ציפורה פיינבלט, דוד צבע ותמי בן אור, שורדי שואה מכפר סבא יופיעו בתחרות יופי בעיר

ביום שני, ה- 19 בספטמבר, תקיים עיריית כפר סבא באמצעות המחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת באגף שירותים חברתיים – קהילתיים, בשיתוף עמותת מגשימים את תחרות גיבורות וגיבורי היופי, אירוע ההצדעה החמישי לשורדות ושורדי שואה, הגיבורים של ישראל. את האירוע, שייערך בהיכל התרבות ברחוב ירושלים 33, ינחו איזי מן, פרלי ניניו ושורדת השואה דבורה וינשטיין ובמסגרתו תתקיים תחרות יופי חגיגית לניצולי השואה שתיערך, כאמור, לראשונה השנה בכפר סבא.

בחציו הראשון של היום יעברו המשתתפות והמשתתפים תחנות טיפוח, כיף ורוגע ובסיומו של היום, בתום הטקס החגיגי, שיחל בשעה 16:00 אחה”צ, יעניקו להם כתר ואת סרט גיבורי היופי. בשיתוף הרשויות המקומיות והשלטון המקומי, נבחרו שורדות ושורדי שואה מכל רשות ומועצה ליום שכולו חג. בתחרות השנה ישתתפו 112 שורדות ושורדי שואה מרחבי הארץ, ביניהם שורד בן 101 ושורדת בת 102.

בכפר סבא נבחרו השנה שתי מועמדות ומועמד אחד שייצגו את עירנו בתחרות היופי;

ציפורה פיינבלט – ילידת 1939, אלמנה + 4 בנות, 12 נכדים, 14 נינים. לאחר שרוב משפחתה נספתה בשואה, עלתה ארצה מרומניה בגיל 6. הוריה היו מבוגרים, המצב הכלכלי היה קשה והיא יצאה לעבוד ולפרנס אותם בגיל 14. לדבריה, הייתה לה זכות לטפל ולפרנס את הוריה. בהמשך השנים התנדבה בפגיה בבי”ח מאיר ועשתה זאת במסירות ואהבה במשך 19 שנה. עקב הקורונה המירה את התנדבותה בטיפול בנכדיה. ציפורה פעילה מאוד במפגשים השונים והמגוונים של שורדי השואה בעיר. המסר שלה לחיים: “אני מודה על כל יום, בשום חלום לא חלמתי שאגיע לאושר כזה עם כל הלב. אפילו אני שואלת את עצמי, למה זכיתי? למה מגיע לי כל האושר הזה?”.

דוד צבע – יליד 1943, נשוי + 3 ילדים, 6 נכדים. אביו של דוד היה פעיל עליה והיהודים שרצו לעלות ארצה היו מתרכזים בביתם במרוקו ואביו דאג לכל הלוגיסטיקה שבהעברתם לסירות ששטו לאלגיר. דוד היה בן שלוש וחצי ועזר ככול הניתן. ב- 1947 הגיע לכפר סבא, שירת בצבא, עבר מלחמות, עבד כ- 45 שנה בפקר פלדה. בצעירותו שיחק כדורגל בהפועל כפר סבא. נמצא בפנסיה מזה 12 שנה, עוזר בבית ומטפל בנכדים. דוד פעיל בפעילויות לשורדי שואה דרך עמותת “אלומה” ועמותת “יש. מסר לחיים: “להיות חביב לכולם, כשאתה חביב לסביבה גם הסביבה חביבה אלייך. אדם צריך לעזור לזולת, להיות אמין וישר”.

סירקין

תמי בן אור – ילידת 1935, אלמנה + 4 ילדים, 9 נכדים, 6 נינים. הוריה של תמי התגרשו כשהייתה קטנה והיא גדלה אצל סבא וסבתא. בשנת 1944 נכנסו הגרמנים להונגריה ותמי, סבא וסבתא וכל בני המשפחה אולצו לעזוב לגטו. בזכות חבר גרמני של דודתה, קיבלו תעודות מזויפות ועברו לעיירה קטנה ליד בודפשט ופתחו בבית הדוד והדודה מפקדה של הצבא ההונגרי, במטרה להיטמע. לאחר זמן, הרוסים הגיעו והם מסרו להם את המפקדה – כך ניצלו. היא הפליגה ארצה ממחנה עקורים באוסטריה. תמי הקימה ב- 2010 את עמותת “אלומה” להנצחה והנחלת מורשת השואה והגבורה בישראל. מסר לחיים: “אני בעלת חלומות והגשמתם. אדם בעל רצון חזק יכול לעצב את עולמו בדרכו”.

עיריית כפר סבא מאחלת לכל המשתתפות והמשתתפים בהצלחה רבה בתחרות ומזמינה את ציבור התושבים לעודד את המועמדים הכפרסבאים.