עדי לוי סקופ וסיעת מרצ :הצעה לסדר לחיוב העירייה להשבת שלט ממשלת הביזה שהוסר בתוך 7 ימים

סאגת הסרת השלט “ממשלת הביזה” יעלה לדיון בישיבת מועצת העיר השבוע: עדי לוי סקופ וסיעת מרצ בראשות פליאה קטנר הגישו הצעה לסדר לחיוב העירייה להשבת השלט שהוסר בתוך 7 ימים. סאגת הסרת שלט “ממשלת הביזה” בצומת טשרניחובסקי-דרך השרון לא יורדת מסדר היום.

 

עדי לוי סקופ. צילום: מיכל בנדק

 

עדי לוי סקופ וסיעת מרצ בראשות פליאה קטנר הגישו הצעה לסדר לחיוב העירייה להשבת השלט שהוסר בתוך 7 ימים.

עו”ד עדי לוי סקופ חברת מועצת העיר: “חופש הביטוי הוא זכות יסוד עליונה מהחשובות בזכויות האדם ומרכיב מהותי במשטר דמוקרטי. זהו החופש להביע עמדות גם אם הן “צורמות את העיניים וצובטות את הלב”. כפר סבא כעיר ליברלית ושוויונית צריכה לשאת את דגל ההגנה על זכויות האדם והאישה וכך אני מצפה שיעשה ויוחלט בישיבת מועצת העיר”.

 

פליאה קטנר- צילום: סווטה בוטקו

 

פליאה קטנר יו”ר סיעת מרצ וחברת מועצת העיר: “כמי שהתחנכה במערכת החינוך הכפרסבאית חופש הביטוי תמיד הוגדר בעיר כאחד היסודות של הדמוקרטיה. עיר ליברלית שדוגלת בדמוקרטיה תאפשר הבעת דעה באופן חופשי לכולם”.

נוסח ההצעה לסדר: ביום 22.5.23 אירע אירוע חמור ביותר המהווה פגיעה בוטה וחמורה בחופש הביטוי של תושבי ותושבות העיר ובמסגרתו הורד שלט טוטם גדול של “ממשלת הביזה” בצומת טשרניחובסקי-דרך השרון ובמקומו הושם כיסוי שחור.

מבירור עלה כי השלט הורד בהוראת העירייה בשל “פגיעה ברגשות הציבור” וזאת באמצעות החברה הכלכלית ומבלי לקבל אישור ולמצער אף לעדכן את חברת הפרסום אשר השלט שייך לה וכן המפרסמים עצמם.

לאחר שהובעה תרעומת רבה מאד בקרב הציבור בשל הפגיעה הבוטה בחופש הביטוי, פורסם באתר השרון פוסט כי ראש העיר הורה להעלות הפרסום מחדש. עד למועד זה הפרסום לא עלה מחדש ונכון ליום זה השלט עומד מיותם עם כיסוי שחור.

הצעת ההחלטה:
כפר סבא הינה עיר ליברלית ושוויונית המקפידה על זכויות כלל תושביה, בהם חופש הביטוי כזכות עליונה מהחשובות בזכויות האדם ומרכיב מהותי במשטר דמוקרטי. הורדת השלט היוותה פגיעה בחופש הביטוי ונעשתה תוך הפעלת שיקול דעת מוטעה.
עיריית כפר סבא תפעל להשבת הפרסום על כנו בתוך 7 ימים ממועד קבלת הצעה לסדר זו. עיריית כפר סבא תימנע להבא מהסרת כל שילוט שהוא במסגרת חופש הביטוי הדמוקרטי.