ביוזמה של תושב העיר, תצא משלחת סיוע מכפר סבא לגבול אוקראינה בחול המועד
תושב ויליד כפר סבא, יוני שריץ, יזם משלחת שתצא להתנדבות בת שבוע בגבול אוקראינה- פולין. המשלחת תכלול 8 צעירים, רובם סטודנטים, שיצאו מישראל כבר בימי חול המועד הקרובים.
היוזמה, אשר מקודמת בשת”פ עם המחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות באגף שירותים חברתיים- קהילתיים בעיריית כפר סבא, הינה פרי רעיון של יוני שריץ, סטודנט לפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, אשר נסע להתנדב בתחילת המלחמה בגבול אוקראינה במטרה לסייע לפליטים. לאחר שחזר ארצה, החליט כי יתרים כסף למען הוצאת משלחות סיוע לגבול. לארגון המשלחת הצטרפה קרן מרון, תושבת העיר שהשתתפה במשלחת לצד יוני.
המשלחת הקרובה תצא לגבול אוקראינה כאמור בימי חול המועד בין התאריכים 19 באפריל, 2022- 26 באפריל 2022. לאור הפניות הרבות של המתנדבים שמייחלים כולם לצאת למשלחת הסיוע ולהתנדב, מתכננים יוני שריץ בשיתוף העירייה להוציא משלחות נוספות לאוקראינה בהמשך.
*יוזם המשלחת, יוני שריץ*: “בתחילת המלחמה נסעתי לגבול פולין- אוקראינה כדי לסייע לפליטים. בעודי שם ראיתי מראות קשים- אנשים שמגיעים לגבול חסרי כל אחרי שנטשו את בתיהם במהירות, משפחות שלמות שמגיעות לגבול ולא יודעות מה יעשו מעכשיו, הרבה הלם וילדים רעבים. אחרי שחזרתי לארץ, המשכתי לחשוב על זה, התנדבתי קצת עבור הפליטים בישראל, אבל זה לא הספיק. המראות הקשים פשוט לא עזבו אותי. ראיתי שחסרים שם הרבה מתנדבים, בעיקר דוברי רוסית או אוקראינית שיידעו לקבל את האנשים, להרגיע אותם ולנתב אותם לאן שצריך”.
*מנהלת אגף שירותים חברתיים- קהילתיים בעיריית כפר סבא, רוזי נוימן*: “כפר סבא היא עיר של קהילה שתמיד מתגייסת למען מי שזקוקים לעזרה. שמחנו מאד על היוזמה הנהדרת של יוני. האכפתיות והדאגה לזולת אינה מובנת מאליה, בפרט כשמדובר בסיפוק סיוע הנדרש במדינה שאינה ישראל, שטומנת בחובה סכנה ומציבה בפני המתנדבים שלנו אתגרים לוגיסטיים לא פשוטים. אנחנו מתגאים בשיתוף הפעולה, עיריית כפר סבא שמחה לסייע להוצאה לפועל של המשלחת”.
צילום (תמונות מהמשלחת שיוני יצא אליה בגבול): קרן אליאס והודיה פטר