הירתמות קהילתית מרגשת הובילה להקמה מהירה של אנדרטת זיכרון בביה'ס אופירה נבון

הירתמות קהילתית מרגשת הובילה להקמה מהירה של אנדרטת זיכרון בביה'ס אופירה נבון

צילומים: באדיבות ביה"ס

יוזמה מרגשת להנצחת זכרם של הנופלים ממשפחת בית החינוך ע"ש אופירה נבון אשר נפלו במערכות ישראל, הובילה להקמה מהירה של אנדרטה מכובדת בחצר, אשר העבודות להכנתה הסתיימו רגע לפני אירועי יום הזיכרון. האנדרטה הוקמה בזכות שיתוף פעולה בין הנהלת בית הספר, הנהגת ההורים הבית ספרית וקהילת שכונת קפלן, אשר בית הספר שוכן בתחומה.

הרעיון נולד במהלך ישיבת הנהגת ההורים האחרונה, במסגרת שיח על האופן בו יצוינו אירועי יום הזיכרון בבית הספר. מנהלת בית הספר, ענבל סעד, ציינה שלא קיים באופירה נבון גלעד מסודר לזכרם של שני הבוגרים אשר נפלו במערכות ישראל – סא"ל שמוליק אדיב וסרן עמרי שחר, זכרם לברכה. נטעלי שרון, נציגת כיתה א'1, אמרה כי סבא של אחת הילדות בכיתתה הוא בעל עסק לעבודות תשתית ופיתוח, והציעה לפנות אליו ולנסות לרתום אותו לטובת עניין. בשלב זה נכנס הסבא, רודי כחלון, לתמונה – והחל לפעול מכל הלב והנשמה למען הקמת פינת ההנצחה.

"שלושת הילדים שלי למדו באופירה נבון וכיום לומדים שם שניים מנכדיי, המהווים דור שני בבית הספר", מספר כחלון, "כך שיצא מאז ומתמיד התקיים קשר משפחתי חם בינינו לבין הקהילה של אופירה נבון".

 

 

כשהתקשרה אליו מנהלת בית הספר הוא שמח על ההזדמנות לעזור ונסע יחד עמה למחסנים שלו במושב נווה ימין הסמוך לכפר סבא.

"בחרנו להעמיד במרכז פינת ההנצחה אבן ג'מעין גדולה, המיובאת במיוחד מבקעת הירדן, עליה הטבענו את אותיות המילה 'יזכור'", ממשיך כחלון, "במקביל יצרתי קשר עם חבר שמכין שלטים והעמדנו על הקיר בסמוך לוח מאבן בזלת מרמת הגולן, עליו הוטבעו שמותיהם של שמוליק ועמרי זכרונם לברכה, ומתחת לזה הכיתוב 'במותם ציוו לנו חיים'. כדי להשלים את הפינה העמדתי שני ספסלים ושני עציצים ובימים הקרובים תגיע קופסה ובה מקום לשני נרות נשמה".

העבודות הגיעו לשיאן בימים האחרונים, כאשר צוות מטעמו של כחלון עמל נמרצות בשטח בית הספר לסיום הקמת האנדרטה, לרבות ביצוע עבודות לריתוך והצמדת אבן הגמ'עין הגדולה והמרכזית לקיר.

"העבודות המהירות להקמת האנדרטה ממחישות את ערך הקהילתיות שמחבר בין בית הספר לבין התושבים המקיפים אותו", מסכמים בהנהגת ההורים המוסדית, "הקשר הזה מאפשר המשכיות שבזכותה ייחשפו דורות חדשים של תלמידים להכיר את שמותיהם של בוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל. בשמנו ובשם כל הורי בית הספר, אנחנו מבקשים להודות מעומק הלב למשפחת כחלון על הנתינה, על הרגישות ועל ההירתמות המהירה".

 

זוכרים את הנופלים

 

לקראת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הזמינה המנהלת ענבל סעד את יהודית אדיב, אלמנתו של שמוליק אדיב ז"ל, להרצות בפני תלמידי שכבות ה'-ו' במטרה שהתלמידים יכירו את בעלה דרך סיפורה האישי. בנוסף, יצר בית הספר שני לוחות מידע אודות הנופלים עומרי שחר ושמוליק אדיב ז"ל. הלוחות הועמדו בכניסה לבית הספר והתלמידים לומדים ומעמיקים באמצעותם את ההיכרות עם הנופלים.

 

 

הערב ב-20:00 יגיעו אירועי יום הזיכרון באופירה נבון לשיאם, שעה שברחבת הטקסים של בית הספר ייערך טקס הזיכרון השנתי בהובלת תלמידי שכבת ו' ובהשתתפות צוות בית הספר, משפחות הנופלים, תושבי השכונה ומאות תלמידים ובני משפחותיהם.

* *

סרן עמרי שחר ז"ל, יליד 1987, שירת בחיל הים, שם סיים קורס חובלים. הוא מילא שורה של תפקידים כקצין בחיל ובתפקידו האחרון פיקד על ספינת שלדג. עמרי נפל בעת מילוי תפקידו בשנת 2012, בגיל 25. הוא התיר אחריו הורים ושתי אחיות.

סא"ל שמוליק אדיב, יליד 1959, שירת כמפקד גדוד צברי בגולני. הוא נפל בשנת 1988 במהלך היתקלות עם מחבלים בהר דוב, בהגנה על יישובי הצפון. הוא התיר אחריו אישה ושני ילדים. בן 29 היה בנופלו.