המדריך השלם לבחירת מוצרי פרזול למטבח

המטבח הוא אחד החללים המרכזיים בכל בית כמעט. הגורם העיקרי לכך היא ההתלהבות שלנו מעשייה קולינרית: בשנים האחרונות עוד ועוד ישראלים גילו את חדוות הבישול והאפייה, בין השאר בזכות תוכניות כמו 'מאסטר שף' ו'מטבח מנצח' וגם מפני ששפים הפכו לגיבורי תרבות, ולכן אנחנו מבלים זמן רב במטבח. כחלק מכך, אנחנו גם שואפים ליצור את המטבח הכי יפה והכי נוח שיש, ומקדישים תשומת לב מלאה לכל פרט. כאו בעמוד תמצאו המלצות לבחירה מושכלת של מוצרי הפרזול.

מה כוללים מוצרי הפרזול?

הפרזול הוא כל המרכיבים הקשורים לארונות המטבח שהם לא הארונות עצמם (וגם לא המגירות, כמובן). אם תרצו, כל החלקים שלא מיוצרים מעץ אלא מתווספים על השלד של הארון והופכים אותו גם לפרקטי יותר וגם לאסתטי יותר.

כך לדוגמה ייתכן מוצר פרזול שמאפשר שליפת מגירה, מוצר פרזול אפשרי אחר הוא מנגנון ייעודי שגורם למדפים להסתובב, וגם ידיות, צירים וקלפות נחשבים (לפחות במרבית המקרים) לחלק מהפרזול. 

צירים – איכות ללא פשרות

נתחיל בצירים: באופן טבעי הם כמעט ולא נראים לעין ולכן הבחירה שלהם מושפעת בעיקר מהשיקול הפונקציונלי – ויש לו חשיבות רבה. ציר איכותי מחזיק מעמד שנים רבות יותר ומונע את התופעה המתסכלת של דלת שלא נסגרת עד הסוף או שיוצאת מהמקום. כמו כן ישנם צירים שמאפשרים טריקה שקטה – אופציה מומלצת מפני שהעלות שלהם נמוכה והם הופכים את העבודה במטבח לנעימה יותר.

מסילות למגירות

גם מסילות מאפשרות טריקה שקטה – למגירות של הארונות המטבח. בדומה לצירים שמבטיחים טריקה שקטה, גם המסילות מהסוג הזה מתאפיינות במחיר סביר לגמרי, ולכן ביחס עלות תועלת משתלם. סוג נוסף של מסילות שכדאי להכיר, ולשקול להשתמש בו, הוא מסילות שליפה מלאה – אלה שמקלות את הגישה לחלק האחורי של המגירות. ככל שהמגירות עמוקות יותר, כך כדאית יותר העדפת המסילות לשליפה מלאה. 

כשהשיקול הוא אסתטי, יש שני סוגים של מסילות: מסילות גלריה – מסילות גבוהות למגירות שמגיעות עם פתח בצדדים; ומסילות זכוכית שבהן דופן הזכוכית עצמה מייצרת את המראה המרשים.

ידיות מרשימות – כי גם לפרטים קטנים יש אימפקט גדול

הידיות משפיעות גם הן על נוחות השימוש במטבח, ובמיוחד כשאתם באמצע עשייה אינטנסיבית. יש ידיות כפתור שהיתרון העיקרי שלהן הוא שהארון לא מתלכלך כשפותחים אותו, יש ידיות אינטגרליות שמושתלות בתוך הדלת ולכן מייצרות עיצוב נקי ואלגנטי להפליא, יש ידיות שפותחות את דלת הארון באמצעות לחיצה עליהן ויש גם ידיות משיכה שהן הגרסה הנפוצה ביותר.

התאמה לאופי המטבח

עוד שיקול בבחירת מוצרי הפרזול, ובפרט הידיות, הוא התאמה לאופי המטבח: ידיות אלומיניום למשל משתלבות מצוין במטבח מודרני, ואילו במטבח כפרי כדאי להשתמש בידיות בגוון ברונזה, נחושת או פליז.

טיפ נוסף: בתחום של עיצוב מטבחים חברת נובו היא החברה המובילה בארץ. המטבחים שלה כוללים גם מוצרי פרזול בסטנדרטים גבוהים במיוחד, וכך תוכלו להעניק לעצמכם מטבח מושלם.