מהו העולם הווירטואלי והאם הוא באמת חדש כמו שכולם חושבים? און יבין, מומחה בתחום הקריפטו, טוען שהמטהוורס קיים כבר שנים רבות

להיכנס למטהוורס: און יבין מ-Cointelligence מסביר מהו המטהוורס ואיך הוא רלוונטי לכולם

סביר להניח שיצא לכם לשמוע פה ושם על המטהוורס. אולי אפילו הבעתם את דעתכם, בתוך כמה זמן כל הקידמה הזאת תהפוך למשהו אמיתי, בעל יישומים אמיתיים. אבל האם אתם באמת יודעים להגדיר לעצמכם מהו המטהוורס? הצטרפו אלינו ובואו למטהוורס. און יבין מ-Cointelligence מסביר שהתשתית כבר קיימת שנים רבות, ולא מדובר דווקא במשהו חדש כפי שנהוג לחשוב. 

און יבין מציג את הקונספט של יקום חסר גבולות 

הקונספט של המטהוורס הוא לא משהו שקל להגדיר אותו. למעשה, הרבה מהפעילים בתחום מתארים אותו בצורות שונות זה מזה. על מנת להציג בקצרה את הקונספט, מציע און יבין להיזכר בעולם של המטריקס. זהו עולם שבו לאנשים אמתיים ישנם ייצוגים בתוך עולם ווירטואלי שיכול להיות דומה מאוד לעולם הממשי. יחד עם זאת, בעולם הווירטואלי הדברים יכולים להיות גם מאוד שונים. המטהוורס הוא "על עולם". זה עולם שחורג מהגבולות של העולם שלנו, כאשר הגשר בינינו לבין העולם הזה, הוא התפחות העולם הטכנולוגי בצעדי ענק. וחשוב להבין כי שלא כמו במטריקס, למשתמשים שיחבשו קסדות מציאות מדומה (מרכיב אחד מיני רבים בתוך העל יקום), יהיה ברור מאוד שהם לוקחים הפסקה מהעולם הפיזי. אנשים יכנסו לשם לא בגלל שחייבים, אבל בגלל המון יתרונות, חוויות ותגליות, שאפשר למצוא בתוך יקום וירטואלי חסר גבולות. 

השלם שגדול מסך חלקיו 

מאוד קל להגדיר בפשטות שמטהוורס זה מציאות ווירטואלית. אבל, מדגיש און יבין, המטהוורס הוא לא רק מציאות מדומה, אלא הרבה מעבר לזה. מדובר בעולם שלם, שמורכב מהמון מרכיבים קטנים (חלקם עדיין בפיתוח). והעולם הזה ימשיך להתפתח עוד ועוד והוא תמיד יהיה גדול יותר מסך חלקיו הקטנים. ובכל זאת שווה לעצור ולראות כמה מהמרכיבים השונים. 

למשל, המטהוורס כולל כבר היום עולמות משחק, שונים מאלה שהכירו הגיימרים עד לא מזמן. אלה עולמות משחק שבהם כל גיימר מרוויח כסף כל זמן שהוא בתוך המשחק. אלה משחקים מבוססי בלוקצ'יין שנקראים "שחק כדי להרוויח".

בנוסף, במטהוורס יש כלכלה נרחבת, שחלקה פעיל כיום וחלקה עוד תתרחב. כלכלת בלוקצ'יין שכוללת את הביטקוין והאיתריום ועוד שפע מטבעות וחוזים חכמים. ובתוך המטהוורס אפשר לקיים פגישות ועידה עסקיות או סיעור מוחות של יזמים, שכל אחד מיוצג על ידי אווטאר הדומה לדמות הממשית או שונה ממנו. 

ואי אפשר בלי להזכיר את משקפי וקסדות המציאות המדומה והרבודה, שמתפתחים בצעדי ענק. אפילו אפל כבר הודתה שישנו פיתוח של משקפי מציאות מדומה מהפכניים. הם כוללים ממשק משתמש ומעבד חזק ואפשרות לייצוגי מציאות רבודה שישתלבו בחוויית המשתמש ובעולם האמיתי. 

אין ספור יזמים טכנולוגיים שוקדים על פיתוחים נוספים ורבים יצטרפו אליהם בקרוב. ומה שבטוח, המטהוורס כבר כאן. היא לא מיועדת רק לגיימרים שבינינו אלא גם למשווקים, ליזמים, לצרכנים, לבעלי מותגים, לסטודנטים, למשפיעני רשת – לכולם.