רשת מעונות ילדות בכפר העירונית תתרים מזון תינוקות עבור הבנק החברתי

על רקע העלות הגבוהה של תמ"ל (תחליפי חלב) ובמסגרת ההכנות של עיריית כפר סבא לכבוד יום המעשים הטובים שיחול בחודש הבא (29.3), החלה רשת מעונות ילדות בכפר הכפר סבאית בהנהלת שרית שמעון, להתרים מזון לתינוקות עבור הבנק החברתי שיחלק אותן למשפחות שמתקשות לעמוד בעלותן הגבוהה.

יום המעשים הטובים, שמתקיים אחת לשנה בסוף מרץ, הוא יום מיוחד עם דגש על התנדבות וערבות הדדית. ברשת מעונות העירוניים של ילדות בכפר החליטו לקחת חלק ביום זה ואף הגדילו לעשות ובמקום לחכות ליום עצמו החלו בפעילות כבר בימים אלו. מוצרים בסיסיים לתינוקות ובראשם תמ"ל (תחליפי חלב) וטיטולים הנם מוצרים לא זולים בלשון המעטה, ומצד שני השימוש בהם גדול וקבוע לתינוקות.

הבנק החברתי למזון תינוקות אוסף מתורמים אריזות סגורות של תמ"ל ומעביר אותן למשפחות קשות יום, זהו הוא מיזם חברתי שמופעל ומנוהל על ידי מתנדבים בלבד.

בתיאום עם הבנק החברתי למזון, פנתה רשת מעונות ילדות בכפר של עיריית כפר סבא להורי הילדים והילדות במעונות בבקשה שיתרמו טיטולים ותמ"ל ויביאו אותם למעונות. ההורים כבר נענו בהתלהבות ונראה כי הודות להיענות הגבוהה וכמות המוצרים הגבוהה שכבר נאספה, יתקיימו מספר מועדי איסוף.

שרית שמעון, מנהלת מחלקת הגיל הרך בחברה העירונית: "מחירי תחליפי החלב מרקיעים שחקים, ובהיעדר מנגנון פיקוח – עבור משפחות רבות המוצרים האלה הופכים למותרות. זה בלתי נתפס, אבל קופסת מזון עולה 80-70 שקלים, והיא מספיקה בקושי לשבוע. לא מדובר רק תחליפי חלב לתינוק – הרי יש צורך גם בטיטולים, במגבונים, בכל מיני משחקי התפתחות. אנחנו שומעות שכתוצאה מהקורונה, התעצמה המצוקה אצל ההורים ובמיוחד במשפחות חלשות. מסיבה זו התחלנו באיסוף תמ"ל וטיטולים לבנק החברתי שיחלק אותו למי שזקוקים לכך, ובהמשך אף נקיים איסוף ייעודי של משחקים לתרומה. אנו מאמינים ומאמינות מאוד בערבות הדדית וביכולת שלנו לסייע ולחנך כבר מגיל צעיר על חשיבות הביחד וראיית האחר."

רשת ילדות בכפר היא רשת של חמישה מעונות עירוניים שהוקמו ע״י החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא בשיתוף אגף התרבות בעירייה. מי שרוצה לתרום מוזמנים לעשות כן באחד ממעונות הרשת.