לקראת הצגת תכנית התחדשות עירונית במסגרת “שולחן עגול” בותמ”ל, ערך ראש העיר רפי סער, סיור מקצועי בשכונה

לקראת הצגת התכנית להתחדשות עירונית במסגרת “שולחן עגול” בותמ”ל, ערך ראש העיר רפי סער, יחד עם אנשי התכנון הבכירים מהותמ״ל, רמ״י, מנהל ההנדסה, מינהלת להתחדשות עירונית של העירייה ונציגי שכונת יוספטל, סיור מקצועי בשכונה.

המטרה: התחדשות עירונית שתציע כ-4,300 יחידות דיור חדשות, חלקן בפינוי בינוי וחלקן בנייה על קרקע פנויה, תוך שימור הריאות הירוקות בשכונה

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: “אנחנו עושים היום צדק היסטורי עבור המשפחות הוותיקות של שכונת יוספטל. לא ניתן לאינטרסים זרים למנוע מהם את האפשרות לדירה ראויה”

פרויקט ההתחדשות העירונית יוספטל מוגדר כפרויקט בעדיפות לאומית ע”פ החלטת קבינט הדיור. כיום קיימות בשכונת יוספטל כ-1,000 יחידות דיור, ובמסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית בשילוב בניה בקרקע פנויה במקום, צפויות להיבנות על פי ההערכות כ-4,300 יחידות דיור חדשות.

במסגרת קידום ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל בכפר סבא, ערך היום (יום ב) ראה”ע רפי סער סיור עם נציגי הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ”ל) ויחד עם נציגי הדיירים בשכונת יוספטל, שלוקחים חלק פעיל בקידום התוכנית. נציגי הותמ”ל התרשמו מהריאות הירוקות הקיימות בשכונה ומהצורך שהציג ראה”ע לשמר את אותם שטחים ירוקים, הכוללים בין היתר כ-825 עצים השתולים ברחבי השכונה.

ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל, תקודם בצורה קפדנית תוך שמירה על המסדרון האקולוגי הנמצא ממזרח ליוספטל. במהלך הסיור נתן ראה”ע כדוגמא את מערכת הניקוז שנבנתה בהשקעה של 11 מיליון שקלים ונתנה מענה להצפות מתעלת נווה ימין שהגיעו עד לתפר שבין שכונת קפלן לשכונת יוספטל.

תושבי השכונה מצפים לשדרוג
רוב דירות השכונה, הנמצאות במבנים של בנייני רכבת, מוגדרות כדירות קטנות של 50-60 מטר. הן קיימות כבר למעלה מ-50 שנה ויסודותיהן רעועים וצריכים שדרוג. כחלק משיתוף הציבור בכל מהלכי ההתחדשות העירונית, לקחו חלק בסיור גם תושבי ונציגי השכונה שהביעו את דעתם על הפרויקט.

תושבת השכונה רות אליהו, מנציגויות יוספטל סיפרה כי היא “חוששת מהמצב החלש של המבנים הישנים. מי שגרים בשכונה מחכים הרבה זמן לגור בדירות נורמליות. הרבה מבוגרים גרים כאן וכשיש עתות חירום הם נאלצים לרוץ למקלטים הציבוריים, זה נורא. אני נרגשת שסוף סוף מתחילים לטפל בבניינים הישנים, מצבם ממש רעוע. תושבי השכונה מאד מצפים להתחדשות העירונית שתעשה כמה שיותר מהר, וייבנו לנו ממדים בתוך הדירות כמו שיש לכולם, כדי שיהיה לנו ביטחון גם בעתות חירום”.

הצטרפו לחדשות גם בווטסאפ -לחצו כאן

חן נורידאן תושב שכונת יוספטל הוסיף כי “אנחנו נרגשים לקראת תחילת עבודות ההתחדשות העירונית בשכונה, מדובר בצדק היסטורי עבור המשפחות שלנו, עבור ההורים שלנו שהגיעו לכאן בתחילת שנות ה-60 עם הקמת השכונה. שמחתי לשמוע כי לצד ההתחדשות העירונית, קיימת תכנית תחבורתית שתגרום לכך שבשכונה לא ייוצרו פקקים שלא נוכל להתמודד איתם.״

ראש העיר רפי סער סיכם: “אנחנו עושים היום צדק היסטורי עבור המשפחות הוותיקות של שכונת יוספטל שראויות לדירות איכותיות ולמבנים חדישים שמתכתבים עם הצרכים שלהם. כפי שהתחייבתי בעבר, שכונת יוספטל משנה את פניה וכעת הודות למאמצים נרחבים מול רשויות הממשלה – פרויקט הענק מתקדם לקראת הצגת התכנית לציבור. התכנית תייצר מרחב אחיד בין החדש למתחדש, נייצר ונשמר את מהרחבים הירוקים בשכונה ונגדיל את היצע המגורים העירוני. לא ניתן לאינטרסים זרים למנוע מצעירי כפר סבא ומשפחות העיר את הזכות לדירה במחיר שפוי״.