לאחר 2 קדנציות במועצת העיר בכפר סבא, מכריז היו"ר, עילאי הרסגור הנדין כי לא יתמודד בבחירות הקרובות

מאת: אירית מרק

"מרצ תרוץ בבחירות ואני לא אתמודד", כך, מכריז הבוקר, סגן ראש העירייה בעבר, חבר המועצה בהווה, עילאי הרסגור הנדין, הסוגר השנה 10 שנים במועצת העיר.

מרצ הארצית התרסקה בבחירות הארציות כידוע ונשאלת השאלה מי יממן ויסייע לרשימות מרצ ברשויות בבחירות. הבחירות לרשויות כידוע מתקיימות פעם בחמש שנים והמועד הבא הקבוע הוא 31/10/23.

לדברי הרסגור "מרצ הארצית תחליט על מדיניות אחידה לגבי גיבוש הרשימות בכל הארץ".

עדיין לא נקבע מועד לפריימריז במרצ. ע"פ חוקת מרצ אמור הפריימריז להתקיים בתחילת מרץ. קובי פדווה מסר בתגובה כי זו "אפשרות ", חיובית מצידו להתמודד בפריימריז על ראשות הרשימה.

עילאי הרסגור-הנדין

הרסגור הנדין הביא את פרויקט “מהיר לעיר” בהיקף של כ-300 מיליון ש”ח לביצוע בשטח, כשכיום העבודות מסתיימות בחלקו המזרחי. יו"ר ועד הסוחרים בעיר, גיא פופ טוען כי מדובר באסון תחבורתי ודרש לא פעם מהרסגור הנדין להתפטר "תודה תודה תודה שאתה כבר לא מחזיק תיק התחבורה, כי כמות הפשלות שקרו פה בזכותך ב4 שנים לא קרו פה 120 שנה ויפה 4 שנים קודם"…"עילאי הרסגור-הנדין רק בזכותך כל ויצמן פקוקה עכשיו למזלנו ראש העיר התעשת בזמן ועצר את המחדל הכי גדול שקרה פה בגללך".

גיא פופ, יו"ר ועד הסוחרים בכפר סבא

כך או כך, הרסגור הנדין, הוביל תהליכי שיתוף ציבור למען שיפור החיים והתחבורה בעיר, לבקשתו הקים רפי סער את ועדת התחבורה העירונית, שבה מובאים נושאים תחבורתיים אסטרטגיים לדיון ציבורי פתוח. הוא מקפיד על חשיפת תכניות ומסמכים פנימיים לעיון הציבור והפך את כפר סבא למובילה בשקיפות מידע תחבורתי.

בתחום התחבורה פעל הרסגור-הנדין למען שינוי סדר העדיפויות לטובת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית.

לאחר שנים באופוזיציה, חזר עילאי הרסגור-הנדין בקדנציה זו להחזיק בתיק האהוב עליו: תיק הקיימות, שהתווסף אליו גם תחום החדשנות. תכניות שנקטעו כשיצא לאופוזיציה חודשו בגיבוי מלא של ראש העירייה רפי סער. הפעם הוא קיבל גם את ההזדמנות שחיכה לה זמן רב, והיא לשלב את הקיימות עם תיק התחבורה בו הוא החזיק

בין הפרויקטים הרבים בתחום זה ניתן לציין את המהלך שהפך למודל ארצי בהפחתת זיהום האוויר בל”ג בעומר, יוזמות חדשות בחינוך הסביבתי, הקמת אקסלרטור הסטרטאפים לכלכלה מעגלית והשקת פרויקט הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה באמצעות החברה הכלכלית, פרויקטים תחבורתיים בשיתוף גורמים כמו מינהלת תחליפי הדלקים ומשרד ראש הממשלה, המשך פיתוח הפקת החשמל הסולארי, השלבים הבאים של הוצאת הכלים החד פעמיים ממערכת החינוך, פיתוח הגינות הקהילתיות ועוד.