סוף לנתצ בכפר סבא: עיריית כבר סבא מבהירה כי לנוכח הליקויים בתכנון היא עוצרת הנתצ בהמשך רחוב ויצמן

מאת: אירית מרק

בכתבה רחבה שהתפרסמה השבוע בגלובס הבהירה עיריית כפר סבא כי לנוכח עשרות הכשלים שהתגלו בתכנון המקורי שערכו בנתיבי אילון העבודות לא יימשכו ברחוב ויצמן ויופסקו ברחוב ויצמן פינת העמק מול התחנה המרכזית.

 

 

העבודות המתבצעות במקום לקראת סיום וייסגרו את סאגת הנתצ ברחוב ויצמן בכפר סבא.

מהכתבה בגלובס עולה כי עיריית כפר סבא טוענת שהתגלו לא פחות מ־70 ליקויים בתכנון המקורי כמו בעיות בקירות התמך, בסקרי העצים, שינוי תוואי רצועת הולכי הרגל, שינויים בתוכניות התנועה ועוד.

משרד התחבורה טוען מאידך מבדיקה ראשונית שגם אם אכן היו – הם היו מכוסים בסכום שהוקדש מראש להוצאות בלתי צפויות.

כך או כך, עיריית כפר סבא מסרבת לקדם המשך הפרויקט ברחוב ויצמן והעבודות שנעשו במקטע הקצר, מהוות רק כ־20% מהפרויקט המקורי.
מעיריית כפר סבא נמסר: “פרויקט מהיר לעיר ברחוב ויצמן בקטע שבין צומת 55 לרחוב העמק העמק נמצא לקראת סיומו. העירייה מקיימת באופן שוטף דיונים עם כלל הגורמים המקצועיים לגבי המשך הפרויקט ברחוב. נכון להיום סוכם עם משרד תחבורה על המשך תקצוב ותכנון הפרויקט ברחוב טשרניחובסקי בתיאום מלא עם העירייה ובשיתוף התושבים, באופן שישרת נאמנה את תושבי העיר ויעמוד בסטנדרט העירוני של כפר סבא, לרבות חידוש הרחוב ושדרוג המרחב הציבורי."
מחברת נתיבי איילון נמסר: "במסגרת פרויקט "הרשת המטרופולינית-מהיר לעיר", המקודם על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מבצעת החברה הכלכלית בכפר סבא את העבודות ברחוב ויצמן בעיר. העבודות מבוצעות בשלושה מקטעים כאשר המקטע המזרחי (עד העמק) נמצא בביצוע מתקדם על ידי החברה הכלכלית בכפר סבא וצפוי להיפתח עד סוף שנת 2022. לגבי שני המקטעים הנוספים, במרכז ובמערב וויצמן, התכנון שלהם הסתיים, אולם העירייה טרם אישרה יציאה לביצוע של העבודות המתוכננות".
משרד התחבורה סירב להגיב "נושא זה נמצא באחריות עיריית כפר סבא וחברת נתיבי איילון ועל כן יש לפנות אליהם בנושא".