תגובת משרד התחבורה בנושא קו 149 : לצורך עבודות תשתית על הרכבת הקלה, נסגר רחוב אלנבי בין רחוב קינג ג'ורג' למונטפיורי"

על רקע תלונות רבות של תושבי כפר סבא בעניין הסטת קו 149 ממסלולו הרגיל, אנו מביאים כאן את תגובת משרד התחבורה בנושא קו 149 : 

"כחלק מעבודות לסלילת הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב, במועד 11.8.2023 נסגר לצמיתות ציר אלנבי במקטע שבין רחובות קינג ג'ורג' למונטפיורי לתנועת רכב מנועי. סגירת הציר חייבה הסטת מסלול של עשרות קווים מכל רחבי גוש דן המסיעים מדי יום, לאורך שנים, עשרות אלפי נוסעים. הצירים אליהם ניתן היה להסיט את הקווים הינם מוגבלים ביותר: רוטשילד, קינג גורג' (זמני עד אוקטובר בלבד) ובגין/המסגר. 

על מנת לצמצם את הפגיעה עד כמה שניתן בנוסעי הקווים הבינעירוניים שהוסטו לבגין/המסגר, הוחלט לספק לכל עיר קו במרכב עירוני שכן יעבור ברוטשילד ובמוקדי הביקוש במרכז תל אביב.

"לפיכך, הפתרון שניתן להסטתו של קו 149 הוא כדלקמן:

  1. קו 249 במרכב עירוני אשר הוארך לכפר סבא ומקשר באופן ישיר אל המוקדים אותם שירת קודם לכן קו 149. 

 

  1. שמירה על תדירותו הקיימת של קו 149 ומתן אפשרות החלפה לקווי אוטובוסים עירוניים תדירים בתל אביב: קווים 24 ו- 25 בתחנת סמינר הקיבוצים, קווים 24, 25, 72 בתחנת יהודה המכבי, קווים 72 ו- 249 בתחנת תיכון חדש רבין, קווים 72 ו- 249 בתחנת ז'בוטינסקי וקווים 63 ו- 65 בתחנת קניון עזריאלי/דרך מנחם בגין. 

"  החל מיום שישי ה-18.08.23 ניתן לבצע מעבר לתחנות הרק"ל שאול המלך ויהודית ומהם לנסוע אל תחנת אלנבי אשר לה חיבורים ישירים לרחוב רוטשילד.

מעבר לכך, יש לציין כי הסטת קו 149 אל ציר בגין/המסגר מספקת שירות תדיר, מהיר וחדש מכפר סבא אל קניון עזריאלי, קריית הממשלה, שרונה ויתר מגדלי התעסוקה לאורך רחוב המסגר, באופן ישיר יותר מזה שניתן קודם לכן.

"יצוין כי בהתאם לאופי הצירים מבחינת רוחב כביש, מיקום תחנות, עומסי תנועה והשפעות רעש וזיהום על התושבים הגרים ברחובות הסמוכים, נאלצנו לחלק את הקווים בין הצירים התחליפיים לאלנבי לפי העיקרון הבא: אוטובוסים במרכב עירוני נוסעים ברוטשילד או קינג ג'ורג' ואוטובוסים במרכב בינעירוני נוסעים בציר בגין/המסגר. 

"קו 149 הוא קו בינעירוני שתנועתו בציר רוטשילד וברחובות המחברים אל מסוף הכרמלית אינה אפשרית, ולפיכך השתנה מסלולו בת"א דרומית לצומת נמיר/בגין בלבד, כך שהחל מ-11.8.2023 הוא נוסע בציר בגין-המסגר ומסיים בתחנה מרכזית תל אביב. נדגיש כי לא הופחתה התדירות ולא בוצע כל שינוי מסלול בקו 149 בכפר סבא עצמה ובין כפר סבא לצומת נמיר/בגין בת"א".