איך לעשות אמבטיה לתינוק?

הוא כל כך קטן ועדין שהורים צעירים רבים, ממש מרגישים חשש בכל פעם שהם נדרשים להכניס אותו לאמבטיה.. אבל מכיוון שחשוב מאוד לקלח את התינוק (ואף להקפיד ולעשות זאת כל יום), ההמלצה היא פשוט לנקוט בפעולות אשר יבטיחו אמבטיה בטיחותית, איכותית ואפילו חווייתית – כי כידוע, אמבטיה מהווה הזדמנות לזמן איכות של ההורה עם התינוק.
אז להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם להפוך את האמבטיה לחוויה הן עבור התינוק והן עבורכם ההורים:

להכין את כל האלמנטים מראש

לפני שאתם מתחילים את האמבטיה חשוב שתדאגו להכין את כל מה שאתם צריכים: הטיטול (ואפילו 2 טיטולים למקרה של “תקלה”), הבגדים אותם אתם רוצים להלביש את התינוק לאחר האמבטיה, חלוק רחצה או מגבת רכה איתה תוציאו את התינוק מהאמבטיה (שחשוב לוודא שתהיה מוכנה בחדר האמבטיה עצמו), קרם ההחתלה, יש לדאוג שהטמפרטורה בחדר בו תכינו אותו תהיה נכונה (בהתאם לעונת השנה) ולמעשה יש להכין את כל מה שאתם צריכים בכדי לטפל בו אחרי האמבטיה – בשביל למנוע מצב שתצטרכו להתחיל לחפש ולארגן דברים כשהתינוק על הידיים שלכם.
אם יש לכם קושי לזכור את כל הדברים, כדאי שתארגנו רשימה מסודרת ותתלו אותה במקום זמין ונגיש – כמו לדוגמא, על המקרר.

הקפדה על הטמפרטורה הנכונה


בכדי שהאמבטיה תהיה נכונה לתינוק, חשוב להקפיד על הטמפרטורה הן בחדר והן באמבטיה – כאשר הטמפרטורה בחדר צריכה להיות 26 מעלות והטמפרטורה של המים צריכה להיות 37 מעלות. היום תוכלו למצוא שפע של מדחומים ייעודיים המיועדים בדיוק עבור מטרה זו, ככה שתוכלו להשתמש בהם על מנת לבדוק את הטמפרטורה. אפשרות נוספת היא לבדוק את המים עם המרפק – בכל מקרה בשום פנים ואופן וגם אם אתם בטוחים במאת האחוזים שדאגתם למים במידת החום הרצויה, בשום פנים ואופן אל תכניסו את התינוק לאמבטיה לפני שבדקתם את הטמפרטורה.

חפיפה


במידה ולתינוק עדיין לא צמח שיער ההמלצה היא לחפוף את הראש רק פעמיים בשבוע. יש לבחור בשמפו איכותי אשר מותאם באופן פרטני עבור תינוקות רכים. יש לעסות את הקרקפת של התינוק בצורה עדינה ולעשות שימוש בכמות קטנה של שמפו ולהיזהר ממגע עם העיניים.

איך לעשות את זה נכון?


בכדי לקלח את התינוק בצורה בטיחותית ואיכותית יש לדאוג ולתמוך בראש של התינוק עם היד אשר נחשבת ללא דומיננטית ועם היד השנייה לשטוף את התינוק בעדינות מהראש לכף הרגל – ניתן לבחור אם לעשות שימוש בשמן אמבט או בסבון לתינוקות. מומלץ גם לשקול להשתתף במטלית על מנת לשטוף בעדינות את הפנים של התינוק.
חשוב לציין שאם התינוק הינו צעיר במיוחד ואתם עדיין מרגישים חוסר ביטחון לקלח אותו באופן עצמאי, תוכלו לעשות זאת כזוג – שני ההורים יחד או הורה יחד עם הסבתא/ סבא.

אז מתי הכי נכון לקלח את התינוק?

ראשית כל ההמלצה היא לקלח את התינוק בכל יום. מבחינת השעה ובכן, התשובה תלויה במידה בהורים – כאשר, ההמלצה היא לבחור בשעה בה התינוק עדיין ערני ויכול גם להפיק הנאה מהאמבטיה.
לא מעט הורים בוחרים לעשות לתינוק את האמבטיה בערב, קצת לפני השינה – רבים מסגלים שגרה קבועה אשר כוללת שעות לאמבטיה, להאכלה ולהשכבה לשינה.

דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם לקלח את התינוק בצורה יעילה, בטיחותית ואיכותית – וכאמור, ברגע שאתם כהורים תהיו בטוחים בעצמכם, תוכלו לשדר לתינוק שלכם תחושת רגע ולהפוך גם בעבורו את חוויית הרחצה להרבה יותר כיפית ומהנה.