עיריית כפר סבא מובילה שוב עם ציון 100% (A+) במדד השקיפות

מובילים בשקיפות בפעם הרביעית ברציפות: עיריית כפר סבא מובילה שוב עם ציון 100% (A+) במדד השקיפות. זאת בהתאם לנתוני עמותת שבי"ל – שקיפות בין-לאומית ישראל – שהוצגו היום

ראש העיר, רפי סער: "אנו פועלים לפי מדיניות עירונית של שקיפות מלאה בכל פעולות ופעילות העירייה מול התושבים. הקמנו את זירת השקיפות באתר העירייה, והכל במטרה להנגיש את כלל המידע העירוני, תוך שיתוך ציבור מלא"

היום, ראשון 12/3, התפרסם, במהלך כנס לרשויות מקומיות, מדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות, מטעם עמותת "שקיפות בין-לאומית ישראל" (שבי"ל). הציון שקיבלה עיריית כפר סבא הוא 100% (A+) ברף הציונים העליון של המדד. זו הפעם הרביעית ברציפות שכפר סבא זוכה בציון המושלם 100% ובמקום הראשון, כאשר המשמעות היא שעיריית כפר סבא מצטיינת בשקיפות וממשיכה להוביל במדד הארצי, כבשנים עברו.

עם כניסת ראש העיר, רפי סער, בשנת 2018, מובילה עיריית כפר סבא מבין הרשויות בארץ בנושא שקיפות, והייתה לעירייה הראשונה בארץ שהשיקה תוכנית שקיפות עירונית מקיפה, שמטרתה הנגשת המידע הציבורי והעירוני למען התושבים. העירייה אף הקימה במסגרת זו את זירת השקיפות העירונית – מיני סייט ייעודי, שהינו חלק מהאתר העירוני, והוא כולל את כלל המידע והמסמכים העירוניים במגוון רחב של תחומים – כך שכל תושבת ותושב יכולים לצפות ולקבל מידע בנושאים שונים ומגוונים.

מטרת המדד היא לקדם את השקיפות ואת הבהירות של מידע ותהליכים פנים ארגוניים ושיתוף המידע הנדרש לציבור ברשויות המקומיות. המדד נותן תמונת מצב בנוגע לכך ברשויות המקומיות ומגביר את המודעות של הרשויות למען הציבור ומטעם הציבור ומעודד קשר ענייני, כשהמידע שקוף ויוצר אמון בקרב הציבור.

ראש העיר, רפי סער: "אנו פועלים לפי מדיניות עירונית של שקיפות מלאה בכל פעולות ופעילות העירייה מול התושבים. הקמנו את זירת השקיפות באתר העירייה, והכל במטרה להנגיש את כלל המידע העירוני, תוך שיתוף ציבור מלא וכל תושבת ותושב יכולים לקבל את כלל המידע בזירה זו. מגיע לתושבינו לדעת על מה ולמה הם משלמים. אנו מקיימים מפגשי תושבים, מפגשי שיתוף ציבור רבים והכל על מנת להגיש לתושבינו את השירות הטוב ביותר, תוך שיתופו בהליכים ובתוכניות העירוניות. זו אחת הסיבות, בין היתר, שכפר סבא ממשיכה להוביל את איכות החיים בישראל, עם שיעור של למעלה מ-91 אחוז מהתושבים שמרוצים מהמגורים בה. נמשיך לפעול למען תושבינו בכל תחום ונושא בשקיפות מלאה".