מדריך לאוהבי יין: איך לאחסן ולשמור בבית

כל מי שאוהב לשתות יין ועושה זאת באופן קבע יודע שכדי לשבח את היין, לשמור עליו בתנאים אופטימליים ולהאריך את חייו, יש לאחסן אותו כראוי. כמו כן, מי שאוהב להתנסות בטעמים חדשים או מי שיש לו סגנון של יין אחד שהוא ממש אוהב, לרוב יעדיף להשקיע במארזים של יין ולא בקנייה של בקבוקים בודדים. זאת משום שהרבה פעמים המחיר של המארזים משתלם ביותר וגם חושף אתכם לטעמים ולזנים חדשים שטרם הכרתם. במאמר זה נדון באריכות כיצד יש לאחסן את היין כראוי ומה מציעים לנו המארזים של המשקה הכה אהוב.

כל מה שרציתם לדעת על טיפול נכון ביין

כדי ליהנות מהיין שרכשתם במיטב כספכם, יש לדעת לאחסן אותו כראוי גם לפני פתיחתו ובפרט לאחר פתיחתו, לפניכם מספר טיפים מועילים שבאמצעותם תוכלו לעשות זאת נכון!

    • מקרר יינות – האפשרות האופטימלית ביותר לאחסון של יין היא במקרר יינות. מכיוון שיש לא מעט דגמים, גדלים ואפשרויות, מומלץ תחילה להבין היכן יונח המקרר. אם הוא יוצב במקום בולט, אפשר להתייחס לנושא העיצוב, שכן לא מעט מקררי יינות משמשים כאלמנט דקורטיבי בחלל שבו הוצבו. חשוב לבחור במקרר איכותי, שמאפשר לכם ויסות מתאים וטמפרטורה נכונה לסוג היין ולכמות הבקבוקים שרוצים לאחסן בו.
  • מקום חשוך – אם אין באפשרותכם לרכוש מקרר יינות, אז המקום הבא שהכי טוב לאחסן בו מארז יין למשל, או יינות נוספים שיש ברשותכם, הוא במקום חשוך שאינו מואר כלל וקרני השמש אינן יכולות להגיע למקום זה. אפשר לאחסנו בתוך אחד מארונות המטבח או ויטרינה שיש בסלון, כל עוד אין חשיפה לקרני השמש והמקום אינו חם מידי.
  • טמפרטורה נכונה – בין יין אדום ליין לבן יש הבדלים מהותיים בטמפרטורה שיש לאחסן אותם. למשל יין אדום זקוק לטמפרטורה הנעה בין 12 ל- 16 מעלות, כשחשוב להקפיד על סביבה לחה של לפחות 70% לחות, ולוודא כי אכן המעלות הללו מתקיימות כדי לא להרוס את היין שלכם. לעומת היין האדום, יין לבן צריך להיות מקורר היטב ויעמוד על טמפרטורה שנעה בין 6-4 מעלות. 

אחסון יינות לאחר פתיחתם

יינות שפתחתם חשוב לאחסנם כראוי משום שאחסון לא נכון יחסל את היין האהוב עליכם וכל שיישאר ממנו זה יין שצריך לשפוך לכיור. כדי להימנע ממצב זה חשוב ליצור עבורו תנאים מתאימים ולהקפיד כי הם אכן מתקיימים. באופן כללי יין שפתחתם יחזיק מעמד עד ארבעה ימים, משום שהוא נחשף לחמצן. לכן, חשוב לסגור את הפיה עם פקק ואקום, שימנע כניסה של חמצן באופן ישיר לתוך הבקבוק. מי שמעוניין להגדיל ולעשות יכול להיעזר במשאבת וואקום ובאמצעותה לשאוב את האוויר שנכנס לתוך הבקבוק, לסגור אותו הרמטית בעזרת פקק הוואקום ולהמשיך ליהנות מהיין גם לאחר שנפתח.

מארזי יין

מארז יין הוא מתנה נהדרת להעניק ולקבל. כיום ניתן לבחור במארזים יפהפיים ומאוד מכובדים המכילים יינות משובחים לצד תוספות שתמיד כיף לקבל. החל ממארזים הכוללים שני סוגי יינות כמו יין לבן ויין אדום או יותר משני יינות כמו סדרות שלמות או שילוב של יין רוזה מעולה. בנוסף, מארזים רבים מגיעים עם פותחן יינות, זוג כוסות מהודרות, שמן זית איכותי, קנקני חליטה, סט של ששת ועוד שלל שילובים מעניינים. אז אם אתם רוצים להעניק מארז כזה במתנה זו ללא ספק בחירה מצוינת ואם אתם חובבי יינות מושבעים ובא לכם להתפנק ולפנק את עצמכם זו ללא ספק בחירה מצוינת! 

 

pexels