הפעלת סירנות תיאסר ברחובות טשרניחובסקי, ויצמן ובן יהודה בכפר סבא בשל תלונות תושבים על צפירות שלא לצורך
עיריית כפר סבא מקדמת בימים אלה הצבת תמרורים ייחודים, האוסרים הפעלת סירנות שלא לצורך במרחב העירוני, בין היתר ברחובות טשרניחובסקי, ויצמן ובן יהודה – המשמשים כעורקי תנועה מרכזיים. זאת בהנחיית ראש העיר רפי סער ובעקבות תלונות של תושבי כפר סבא על אמבולנסים ורכבי חירום שמפעילים צופרים שלא לצורך.
יש לציין, כי ההחלטה על הצבת התמרורים, עליהם ייכתב הנוסח: “אנא הימנעו מהפעלת סירנות ברחבי העיר”, התקבלה בהנחיית ראש העיר ואושרה בישיבת ועדת התנועה העירונית, וזאת לאחר פניות של ראש העיר להנהלות שירותי החירום להימנע מהפעלת סירנות שלא לצורך, כאשר הכבישים פנויים כמו בשבתות בבוקר ובלילות – אך אלה לא נענו.
במקביל, מקיימת העירייה עבודת מטה ובדיקה משפטית, במטרה לבחון מתן קנסות לרכבים המפריעים מנוחת התושבים.
במכתב שנשלח למנכ”ל מד”א, נציב כבאות והצלה, נשיא ומייסד איחוד ההצלה ושירותים רפואיים נוספים המפעילים רכבי הצלה, צוין שתושבי העיר סובלים מהפעלת הסירנות של רכבי ההצלה – כאשר במיוחד בימים אלו של מתיחות ביטחונית, גורמים צלילי הסירנות לבהלה מיותרת. יש להדגיש, כי הבקשה להפחתה בשימוש, במיוחד בשעון הלילה, תיעשה כמובן מבלי לפגוע בעבודת שירותי החירום וניתן יהיה להמשיך ולהפעיל צופרים בעת הצורך.
ראש עיריית כפר סבא , רפי סער: “אנחנו מצפים שהצבת התמרורים האוסרים הפעלת הסירנות במרחב העירוני תחזיר לתושבים ותושבות העיר את איכות החיים, זאת כמובן מבלי לפגוע בעבודת שירותי החירום. בכוונתנו להציב תמרורים אלו באזורים בעייתיים נוספים, על מנת להבטיח השקט ולמנוע בהלה שלא לצורך”.
ייתכן שזו תמונה של ‏טקסט שאומר '‏והצלה, חירום נהגי לב! שימו מגורים, לאזור נכנסים הנכם הסירנות מהפעלת הימנעו אנא הניתן. ככל‏'‏