השיטור העירוני בכפר סבא הצליח לסכל שוב גניבת רכב ולאחר מרדף נתפס רכב גנוב וציוד פריצה
השיטור העירוני בכפר סבא רשם הצלחה נוספת: צוות של השיטור העירוני ופקחי אגף הביטחון היו מעורבים בשבוע האחרון בתפיסת גנב רכב וציוד פריצה. התפיסה התקיימה בעקבות מעקב שביצעו הצוותים העירוניים אחר רכב חשוד שנגנב מאזור השרון ורכב נוסף, לרבות מרדף שהתקיים עד לפאתי העיר טייבה.
בסיום המרדף נתפס הרכב הגנוב, שנגנב על ידי חוליית גנבים שהפסיקה כבר לגנוב מספר רכבים, ביניהם מכפר סבא, כאשר ברכב נמצאו כלי פריצה רבים ומספרי רכבים משוכפלים.
תפיסה זו מתווספת לזו שהתקיימה שבוע קודם לכן, במסגרתה בעקבות דיווח על רכב חשוד, הצליחו פקחי השיטור העירוני וצוות של אגף הביטחון לתפוס שלושה גנבים ורכב שבו נמצאו כלי פריצה, וגם זאת לאחר מרדף שהתקיים ברחוב בן יהודה בעיר.
"אנו מתגברים כל העת את פעילות הביטחון ברחבי העיר, יחד ובשיתוף מלא עם משטרת ישראל, ומקיימים מבצעים יזומים, גלויים וסמויים", *אומר מנהל אגף הביטחון נועם בן יהודה.* "בזכות הפעילות המאסיבית שאנו מבצעים, אנו עדים לירידה ניכרת בשיעור הפריצות והגניבות בעיר ונמשיך להילחם נגד תופעת גניבות הרכב וההתפרצויות לעיר, שהפכו למכת מדינה".
יש לציין, כי בחודש דצמבר 2022 השיקה עיריית כפר סבא תוכנית אב אסטרטגית לביטחון, הכוללת בין היתר תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ורחפנים ברחבי העיר ובמוסדות ציבור וחינוך, תגבור סיורי הביטחון של השיטור והפיקוח העירוניים, הרחבת המבצעים היזומים בשיתוף המשטרה, הגדלת סיירת האופנועים העירונית ופעילות משותפת עם מתנדבי סיירות השכונות ועוד.
המהלך הוביל למעצרים יזומים וירידה בעשרות אחוזים של כמות הפריצות לרכבים בעיר כפר סבא. בכך יצאה העיר מרשימת עשרת הערים המובילות בפריצות לרכבים ובתים, זאת ע"פ דו"ח חציוני של משטרת ישראל למחצית הראשונה של שנת 2023.
יש להדגיש, כי אכיפת עבירות פליליות וביטחון תושבי המדינה נמצאים בסמכות ובאחריות משטרת ישראל, אך העירייה מתגברת את פעילות המשטרה באמצעות אגף הביטחון העירוני, במטרה לסייע למשטרה ולהגדיל את תחושת הביטחון של תושבי העיר.
יעדי התוכנית מתמקדים בהגברת הנוכחות, הסיורים והמבצעים במקומות ציבוריים, מוסדות חינוך וצירי תנועה מרכזיים, תוך מתן מענה וסיוע למשטרה כמו גם יכולת תגובה מהירה, לרבות עשרות סיורים לאורך היום ותגבורם בלילות, בשיתוף עם סיירות המתנדבים הפועלות בעיר בהדרכת אגף הביטחון, דוגמת סיירת השכונות המערביות וזו שהוקמה למזרח העיר.
בכל בוקר יוצאים 6 סיורים של אגף הביטחון העירוני, כאשר בשעות הערב, החל מהשעה 19 בערב ועד הבוקר מתוגברים סיורי צוותי השיטור והסיור העירוניים, אשר מבצעים פעילות יזומה סמויה וגלויה בכל רחבי העיר, תוך שהם נעזרים במערך המצלמות הפרוס ברחבי כפר סבא.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏תיק כלים‏ ו‏טקסט‏‏