תלמידי ג’לג’וליה התארחו בפארק העירוני בכפר סבא ורמסו את דגל ישראל. ממה שיינפיין:”התנצלות או איסור כניסה”

בקבוצת כפר סבא שלנו – הקבוצה המובילה בעיר, העלתה תושבת העיר סרטון לפיו תלמידים מג’לג’וליה הגיעו להתארח בפארק ותוך כדי השהות שם, נצפו מורידים את הדגל ומשחיתים אותו.

חבר המועצה ממה שיינפיין פנה לראש העירייה רפי סער ודרש לאסור כניסתם עד להתנצלותם “תופעת ביזוי הדגל דגל ישראל הפך להיות תופעה “שבשגרה” ולדאבוני הרב כפר סבא עירנו לא חפה מאירועי ביזוי שכזה. דגל ישראל סמלה של מדינת ישראל נקרע נרמס וחולל ע”י תלמידי ביה”ס יסודי מג’לג’וליה שהגיעו להתארח בפארק העירוני אל מול עיניי צוות המורות אשר לא טרח לעצור בעדם. אני רואה בחומרה רבה ומגנה בכל תוקף התרחשות זו, לא יעלה על הדעת לעבור לסדר היום. אני קורא לראש העיר, ולמנכ”ל העירייה לגנות התנהגות זו ולהורות חד משמעית !!! להנהלת העיר ג’לג’וליה ולביה”ס להוציא מכתב התנצלות “בעברית ובערבית” ועד שלא יעשה כן, לאסור את כניסת בית הספר לפארק העירוני. אני מקבל הודעות גינוי מכל קצוות הארץ יהודים וערבים כאחד”.

סגן ראש העיר, אורן כהן “מדובר באירוע פומבי ומתריס כנגד המדינה וסמלה. אני קורא למצות את ההליך המשמעתי בכל החומרה ואין מחילה לכך”.

מנהלת ביה"ס בג'לג'וליה, מנאל ראבי, הציגה לראש המועצה מר דרוויש ראבי את העובדות בנוגע לתקרית דגל ישראל, אשר אירעה בפארק כפר סבא ביום ד' 25 במאי 2022. "במסגרת פעילות לימודית חווייתית, שהו תלמידי כיתות ג' בפארק כפר סבא. בעת ההפסקה הורשו התלמידים לבצע פעילות הפגתית במתחם, זאת בהשגחת המורות. קבוצה קטנה של תלמידים שהבחינה בדגל ישראל, אשר היה מוצב באחת הפינות, הסירה אותו ממקומו ונהגה בו באופן בלתי הולם. מוטי מנהל פארק כפר סבא, שהיה נוכח במקום, היה עד לשיחת הנזיפה ואף הביע את שביעות רצונו מתגובתן החינוכית של המורות. ביה"ס רואה בחומרה רבה התנהגות זו ועל כן נקט דרכי פעולה חינוכיות: זימון הורי התלמידים המעורבים ודיווח על התנהגות ילדיהם – השיחה תתקיים בנוכחות כל הגורמים הרלוונטיים : מנהלת ביה"ס, מפקחת ביה"ס, יועצת, פסיכולוגית. השעיית התלמידים מיום לימודים, קיום שיחות הסברה בכל כיתות הלימוד".

המנהלת הדגישה כי "ביה"ס מחנך לערכים, ופועל  בהתמדה למען דו קיום, ואף יוזם פעילויות משותפות עם בתי ספר מהמגזר היהודי. אני כמנהלת ביה"ס לוקחת אחריות, ומבטיחה להפיק לקחים מהאירוע  ולפעול בכל דרך, על מנת להטמיע בקרב המורים, התלמידים וההורים את הרעיונות החינוכיים למען אזרחות טובה. ביה"ס מביע צער עמוק ומתנצל על התנהגותם הבלתי הולמת של המעורבים. התנהגות זו אינה משקפת את רוח ביה"ס ואת ערכיו".

ראש המועצה דרוויש ראבי: הצטערתי לראות את התמונות ולשמוע על האירוע בו ילדי בית ספר התנהגו בחוסר כבוד לדגל ישראל. זוהי לא דרכנו, לא דרך החינוך בבתי הספר ולא דרך הכבוד ההדדי. כולי תקווה כי נלמד לחיות יחדיו בשוויון אמיתי, ביחס מכבד ובשלום הן כל עם את סמלי העם האחר והן כל אדם את רעהו".

עוד נמסר מהמועצה כי מיד לאחר המקרה, עוד בפארק, טופל הנושא על ידי הצוות החינוכי שנכח במקום והטיפול בנושא המשיך גם לאחר מכן בבית הספר לרבות פעילות חינוכית בית ספרית בנושא זה. מנהלת בית הספר הביעה במכתבה צער עמוק על המקרה וציינה התנהגות זו אינה משקפת את רוח בית הספר ואת ערכיו.

ראש העירייה רפי סער "החיים בחברה רב תרבותית מזמנים אתגר משמעותי עימו מתמודדת מדינת ישראל מאז הקמתה. כישוב הנמצא סמוך לקו התפר אנו מתמודדים באתגר זה יום-יום. לאורך שנות כהונתי כראש עיריית כפר סבא, דאגתי ליצור ולהשריש את נושא החיים המשותפים והעליתי אותו למקום חשוב בסדר היום, ודאגתי למימושו הלכה למעשה. ראשי הרשויות שמסביב, יחד עימי, שילבנו ידיים כך שגם בימים קשים, החיים המשותפים הוכיחו את עצמם. זהו האינטרס של כולנו – כולנו חיים כאן ביחד ורוצים לחיות את חיינו בשקט, בשלווה ובביטחון.
אתמול נעשה מעשה פסול, אלים ומביש, מעשה שלא יעשה: מספר תלמידים מג'לג'וליה, חלק קטן מקבוצה שהתארחה בפארק העירוני בכפר סבא, רמסו את דגל ישראל.
אני מעריך מאוד את ראש עיריית ג'לג'וליה, דרוויש ראבי, שהביע צער והתנצל על המקרה. יחד איתו ועם עוד ראשי רשויות באזור, נפעל כדי שאיש לא יצליח לפגוע במרקם העדין של החיים המשותפים שבנינו פה ביחד לאורך שנים".

מאת: אירית מרק

חבר המועצה ממה שיינפיין