הסכם קיבוצי פורץ דרך בחברת טבע

לאחר חודשיים של סכסוך עבודה, פגישות מרובות, לילות לבנים וגם צעדים ארגוניים, אמש בשעה טובה נחתם הסכם קיבוצי מיוחד. מדובר בהסכם פורץ דרך לאחר שההנהלה הציע לתת תוספת דיפרנציאלית של 1.5%.

כחלק מההסכם הפורץ העובדים ייהנו מתוספת שכר אחידה של 6% בשתי פעימות. פעימה ראשונה ב 10/22 כתשלום רטרו ל-1/4/22 ו פעימה נוספת של 3% ב- 04/23 וזאת על השכר המעודכן של הפעימה הראשונה (אחוז על אחוז).

בנוסף ההסכם ביטחון תעסוקתי ומניעת צעדי צמצום ופיטורים עד שנת 2027, מנגנון לבקרה ומניעת מהלך של ״דלתות מסתובבות״ והכנסת מיקור חוץ, תקציב לתיקוני עיוותים בשכר, הגדלת תקציב הרווחה האתרית ובניה מערכת שנתי של תוכנית מחוברות, הגדלת תעריף העבודה במוצ״ש ל 250%, בניית מנגנון נגד התעמרות בעבודה ועוד…
בימים הקרובים תיערך אסיפת הסברה להסבר על כל ההסכם.

אלירן קוזליק יו"ר הוועד:"אני שמח על המוגמר הבאנו הסכם פורץ דרך שכעת מחייב את שני הצדדים, הן בהיבטים של הביטחון התעסוקתי והן בהיבטי הקידום האישי של העובדים המסורים שלנו. הכנסנו להסכם מעבר לשכר ורווחה גם פרק של מניעת התעמרות בעבודה וכמובן ביטחון תעסוקתי ל- 5 השנים הקרובות. ברצוני לנצל מעמד זה ולהודות לכל העובדים על התמיכה והגיבוי, שהוכיחו עד כמה כוחנו באחדותנו ואפשרו הבאת הסכם פורץ דרך כזה. כעת חשוב שכולנו נתעסק בעתיד ולא בעבר, ונפעל יחד לחיזוק האתר למען עתידנו המשותף".

מאת: אירית מרק