לקחת או לוותר על רכב חברה – חישובים ויתרונות

מתי כדאי לקחת רכב צמוד מהחברה ומתי כדאי לוותר?

מספר נקודות משמעותיות שיש לשקול לפני שאתם מחליטים אם לקחת או לוותר על רכב צמוד מהחברה חלקם בעלי השפעה מיידית וחלקם בעלי השלכות ארוכות טווח.

קרדיט תמונה: pixabay

 

חשוב לתת את הדעת בנושאים משמעותיים אלה ולקבל את ההחלטה המתאימה לתנאים האישיים בהם נמצא כל אחד מעובדי החברה שמאפשרת ו/או מציעה לעובדיה רכב צמוד מחברה.

מחיר הנוחות של רכב צמוד מהחברה

 

רכב צמוד בליסינג תפעולי משחרר אתכם מכל דאגה באשר למצבו המכני, טיפולים ותחזוקה של הרכב ובמקרים רבים כולל גם איסוף והחזרה של הרכב ממרכזי השירות. אין ספק ש-רכב צמוד מהחברה מספק נוחות מרבית בנושא הרכב כאשר אתם מקבלים שירותי קצין בטיחות בתעבורה שמטפלים ודואגים לרכב שלכם.

 

אבל האם המחיר שווה את הנוחות? תשאלו את עצמכם. כמה הנוחות שווה לכם? האם אתם אנשים שמוכנים לשלם על נוחות או שאתם מעדיפים לוותר עליה ולחסוך?

חלק מהתשובות יהיו קשורות לגובה השכר שלכם, וחלק מהתשובות יהיו קשורות לנשואה בפועל וגם לאופי האישי שלכם ביחס לרצון לנוחות.

 

קניית ומכירת רכב פרטי מול רכב צמוד מהחברה

קרדיט תמונה: pixabay

 

כאשר ברשותכם רכב צמוד מהחברה אינכם מעורבים כלל ברכישה ובמכירה של הרכב.

כאשר מגיע הזמן המתאים להחלפה ו/או קבלת רכב חדש, לפי הנחיותיו של קצין הבטיחות בתעבורה, אתם תתבקשו להחזיר את הרכב ולבחור רכב חדש מתוך רשימת רכבים שהוכנה מראש בהתאם לזמינות של חברת הליסינג ורמת השכר של העובד.

 

קנייה ומכירה של רכב באופן עצמאי מורכבת אף יותר מאחזקת הרכב עצמו ודורשת יכול משא ומתן, פרסום ועוד.

 

בניסיון לקנות ולמכור רכב באופן פרטי עליכם להיחשף לאנשים פרטיים וגם לגורמים מקצועיים משוק הרכב שהמפגש אתם יכול להיות מאתגר.

 

ברכישה או החלפת רכב מליסינג של רכב צמוד מהחברה היחידי שתחשפו אליו יהיה קצין הבטיחות בתעבורה הממונה על התחזוקה והחלפת הרכבים בצי הרכב.

ביטוח כלול – כולל נהג חדש וצעיר.

 

עלות הביטוח היא נקודה משמעותית ביותר ומקבלת משנה תוקף כאשר יש בבית נהג חדש ו/או נהג צעיר.

ליסינג של רכב צמוד מהחברה יכול לכלול את הביטוח (בהתאם להסכם עם חברת הליסינג) ואם אתם או שיש בבית נהגים חדשים וצעירים זאת הטבה משמעותית מאחר ועלויות הביטוח של נהגים צעירים וחדשים גבוהה משמעותית מהביטוח של נהגים ותיקים.

שאלת הקילומטרז' – נגזרת של אחזקת רכב מהחברה מול הנשואה בפועל

קרדיט תמונה: pixabay

 

שאלה משמעותית היא כמה קילומטר אתם צפויים לעשות עם הרכב בשוטף בין אם בנסיעות מהעבודה הביתה ובין אם בנסיעה פרטית. האם ההשקעה ברכב צמוד מהחברה כדאית ביחס למספר הקילומטרים שאתם עתידים לנסוע?

 

אם אתם גרים רחוק מהעבודה ו/או מרבים בנסיעות גם מחוץ לעבודה ייתכן שההשקעה ברכב ליסינג צמוד מהחברה אכן כדאי וראוי.

 

כאשר אינכם נוסעים רחוק לעבודה ואולי אף שומרים שבת ולא מרבים בנסיעות לאחר העבודה הרי כדאיות רכב ליסינג יורדת.

 

יש לקחת בחשבון את מספר הקילומטרים שאפשר לנסוע עם רכב ליסינג לפי ההסכם, ואם עוברים את מספר הקילומטרים יש צורך לשלם אקסטרה לחברת הליסינג.

 

בנוסף לכך יש לקחת בחשבון את מחירי הדלק המשתנים ובבחירת רכב חברה אתם בעצם לא פגיעים משינויים אלו.

 

עלויות נסתרות מיידיות ו/או פגיעה ארוכות טווח

 

  1. לעיתים שימוש ברכב חברה צמוד יכול להוביל לעלייה במדרגות המס אותו תשלמו ולכן נושא זה ראוי להתייחסות לפני החלטה לקחת רכב חברה.
  2. הורדה במשכורת של מרכיבי הרכב תוריד את השכר לצורך חישובי פנסיה וקופות תגמולים אחרות כולל קרן השתלמות כך באופן מעשי אתם חווים פגיעה בתנאים הסוציאלים שלכם.

 

אלו נקודות בעלות השלכות מרחיקות לכת לטווח ארוך בה ההנאה מכל התנאים הנלווים לרכב חברה צמוד היום מורידה משמעותית את התקבולים.

התחייבות ל-3 שנים 

 

חוזה ליסינג לרכב צמוד מהחברה הוא על פי רוב חוזה אישי של העובד למשך 3 שנים מול חברת הליסינג וגם אם בחרתם להפסיק לעבוד בחברה, אתם תמשיכו לשאת בתשלומי הליסינג או שתשלמו קנס.

 

עולם התעסוקה היום דינמי ככה שלא תמיד אתה בטוח שתעבוד באותו מקום במשך 3 שנים, תופעה זו נפוצה במיוחד בעולם ההייטק ומאפיינת מועסקים צעירים שעדיין לא סיימו לגבש את דרכם המקצועית.

 

מגבלת המבחר בבחירת רכב חדש מחברת ליסינג

 

איזה רכבים חדשים מוצעים לכם על ידי חברת הליסינג כאשר אתם שוקלים לקחת רכב צמוד מהחברה.

האם ההיצע שנמצא בחברה תואם את הרצון שלכם? על פי רוב יוצעו לכם מגוון מצומצם ביותר של דגמים (פופולריים רגילים) מתוכם אתם יכולים לבחור.

אך האם אתם יכולים למשל לבחור בטסלה, רכב ספורט, אופנוע ג'יפ SUV וכו'?

רכבים אלה כמעט ולא יוצעו לכם ע"י המעסיק או חברת הליסינג כאופציה.

 

נו אז מה החלטתם? לוקחים או מוותרים?