"תגובות קשות מאוד וגזעניות להחרים אותי ואת הסניף" – הבעלים החדשים של לנדוור הכשרה בירוקה קיבל אהבה מכל כיוון אחרי הפוסט הכואב שהעלה
מאת: אירית מרק
לפני כחודש ימים, צחי, צעיר, מסורתי, רכש את הזיכיון של לנדוור בירוקה והחליט להפוך המסעדה לכשרה. התפריט חלבי.

לדברי צחי אברג'יל, הבעלים, היו כמה תושבים מהשכונה הירוקה שלא מצא חן בעיניהם סגירת הסניף בשבת, והם הסיתו נגדו חרם צרכנים. למה ? כי המקום כשר.
הנושא עלה באחת הקבוצות ובשל השיח המדרדר בפוסט, החליטו מנהלי הקבוצה להסירו.
בפוסט כואב אותו העלה צחי אברג'יל הבעלים החדשים של לנדוור סיפר על התגובות המזעזעות שקיבל "למרות חלק מהתגובות הקשות שקיבלתי, רוב תושבי השכונה הרעיפו עליי אהבה ענקית, ואף הגיעו לסניף על מנת לתת לי חיבוק, וזה מראה את פני השכונה האמתית. אכן קראתי חלק של תגובות קשות מאוד וגזעניות הקוראות להחרים אותי אישית, להחרים הסניף, "כפייה דתית" ועוד כל מיני פנינים, כל זאת מבלי להכיר אותי, מבלי לאכול מנה חדשה אחת בסניף או כל ביקורת עניינית אחרת. "אני אקבל באהבה ביקורת עניינית תמיד אך לא גזענית. אני יודע למכור אוכל, ואוכל טוב ובדלת שלי יש מקום לכולם. התפריט הנוכחי היום הרבה יותר מגוון ואיכותי מכל תפריט שהיה בלנדוור בעבר וזו רק ההתחלה. נכון כבר אין שניצל ועוף בתפריט אבל אני בטוח שתוכלו למצוא אלטרנטיבה מוצלחת יותר בתפריט הנוכחי שלי או במקום אחר שמוכר עוף ובשר. אני בטוח שכמעט כולכם אוכלים פסטות, דגים, ארוחות בוקר ועוד.. מי מאלה שהיו אחראיים לניסיונות החרמות עליי ועל המקום רק כי הוא הפך כשר ושיבחר לשים דעות קדומות בצד ולהגיע יתקבל תמיד בברכה וייהנה. ומי שלא לא חייב. תזכרו זו מסעדה, אנחנו מוכרים אוכל שירות ואווירה, לא פוליטיקה. אז בואו לאכול. "ואני מבקש מבלי לציין שמות מאלה שקראו להחרים אותי ואת המקום על רקע גזעי דתי מבלי לבקר בו או להכיר אותי אפילו בשמי הפרטי למחוק את התגובה שלהם. שימו שנאה בצד כי בחוץ יש בשפע".

ראש העיר עם צחי
ראש העיר, רפי סער, גם פינה מזמנו והגיע לסניף "לצערי, גם אני שמעתי על ״חרם הצרכנים״ שהוכרז נגד סניף לנדוור של צחי, רק בגלל שהוא קיבל החלטה שלא תואמת את תפיסת עולמם של כמה אחרים. עצם העובדה שיש כאלה שמנסים להזיק לשכניהם רק על סמך דעה מנוגדת, מבלי שהיא פוגעת באף אחד אחר, בלתי מתקבלת על הדעת. לא אתן לזה יד. אסור לנו כחברה לאפשר זאת כי המדרון לאבד כל מה שהשגנו עד כה חלקלק ביותר. "אני מציע לרוב התושבים שהחברה שלנו חשובה להם, לקום ולעשות מעשה – ללכת כמו רבים אחרים ולקנות קפה אצל צחי. ת'אמת טעים.. באתי לחזק ויצאתי מחוזק".
פתוח כל יום מהשעה 0630 בבוקר עד אחרון הסועדים. וחצי שעה מצאת השבת