פרויקט מקסים : אימהות יחידניות בסיועה של עיריית כפר סבא מאפשר למשפחות יחידניות לצאת לטיולים משותפים עם הילדים

פרויקט מקסים ביוזמת מספר אימהות יחידניות ובסיועה של עיריית כפר סבא פועל בימים אלה בעיר ומאפשר למשפחות יחידניות לצאת לטיולים משותפים עם הילדים. הטיולים מדהימים והתגובות מעולות: "העירייה מימנה לנו מדריכה לארבעה טיולים שהילדים ממש התחברו אליה", מספרת אחת האימהות

"תמיד אהבתי לטייל והבת שלי מאוד אוהבת את הטבע", מספרת מימי בלום מכפר סבא, אם יחידנית לילדה בת כשנתיים ואחת מהוגות המיזם הייחודי לטיולים של הורים יחידנים; "היה לי קשה למצוא עם מי לטייל בשבתות. לא לכל החברים תמיד יש זמן ולפעמים הם מטיילים עם המשפחה שלהם ולא מתאים להם שיצטרפו עוד אנשים. כשאני מטיילת לבד עם הילדה, הרבה פעמים זה מתסכל כי יש פעולות שקשה לי לעשות לבד. הייתי בטיול עם הגן של הבת שלי והיה לי מאוד קשה. התחשק לי שלילדה שלי תהיה גם סביבה אחרת ולא רק סביבה שלכולם יש אימא ואבא ורק היא שונה".

מה הכוונה? "אני רוצה להיות עם אנשים ששווים לי ומתמודדים עם אותם קשיים. לדוגמה במשפחה עם זוג הורים יהיה הורה אחד שילך להביא את הרכב וידליק את המזגן בזמן שההורה השני נמצא עם הילד. ברגע שיש אנשים ששווים לך השיתוף פעולה יהיה שונה והטיול יהיה מותאם אלינו. כך אנחנו מכירות את הצרכים של כל אחת ויכולות לסייע אחת לשנייה במהלך הטיול".

עד כה טיילו האימהות היחידניות שלש פעמים בהדרכתה של גילי מירון לוין מורת דרך ומדריכת טיולים. הטיולים התקיימו ביער שוהם, בפארק מקורות הירקון ובחורשת דרזנר וכולן נהנו מאוד מנופי ארצנו. בעת זו הן מתכננות טיול נוסף באוקטובר לאחר שיירד החום.

איילת נעמן, מספרת: "אהבתי מאוד לטייל עוד לפני שהפכתי לאימא ותמיד הייתה לי פנטזיה שאמשיך לטייל גם עם הילדים". איילת, אימא יחידנית לשני בנים, גם היא באותן התחושות: "הדבר הראשון שקניתי כשהבן הראשון שלי נולד הוא מנשא. המנשא צבר קצת אבק עד שהגיע הילד השני, שהצטרף באופן טבעי לטיולים. ההורים שלי אוהבים לטייל, יש לי חברות שהן בעצמן אימהות יחידניות אבל כאן אני נהנית במיוחד".

"פניתי לעיריית כפר סבא ולא האמנתי שזה יקבל היענות וכל כך יצליח" מספרת בלום, "מאוד התחברנו אחת לשנייה ואנחנו נפגשות בלי קשר לטיולים המאורגנים, הולכות לארוחות ערב יחד ונפגשות אחת אצל השנייה. הטיולים הובילו לקשרים שמבוססים על חוויות, לא מדובר בסדנה של שעה אלא על יום שלם שמבלים יחד וכך נוצר חיבור חזק. כולנו מתמודדות עם אותם דברים ויש הזדהות אחת עם השנייה. זה כיף להיות בקבוצה שכולם שווים לך. יש לי עוד רעיונות רבים לפעילויות לאימהות יחידניות ואני מקווה שהמיזם של הטיולים ימשיך להוכיח את עצמו ושעוד אנשים יגיעו".

איילת מוסיפה: "מכיוון שאני מאוד אוהבת לטייל עזרתי לצוות בארגון וברגע שגיבשנו את הרעיונות נוצר שילוב נפלא. כרגע המסלולים מותאמים לפי בקשות האימהות, מסלול עם עגלה או מסלול יותר קליל עם פיקניק נחמד כי חלק לא רגילות לטייל. אני מאמינה שעם הזמן נצא למקומות רחוקים יותר וטיולים מאתגרים יותר כאשר כולם יתרגלו. עיריית כפר סבא מימנה לנו מדריכה שהילדים ממש התחברו אליה וגם אנחנו האימהות התחברנו אחת לשנייה".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, בירך על היוזמה: "יוזמה נפלאה. אני שמח על פנייתן של האימהות. אנחנו קשובים בעירייה לרעיונות התושבים ומשתדלים לתת מענה ולדאוג לרווחת כל הקבוצות. אני מזמין משפחות יחידניות נוספות להירשם לקבוצה ולהצטרף לטיולים, שיחזרו לפעילות מלאה לאחר הקיץ".

רוזי נוימן, מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים: "מברכת על היוזמה שקמה מהשותפות בין האימהות למחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות, העוסקת בבניית קהילות במטרה לחזק את החוסן הקהילתי והרווחה האישית".

בנוסף לפרויקט הטיולים למשפחות יחידניות, עיריית כפר סבא באמצעות אגף שירותים חברתיים קהילתיים מובילה ותומכת במיזמים נוספים למשפחות עצמאיות בכלל ויחידניות בפרט במטרה לקדם ולהעצים את המשפחות. מוזמנים/ות לפנות ולהצטרף לקהילה. לפרטים וליצירת קשר ניתן לפנות למיכל אלמוג – עו"ס קהילתית: 050-3166285 michala@ksaba.co.il .