התרגיל המסריח של הדר לביא: בניגוד להתחייבות קרן גרשון לא שובצה ברשימת הדר לביא "לא ציפיתי שהסיבוב יהיה עלי"
חשיפה בלעדית באתר קול כפר סבא: חברת מועצת העיר, עו"ד קרן גרשון נשארה בחוץ.

לפני מספר שבועות חיזרה בלהט המועמדת לראשות העיר הדר לביא אחר חברת המועצה קרן גרשון ויו"ר סיעתה, יוסי סדבון וביקשה מהם להזדהות עם רשימתה בערב ההזדהות במועצת העיר.

קרן גרשון
יצוין כי משמעות ההזדהות היא אפשרות לקבל מקדמות של 2 מנדטים. כחצי מיליון שקלים ומענקים נוספים.
קרן גרשון ויוסי סדבון סיכמו עם לביא כי במסגרת תמיכתם ברשימתה, תשובץ קרן גרשון וישוריין עבורה המקום הרביעי ברשימת הדר לביא.
הדר לביא התחייבה לקרן גרשון שההסכם יישאר בתוקף גם במסגרת הסכם מול עדי סקופ שהיה אז על הפרק. כך שאם ההסכם עם עדי יבשיל, קרן לא תפגע.

אלא, שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. בשל השריונים והבטחותיה של הדר לביא ליוסי סדבון, קרן גרשון ועדי סקופ שקיבלה את המקומות 2, 5 ועוד, נדחקה חברת רשימתה הוותיקה, יעל סער, למקום השישי.

הדר לביא
צילום רמי זרנגר
אלא אז שיעל סער, הציבה אולטימטום לפיו באם לא תשובץ במקום הרביעי לכל הפחות, במקום השלישי שיועד לה מלכתחילה, אזי אין בכוונתה להיכלל ברשימה. הדר לביא חששה מהנזק העלול להיגרם לה עקב אי הכללתה של יעל סער ברשימה והודיעה לקרן גרשון על האילוצים שנוצרו.
יצויין כי חברת מועצת העיר קרן גרשון, עורכת דין במקצועה, היא אחת מחברות המועצה האהודות והליברליות שהיו במועצת העיר מאז ומעולם. גרשון ידועה בנועם הליכותיה, צניעותה ושמירה על ענייניות גם כשהרוחות להטו במועצת העיר.
קרן גרשון, לא היית מיועדת להיות מספר 4 ברשימת הדר לביא?
כן. אך רגע לפני שנסגרה הרשימה הדר הודיעה לי שיש לה אילוצים כאלה ואחרים. לא הסכמתי אבל אחרי שנאמרו דברים נוצר משבר. מהר מאוד הבנתי מה היא רוצה, היא העדיפה את יעל כמספר 4".
 
אבל זה מקום שהובטח לך.
"אבל זה מה שיצא".
איך גילית?
"הדר עדכנה אותי באופן אישי. היא העבירה מסר שיש קושי עם הרשימה וצריך להכניס את יעל לא משנה מה. ניסיתי להילחם על מקומי אך לא הצלחתי. זה התפתח לדין ודברים שנאמרו".
למה ויתרת?
"כי נאמרו שם דברים שהיו קשים מדי להמשיך את התהליך הזה איתה. תהליך לא ראוי. עצוב לי. לא נעים לי ואני אמצא את המקום שלי. לא ברשימה. היא יודעת שאני לא אעשה לה פיגוע גדול וזה זה בדיוק. אני לא בן אדם של מלחמות".
יוסי סדבון גם כועס אני מבינה
"הוא לא מעריך את המהלך, בואי נאמר את זה ככה".
את מצטערת שנתת לה ההזדהות?
"אני מאוכזבת שדברים הסתיימו כך בסוף. מאוד. זה לא היה צריך להיות ככה. רציתי ללכת איתה ועצוב לי שזה ככה הסתיים. כרגע אני בעיקר פגועה. הבאתי לה בעיקר את עצמי. אני מכירה את הפוליטיקה שעושים סיבובים, לא ציפיתי שהסיבוב יהיה עלי".
הדר לביא סירבה להגיב.
מאת אירית מרק