ראובן חן מכריז על התמודדותו למועצת העיר בכפר סבא באמצעות תנועת "דרך המים": "אני צופה לארבעה מנדטים"

מאת: אירית מרק

עו"ד ראובן חן, מתמודד למועצת העיר באמצעות עמותת "דרך המים". באחרונה הוחלט על הקמת התנועה "דרך המים" והתמודדות בבחירות הקרובות למועצת העיר על מנת להגשים את מטרות התנועה.

בראש התנועה עומד עו"ד ראובן חן, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים, בעל תואר ראשון במשפטים. בתפקידו הציבורי האחרון עד לפרישתו לפנסיה שימש כחבר הנהלת התעשייה הצבאית (תעש) וסמנכ"ל משאבי אנוש של כל מפעלי החברה. כמו כן שימש כדירקטור בחברות ציבוריות וביניהן מפעל המים.

ראובן חן

לפני כשנה וחצי הגיש חן עתירה לבג"ץ שמטרתה להשיב לתושבי העיר השליטה בנכסי מפעל המים.

לפני כעשרים שנה, קבע שר העבודה דאז שלמה בניזרי, תקנה המעבירה סמכויות הניהול של מפעל המים לחברי מועצת העיר. בפועל, תקנה זו שללה מחברי האגודה את הזכות לבחור ולהיבחר למוסדות האגודה ולנהל נכסיה. תקנה זו כונתה על ידי סגן רשם האגודות השיתופיות, עו"ד שאול גורדון "החטא הקדמון" . תקנה זו הביאה להגשת עתירה לבג"ץ ע"י עו"ד ראובן חן, בטענה כי התקנה נוגעת לפגיעה בזכויות יסוד של חברי האגודה. בית המשפט קבע, כי על פרקליטות המדינה מחלקת הבג"צים להשיב לעתירה עד 13.4.23.
חן הפיץ סקר ממנו עלה כי למעלה משמונים וחמשה אחוזים מתושבי העיר מעוניינים בקיום בחירות דמוקרטיות למוסדות אגודת מפעל המים ומביעים התנגדות מוחלטת לפיצול בין נכסי האגודה לפעילות השוטפת".

ראובן, מי חבר בתנועה ומהן מטרותיה?

"התנועה בתחילת דרכה ואליה יצטרפו רבים בהמשך הדרך. התנועה שמה לעצמה מטרות ברורות החייבות להיתמך בבחירות הקרובות על ידי תושבי העיר. המטרות הן הקמת סופרמרקט חברתי במחירי עלות לתושבי כפר סבא. הורדה משמעותית של מחירי המים. חלוקת דיווידנד שנתי לחברי "אגודה שיתופית חקלאית מפעל המים כפר סבא בע"מ "( אגודה השייכת לכולנו)".

מה הם נכסי האגודה?

"נכסי האגודה מוערכים בקרוב למיליארד שקלים. הנכסים כוללים את : קאנטרי קלאב גלי השרון, הקאנטרי בשכונה הירוקה, מתחם דקטלון בקניון G, קולנוע חן, בית שי"ל ברחוב בן גוריון, מצפה מגדל המים באז"ר, בארות ובריכות מים בכל רחבי העיר ומתקני שאיבה. כל תושבות ותושבי כפר סבא בעלי נכס הינם חברים באגודה".

במי תתמכו לראשות העיר?

"כידוע ההצבעה בבחירות המוניציפליות מתקיימות בשני פתקי הצבעה. בפתק הלבן אנו מבקשים מכל תושבי העיר להצביע עבורנו תנועת "דרך המים". בפתק הצהוב, עבור הבחירה לראשות העיר איננו מתכוונים להמליץ על ראשת עיר או ראש העיר. כל אישה ואיש יצביעו למועמדת או למועמד הראויים בעיניהם. "אנו רצים" למועצת העיר בלבד, הבחירה בשני פתקים מאפשרת לנו לצבור כוח פוליטי במועצת העיר מבלי לקבוע את זהותו של ראש העיר הנבחר. אם יהיה סיבוב שני, נתמוך במועמד/ת  שיתחייבו לקיים מטרות התנועה המפורטות שצוינו לעייל. כרגע, קיימים ניגודי אינטרסים ברורים בין ראש העיר וחברי המועצה לבין ניהול עצמאי של נבחרי הציבור בדירקטוריון האגודה שיבחרו על ידי כלל ציבור חברי האגודה".

לכמה מנדטים אתם מצפים למועצה ?

"מכיוון שאנחנו מודיעים מראש שאיננו מתכונים לרוץ לראשות העיר, הדבר מאפשר לכל תושבות ותושבי כפר סבא לפצל הצבעתם בין הפתק הצהוב לראשות העיר לבין הפתק הלבן לתנועת "דרך המים", אנו צופים שהתנועה תזכה לאמון הציבור ולארבעה מנדטים דבר שיאפשר לנו להגשים המטרות ולנהל נכסי האגודה".

מי עומד בראש תנועת דרך המים ?

"אני הקמתי התנועה "דרך המים" ואנו רק בתחילת הדרך".

מה המסר שאתה רוצה להעביר לתושבי העיר ?

"המסר הוא חד משמעי וברור : נכסי האגודה שייכים אך ורק לנו תושבי העיר, אין שום סיבה שבעולם שהנכסים שלנו ינוהלו על ידי פוליטיקאים מבלי שנוכל ליהנות מהפירות של נכסינו".

אם תכנסו למועצה, מה תהא הפעילות הראשונה שלכם במועצת העיר ?

"להעביר כבר בישיבת מועצת העיר הראשונה החלטה פורצת דרך להקמת סופרמרקט חברתי שיעניק לנו קניה במחירי עלות ולהוריד במידית את יוקר המחיה בעשרות אחוזים. כבר בקדנציה הראשונה לכהונתנו נחלק מרווחי האגודה מלגות לסטודנטים תושבי כפר סבא, תמיכה בעמותות ספורט המנוהלות ל פי חוק. נעניק הנחות לתושבים בכניסה ובעת השימוש בנכסי האגודה.
בהמשך נעביר החלטות שיאפשרו בעתיד להקים מרווחי האגודה דיור מוגן לחברי אגודה ודיור להשכרה לילדנו".