עיריית כפר סבא הצטרפה למיזם נעים בסופשבוע והדתיים זועמים: "ההצטרפות למיזם מקוממת"

מאת: אירית מרק

תחת הכותרת "חילול שבת והפרת ההסכם הקואליציוני", זועמים נציגי הדת במועצת העיר על הצטרפותה של עיריית כפר סבא למיזם נעים בסופשבוע- אוטובוסים בשבת לאזורים שונים. יצוין כי הרבה לא השתנה ומדובר בהסעות הקיימות כבר שנים בעיר לטובת אלה שאינם ממונעים.

איתן צנעני

איתן צנעני, סגן ראש העיר הודיע כי בעקבות ההצטרפות למיזם אינו מחויב עוד קואליציונית. צנעני שיגר מכתב לראש העירייה רפי סער "בימים האחרונים חתמת מאחורי גבי על הסכם עם רון חולדאי ועיריית תל אביב על פיו צירפת את כפר סבא למיזם חילול השבת האזורי "נעים בסופ"ש". בכל פעולות חילולי השבת שביצעת במהלך כהונתך לא שיתפת אותי מראש ובד"כ כשהייתי מגלה על כך בדיעבד, היית מתרץ זאת בכך ש"לא היתה לי ברירה". פעולה חד צדדית זו של הצטרפות למיזם חילול השבת האזורי ההמוני של רון חולדאי נעשתה מבלי שיש צורך אמיתי בכך שכן כבר קודם לכן בחרת להפעיל תחבורה עירונית בשבת שנתנה מענה למי שהיה זקוק לכך (ואגב, נכשלה כשלון חרוץ בהעדר ביקוש). ציפיתי ממך להגינות בסיסית כלפיי וכלפי הציבור הדתי החרדי והמסורתי אשר נהר בהמוניו בסיבוב השני לבחור בך לראשות העיר ובזכותו אתה מכהן כראש העיר. הצטרפות זו למיזם של גורמים שמצהירים במפורש כי מטרתם במיזם זה הינה פגיעה בממשלה, היא מקוממת וחבל שאתה נותן לכך יד. אציין כי גם ברמה האישית אני מאוכזב קשות מהתנהלותך שכן אתה יודע היטב כמה סייעתי לך לפני ומאחורי הקלעים לפתור בעיות ומשברים וגמלת לי רעה תחת טובה.
⦁ התנהלותך זו מהווה הפרה בוטה ומהותית של ההסכם הקואליציוני. אין לי ספק שהשבת תתבע את עלבונה. לאור התנהלותך זו, אינני מרגיש עוד כל מחויבות קואליציונית או פוליטית כלפיך על כל המשתמע מכך, וסיעתנו תפעל בהתאם לשיקול דעתנו בכל דבר ועניין".

יותר מכך, הרבנים חתמו על קריאת קודש וזעקת מחאה בגין פרצת השבת כפי שהם מכנים זאת. יצוין כי עד כה  מעולם לא זעקו כאשר היתה תחבורה בימי שישי בלילה לתל אביב או בשבת לים.

 

עילאי הרסגור הנדין:"היה לי חלום שאיתו רצתי לפני עשר שנים בבחירות למועצת העיר: להפעיל תחבורה ציבורית קבועה במהלך סוף השבוע בין כפר סבא ותל אביב. אמרו לי שלעולם זה לא יקרה במדינת ישראל, אבל בכפר סבא הרמנו את המאבק הארצי שהפך להיות הסמל לחיים חופשיים במדינה שלנו. במהלך השנים הפעלנו למשך חודשים את הקו בדרכים שונות ובסיוע שותפים וארגונים, עד שלפני כשלוש שנים השקנו את שירות "כפר סבוס" לתחבורה בשבת בהפעלה עירונית. כעת הצטרפנו לרשת הגדולה של אזור המרכז עם תדירות גבוהה פי שלושה ואוטובוסים גדולים במקום מיניבוסים. אפשר גם לעלות ולרדת בתוך כפר סבא בשני הכיוונים.

עילאי הרסגור-הנדין
"הקו יסע מרחוב לוי אשכול במזרח כפר סבא דרך האצטדיון, תחנות ויצמן, בית חולים מאיר והשכונות הירוקות, יעבור בסינמה סיטי בגלילות וימשיך למרכז תל אביב דרך חוף הים ועד למסוף כרמלית.
"התדירות תהיה פעם בשעה לכל כיוון. ביום שישי השירות יפעל החל מ-17:30 עד ל 00:30 מכפר סבא ו-1:30 מתל אביב. בשבת השירות יפעל בין 10:30 עד 15:30 לשני הכיוונים עם נסיעה אחרונה בשעה 16:30 מתל אביב לכפר סבא. יהיה ניתן לבצע החלפות בתחנות תל אביב לשלל קווי הרשת האחרים. הנסיעה היא בחינם וללא צורך ברישום מראש.
"תודה לכל השותפות והשותפים לדרך לאורך השנים, שבזכותם הגענו לרגע הזה. תודה מיוחדת לסגנית ראש עיריית תל אביב-יפו מיטל להבי, שאם תצטרכו להילחם פעם על משהו תוכלו להשיג הכל כשהיא לצדכם. תודה לראשי הערים שלנו רון חולדאי ורפי סער, לחבריי במועצת העיר ולכם התושבות והתושבים שביקשתם שוב ושוב להתחבר לשירות. אתם חלק מהמהפכה שאנחנו עושים. במיוחד כיום זה כל כך חשוב".
מעיריית כפר סבא נמסר: "פרויקט "נעים בסופ"ש" ממשיך את מיזם כפרסבוס, שפעל באופן ישיר ע"י העירייה משנת 2020.כעת השירות המבוקש יופעל ע"י עיריית ת"א. כפר סבא דוגלת בקידום אורח חיים סובלני אשר מכבד את האוכלוסייה בעיר על שלל גווניה מתוך מדיניות של סובלנות וכבוד הדדי . ראש העיר לא יאפשר לאף גורם לפגוע בחופש של האחר כך היה וכך יהיה.
יש לנו רק כפר סבא אחת ונמשיך לשמור עליה סובלנית ומכבדת אחד את האחר".

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. שוקי רוטפרב

    איתן צנעני,
    דווקא המיזם הזה לא רק שאינו מיזם לחילול שבת, אלא ההיפך זה מיזם לעונג שבת.
    במקום שמאות מכוניות עם איש אחד או שניים ימלאו את רחובות כפר סבא בדרכם לת"א וחזרה, רק מספר מועט של אוטובוסים יסעו בעונג (הנוסעים לא ינהגו אלא ישוחחו) וגם ישאירו את רחובות כפר סבא ותל אביב פנויים יותר לעונג שבת של התושבים שאינם נוהגים.
    לכן, צנעני, הגיע הזמן שתודה לרפי סער, עילאי ומרצ שעושים למען בוחריך את העבודה הקשה שאתם מתוך הרגל חסר טעם מתנגדים לו.
    כדאי שתצטרף לקולות האומרים חיי ותן לחיות, עקרון שרוב תושבי העיר תומכים בו.
    שתף פעולה עם מרצ ותגלה שביחד עילאי ואתה תוכלו לדאוג לכל תושבי העיר: דתיים ולא דתיים הרבה יותר טוב.

התגובות נעולות.