קידום אורגני בגוגל- מחיר ומידע נוסף שצריך לדעת
freepic

אחת הדרכים היעילות ביותר כיום בכדי להגדיל את הנראות של האתר והעסק שלכם בגוגל היא לבצע קידום אורגני במנועי חיפוש, כשגוגל הוא כמובן המוביל מבניהם. בניגוד לפרסום בתשלום של מודעות במנועי חיפוש ואתרים שונים, קידום אורגני אינו כרוך בעלויות כספיות ישירות על כל קליק ועל כל הופעה של המודעה, ועל כן הוא מאפשר לכם לפרסם את האתר בתקציב מצומצם. אז מה המחיר של קידום אורגני בגוגל ואיזה דברים נוספים כדאי לדעת לפי שאתם מתחילים לפעול על פי גישת השיווק הזו?

העלות של קידום אורגני במנועי חיפוש

לקידום אורגני בגוגל אין תווית מחיר אחידה וברורה כמו לשירותים אחרים. הסיבה לכך היא שקידום אורגני מתמקד בשיפור התוכן באתר שלכם באמצעים שונים, חלקם בתשלום וחלקם לא. מדובר לרוב בהשקעה של זמן ומשאבים מצידכם בצורה יצירתית, חכמה ויעילה. העלות של גישת שיווק זו עלולה להשתנות בהתאם לגורמים שונים, ביניהם גודל האתר, התוכן, התחרות בתחום העסק שלכם ועוד.

גורם נוסף הוא האם אתם בוחרים לבצע את הקידום בעצמכם או שאתם שוכרים אנשי מקצוע לשם כך. אם אתם בוחרים ללמוד את התחום בעצמכם אז יכול להיות שהעלות היחידה תהיה הקורס שתיקחו בנושא מאחר ואת שילוב מילות החיפוש ושיפור התוכן תוכלו לבצע בעצמכם. אם אתם בוחרים לשכור אנשי מקצוע לשם כך, אתם יכולים לבחור בין חבילות של תשלום גלובלי על השירות כולו או על כל מאמר תוכן. אתם צריכים גם לבחור האם מדובר בשירות שוטף שיכלול תחזוקה ביומיום, או שאתם מעוניינים בשירות חד פעמי שאותו אתם תצטרכו לתחזק בעצמכם. בקיצור, העלויות הן גמישות מאוד וניתן להתאים אותן לצרכים שלכם.

מה כולל קידום אורגני?

בתוך קידום אורגני יש מספר אסטרטגיות שאפשר לנקוט בהן. אחת הנפוצות היא SEO, כלומר אופטימיזציה של מילות חיפוש. בגישה זו משלבים מילות חיפוש מרכזיות בתוך תוכן האתר כדי שיותר קהל יגיע אליו והוא יקפוץ בראש הרשימה בעת חיפוש. שיטה נוספת היא יצירת תוכן איכותי שמתעדכן באופן קבוע שירוויח עבורכם לינקים נכנסים.

עוד שיטה היא בניית קישורים נכנסים לאתר. ברגע שאתם מייצרים קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים אל האתר שלכם, זה מקדם את המקום שלכם במנועי החיפוש באופן טבעי. תנועה אורגנית תמיד תהיה טובה יותר מכניסה כפויה ממודעה.

קיימות שיטות נוספות, אבל לא משנה במה אתם בוחרים בסוף- חשוב לבצע ניתוח של נתוני התנועה לאתר וההקלקות בהתאם לשינויים שביצעתם- ולבצע עדכונים בהתאם. כך תוכלו תמיד להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע למיקום האתר שלכם בגוגל ולדעת כיצד לשפר את הביצועים ולהביא תנועה נוספת. חשוב כל הזמן לדעת מה קהל היעד שלכם מחפש- ולנסות לענות על הצרכים האלה בצורה הטובה ביותר.