על רקע סערת מעוז, מבהיר ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: “בכפר סבא לא הייתה ולא תהיה כפייה מכל סוג”
ראש הממשלה, יאיר לפיד שלח בערב יום חמישי, מכתב פתוח לכל ראשי הרשויות בישראל, וקרא להם שלא לשתף פעולה עם היחידה שתהיה תחת אחריותו של חבר הכנסת אבי מעוז שיהיה שר במשרד החינוך “אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית”, כתב לפיד.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער
רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: ״מערכת החינוך המצוינת בכפר סבא תישאר תמיד עצמאית ומגוונת, ותתחשב בראש ובראשונה בצרכים הפדגוגיים, בצוותי ההוראה וברצון ההורים, בכל מוסד חינוכי בעיר לפי אופיו , ללא כל קשר לאיזו ממשלה תכהן בישראל.
“בכפר סבא לא הייתה ולא תהיה כפייה מכל סוג שהיא. התכנים מבחוץ יהיו רק כאלה שאנחנו, אגף החינוך העירוני, המורים וההורים מסכימים כולנו עליהם. כל בית ספר לפי אופיו הייחודי.
“יש לנו מערכת חינוך משובחת, שמקדשת את הדמוקרטיה, הפלורליזם והסבלנות, לכל אדם באשר הוא אדם. כך היה וכך יישאר. כפר סבא יש רק אחת”.
מאוחר יותר ביום שישי בצהריים הצטרפו גם חברי מועצת העיר לקריאתו של סער “אנחנו חברי מועצת העיר כפר סבא מחויבים לשמור על האופי של העיר כפר סבא, עיר שמכבדת אורח החיים של כל מי שחי בה ולא כופה. בכפר סבא חיים תושבים חילוניים ודתיים בהרמוניה ומועצת העיר תעשה כל שביכולתה לוודא שכל תושב יוכל להמשיך לחיות חייו כפי שהוא בוחר. 

מערכת החינוך של כפר סבא היא אות ומופת לחינוך ערכי ובוגרי העיר הם עדות לכך. בוגרי מערכת החינוך של העיר משולבים בכל מערכות המדינה ומובילים המדינה בתרבות, בצבא בהייטק, ובממשל. אנו סומכים ידינו על הצוות החינוכי ולא ניתן שיכפו עליהם תכנים וישתמשו בהם לקדם אג’נדות קיצוניות. כפי שנשמרת עצמאות זרמי החינוך הדתיים כך אנו דורשים לשמור על עצמאות החינוך הממלכתי. המקום לקבוע אופי החינוך בעיר היא ועדת החינוך העירונית שמשלבת הנהגת העיר, צוותי החינוך, הורים ותלמידים.
אנשי קהילת הלהטב”ק הם חלק אינטגרלי מהקהילה בכפר סבא. כפר סבא מקבלת ומחבקת כל בנותיה ובניה. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכויות של תושב בגלל נטייה מינית. לא נעמוד מהצד כאשר הלגיטימיות של חלק מהתושבים מוטלת בספק.
כפר סבא מעלה על נס השוויון בין המינים. זו עיר שבנותיה מקבלות רוח גבית ואכן מגיעות להישגים מרשימים. לא ניקח הישגים אלו לאחור. נשאר עיר שוויונית, עיר שנותנת לכולם אפשרות לפרוח ולהוביל. 

מאיר מנדלוביץ. חבר סיעת מרצ
חברי מועצת העיר בכפר סבא שחתמו הם : אהוד יובל לוי, סמי ריכטר, אסנת ספורטה, עדי לוי סקופ, הדר לביא, עילאי הרסגור הנדין
יוסי סדבון, פליאה קטנר, יעל סער, פנחס כהנא, לירית שמש-שפיר, עו”ד קרן גרשון-חגואל, מאיר מנדלוביץ.