תושב השטחים נתפס "על חם" בכפר סבא, נוהג ברכב גנוב עם סמים בזכות פעילות אגף הביטחון העירוני
מכת הגניבות של רכבים בישראל והברחתם לשטחים הפכה למכת מדינה ובעיר כפר סבא העלו הילוך במאבק וממשיכים להילחם בתופעה – את התוצאות אפשר כבר לראות בשטח
כפר סבא נאבקת בתופעת גניבות הרכבים בעיר, לצד משטרת ישראל וזאת במסגרת תגבור פעילות אגף הביטחון, השיטור העירוני וצוותי הסיור העירוניים. במהלך מבצע יזום שהתקיים אתמול (יום רביעי 30/11), הבחינו צוותי הסיור העירוני בכפר סבא ברכב חשוד. אנשי הסיור קראו לכוחות השיטור בעיר – ובמהלך הבדיקה התגלה כי החשוד, תושב השטחים, נוהג ברכב גנוב ואף נמצא ברשותו חומר החשוד כסם. צוותי הסיור העירוני בעיר הוצבו לפעילות לילית, שכללה גם מחסומים, במטרה להילחם במכת הגניבות בעיר, כחלק מהמדיניות העירונית לתגבור פעילות אגף הביטחון.
בנוסף לרכב הגנוב ולחשוד, במהלך פעילות צוותי הסיור בגינות הציבוריות – נתפסו גם בני נוער, כשברשותם חומר החשוד כסם. יש לציין, כי השיטור העירוני בכפר סבא פועל בשיתוף פעולה עם משטרת כפר סבא, במטרה לשפר איכות החיים בעיר ולחזק תחושת הביטחון האישי של התושבים. מדי ערב מקיימים צוותי השיטור והסיור העירוניים סיורים, לרבות הצבת מחסומים, בכדי להיאבק בתופעת גניבות הרכבים על ידי תושבי השטחים, המגיעים מקו התפר שנמצא במרחק של 3 ק"מ מהיציאה הצפון מזרחית בעיר.
השיטור העירוני מונה עשרות רכבים ואופנוענים המסיירים ברכבי העיר ונאבקים בתופעת הגניבות והפרות סדר נוספות בעיר. לצד כוחות השיטור פרוסים גם עשרות מצלמות במוקדים מרכזיים ברחבי העיר. תגבור כוחות השיטור והביטחון העירוניים וקיום המבצעים היזומים כבר נותנים את אותותיהם בעיר. ע"פ נתוני אגף הביטחון העירוני, חלה ירידה בהיקף הפשיעה בשנת 2022, לעומת דוחות הפשיעה בשנים קודמות.
בנוסף לכך, דוח מיוחד של המשרד לביטחון הפנים חשף גם הוא את נתוני הפשיעה בעיר, שמתייחסים לשנים 2016-2021. מנתוני מפת הפשיעה בערי ישראל עולה, כי כמות העבירות הפליליות בעיר נמצאת במגמת ירידה.
ראש העיר, רפי סער: "אנו מפגינים אפס סובלנות כלפי תופעת גניבות הרכבים בעיר והברחתם לשטחים, כמו גם בנוגע לעבירות רכוש, אלימות ועבירות אחרות. תגברנו כוחות השיטור העירוני וחיזקנו שיתוף הפעולה עם משטרת כפר סבא ועם מערך מתנדבים של תושבים אכפתיים. נפעל ביד קשה כנגד כל פורץ או אדם שינסה להפר הסדר הציבורי בעיר ולפגוע בביטחון תושבינו".
רצ"ב: מתוך המבצע היזום ופריסת המחסומים אתמול. צילומים: עיריית כפר סבא