טיפים לבחירת מסלול הלימודים המתאים לכם

המאמר הזה עוסק בעצם בתשוקה. התשוקה שלכם ללמוד נושא שיבטיח את הקריירה העתידית שלכם. אחרי הכול הסוד לחיים מאושרים טמון ביכולת שלכם לאהוב את מה שאתם עושים בחיים.

ואיך כל זה קשור לבחירת מסלול הלימודים המתאים לכם? הכול מתחיל במציאת המסלול הנכון באוניברסיטה או במכללה, שיספק לכם את ההשראה להצלחה.

אז איך בוחרים נכון? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להגיע לאן שאתם רוצים להגיע, ומהר יותר.

טיפ מספר 1: למה?

השיקול החשוב ביותר בהתלבטויות שלכם כרוך בידיעה למה אתם בכלל רוצים ללמוד. אם המטרה שלכם היא לקדם את הקריירה שלכם על ידי הגדלת מערך הכישורים והמיומנויות שלכם, אז כדאי לכם לבחור בלימודים שמקדמים באופן טבעי את הכישורים והמיומנויות הקיימים שלכם. אם המטרה שלכם היא להתקדם בעבודה הנוכחית שלכם, אולי כדאי לבחור בנושא שרלוונטי לעבודה שלכם. 

בקיצור, מומלץ לכם:

  • לחשוב על הניסיון והכישורים הקיימים שלכם.
  • לשקול קריירה פוטנציאלית והזדמנויות לתעסוקה.
  • לקחת בחשבון את הנושאים שמעניינים אתכם.
  • לשוחח עם המעסיק או עם עמיתים לעבודה לגבי קורסים רלוונטיים שעשויים לשפר את הקריירה שלכם.

טיפ מספר 2: מה באמת מעניין אתכם?

חשוב לתת את הדעת על מה באמת מעניין אתכם ואיזה נושאים תרצו ללמוד. שאלו את עצמכם האם אתם בוחרים בלימודים שיאפשרו להוביל אתכם לקריירה מרגשת ומרתקת? או שההורים דוחפים אתכם לכיוון מסלול מסוים? שאלו את עצמכם כעת, כדי שתוכלו למצוא את הנתיב המדויק שייקח אתכם למטרה אליה אתם רוצים להגיע.

ודאו שהתחום שבו תבחרו יאפשר לכם לפתח את הכישורים שאתם רוצה לשכלל כדי להתקבל למשרות מבוקשות במיוחד. מצאו תחום שנראה לכם נכון או נושא שלא משעמם אתכם, שיוביל אתכם לסוג עבודה שבה תרצו להשתלב לפחות במשך חמש שנים או יותר.

טיפ מספר 3: באיזה מוסד אקדמי חשוב לכם ללמוד?

כשתבדקו מסלולי לימוד שונים באוניברסיטה או במכללה, תגלו שיש קריטריונים שונים שמאפשרים לכם לשפוט איזה מוסד אקדמי יתאים לכם יותר. לשם כך רשמו כמה תכונות מובילות שאתם מחפשים. לדוגמה:

  • הדירוג או היוקרה של המוסד האקדמי.
  • מתקני המחקר במוסד האקדמי.
  • האפשרויות להתנסות מעשית ולהתמחות במהלך הלימודים.
  • עלות שכר הלימוד במוסד.
  • שירותי התמיכה לסטודנטים שמספק הקמפוס.
  • בטיחות וחיי חברה.

יש משתנים רבים נוספים, ומה שמתאים לכם עשוי לא להתאים למישהו אחר.

טיפ מספר 4: להתחשב בחוזקות ובכישורים שלכם

כל אחד טוב במשהו. זה שאתם לא טובים במתמטיקה לא אומר שאתם חסרי תקנה. יש מגוון של תחומים ותעשיות, ושם יש תחום אחד שמתאים לכם. שקלו להירשם ללימודים שתוכלו לשגשג בהם, מסלול לימודי שאתם יודעים שתוכלו לתרום לו. בחרו בתוכנית לימודים שאתם יודעים שתוכלו להצליח בה או לפחות, שאתם יודעים כיצד להתמודד איתה כשאתם חסרי פחד וחדורי אמונה וביטחון עצמי. 

טיפ מספר 5: התמקדו בפרטים

כל נושא מוביל לאפשרויות נוספות. לכן, טוב לדעת ולהכיר את תחום העניין הספציפי ביותר שעשוי להתאים לכם. למשל, סטודנטים להנדסה יכולים ללמוד כל דבר, החל מהנדסה ביו רפואית וכלה בהנדסה אזרחית. אז אם אתם מעדיפים לבנות גשרים ולא חלקי גוף אנושיים, תנו על כך את הדעת לפני שאתם נרשמים ללימודים.

טיפ מספר 6: אתם תמיד יכולים לשנות את דעתכם

נכון, מדובר בהחלטה חשובה. אבל אם תתחילו ללמוד ותבינו שעשיתם טעות איומה, אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק ולשנות כיוון.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי