצים, גשו להיבדק עכשיו, והצילו חיים! למענכן, למען המשפחות שלכן ולמען הקהילה כולה. אני מזמין אתכן ואתכם להגיע לביקור במיצג הענק שהקמנו כאן בכפר סבא, לראות ולחוש מקרוב מהו סרטן השד. בנוסף, אני מבקש להודות לכל העוסקות במלאכה שפועלות לילות כימים במטרה אחת להציל חיים של נשים אחרות".

חברת המועצה, עו"ד עדי לוי סקופ, ויו"ר מועצת הנשים העירונית: "כולנו בקבוצת הסיכון לסרטן השד, המחלה שאחראית לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בקרב נשים. אנחנו פועלות במהלך כל השנה להעלאת המודעות לגילוי מוקדם למחלה שאחראי ל-90% ממקרי ההחלמה. אנחנו קוראות לך מכאן – הצילי את החיים שלך, אל תדחי למחר ואל תאמרי 'לי זה לא יקרה'. אני מבקשת להודות לכל השותפות והשותפים הקהילתיים למאבק שלנו, אתם פניה היפות של כפר סבא".

בתוך כך, במסגרת חודש המודעות, נצבעה כפר סבא בוורוד, כאשר בניין העירייה ושלט הכניסה לעיר הוארו לציון חודש המודעות.

צילום: בן ניקסון