אחרי יותר מ-10 שנים: תלמיד שנפל ונחבל במגרש ספורט בבית הספר יפוצה ב-425,000 שקל

השופטת דחתה טענות צוות המורים שהתלמיד נפל ללא סיבה* באותו מגרש כבר אירעו בעבר תאונות דומות

נפילה בשטח בית ספר, הוא לצערנו מקרה די שכיח, אבל המקרה של תלמיד כיתה ח' בבית ספר בקריות, במהלך שיעור ספורט הוא יוצא דופן. לאחר כ-10 שנים ובסיומו של משפט ממושך, קיבל התלמיד פיצויים של 425,000 ₪ ממשרד החינוך ועירייה בצפון הארץ.

באמצעות עו"ד לידור פוגל- אורן, מומחית בתביעות נזקי גוף, הגיש התלמיד, שכיום הוא כבר סטודנט ,תביעה בבית משפט השלום בקריות נגד משרד החינוך ועיריית קרית אתא  ובו נטען כי במהלך שיעור חינוך גופני בחודש פברואר 2012 בבית ספר שבו למד, המורה ביקש מהכיתה לשחק כדורגל במגרש ספורט פתוח שהיו בו חריצים רבים. במהלך המשחק נפל התלמיד ונגרמו לו שברים ברגל וביד.

 

למרות הכאבים, המורה ביקש מהתלמיד שנפגע להמתין לסוף השיעור ורק אז שני תלמידים ליוו אותו למזכירות. לאחר שהודיעו לאמו על המקרה ואמרו שמדובר "בתאונה של מה בכך ואין כל סיבה להגיע", היא מיהרה לבית הספר הזמינה אמבולנס שהעביר את בנה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בהמשך עבר התלמיד ניתוח מורכב ברגלו, תהליך שיקום ממושך ולדבריו נותר עם קשיי תיפקוד שמומחה העריכם ב-10% נכות רפואית.

הוריו פנו לאחר המקרה למפקח ביה"ס, התריעו על מצבו הרעוע של המגרש כדי למנוע תאונות עתידיות. כמה שבועות לאחר התאונה עיריית קרית אתא הרסה את המגרש והקימה עליו אולם מקורה.

בתביעה נטען כי היו מקרים קודמים של נפילות באותו מגרש שתלמידים נפגעו בהן ופוצו עקב כך, דבר שמעיד על המסוכנות שהיתה במגרש הספורט.

לדברי עו"ד לידור פוגל-אורן, התאונה אירעה עקב רשלנות של הנתבעות שניסו במהלך המשפט, לערער על עדותו של התלמיד ולטעון בין השאר כי נפל לאחר שנתקל בתלמיד אחר ולא עקב תנאי המגרש, טענה שלא היתה לה שום ביסוס ונדחתה על ידי השופטת שקיבלה את עדותו של התלמיד והסתמכה גם על חוות דעת של מומחה שבדק את המגרש והצילומים שהוצגו בפניה.

השופטת אלואז זערורה עבדאלחלים,  פסקה פיצויים של 425,000 ש"ח. כמו כן קבעה כי משרד החינוך יישא בשיעור  40%  מהפיצוי והרשות המקומית תישא בשיעור 60% מהפיצוי.