איך לבחור מי פנים מומלצים המשפרים את עורך

אחד מהאזורים הרגישים והעדינים בגופנו הוא עור הפנים. במהלך היום, כשאנחנו נמצאות בחוץ, הוא סופח אליו את הפסולת והזיהום שנמצאים בשגרה כמו פיח באוויר, עשן ממכוניות או מסיגריות ועוד. במידה ושמתן איפור בתחילת היום, גם הוא שוקע ונספח לתוך הנקבוביות העדינות שבעור ולבסוף יכול לגרום לזיהומים ופצעונים שאינם נעימים. הקפדה על שגרת טיפוח הן בבוקר והן בערב, תבטיח שמירה על עור הפנים העדין שלך ותשמר את חיוניותו לאורך זמן. 

אחת הדרכים המומלצות לשמירה על עור פנים חי ובריא, היא ניקוי הפנים עם מי פנים. הם אוספים את כל הפסולת והלכלוך שהצטברו על פנייך, כולל הזיעה והשומן שהופרשו באופן טבעי מהעור, מחטאים את הנקבוביות ולבסוף מכווצים אותן בכדי להקטין כניסה של מזהמים לתוכן. בנוסף, הם מכילים חומרים המסייעים בשמירה על רעננות העור, רמת לחות אפקטיבית ומאוזנת והכי חשוב, עוזרים להגן על העור מפני נזקי הסביבה. 

 

על אילו מי פנים נמליץ לשימוש ?

 

בואו נדבר על מי פנים מומלצים. ראשית, חשוב להתאים את מי הפנים לסוג העור שלך. ישנם מי פנים המכילים אלכוהול שעלולים לייבש את העור ולהרחיב את כלי הדם באזור הפנים. אם את סובלת מהרחבת כלי דם ועור פנים יבש, מומלץ להימנע מתכשירים כאלה. עם זאת, במידה ועורך נוטה להיות שמן, דווקא שימוש במי פנים המכילים אלכוהול עשוי לסייע לו לשמור על איזון ורעננות.  

במידה ועורך בעל נטייה לפצעונים, רצוי לבחור במי פנים המכילים חומצה סליצילית. חומצה זו מופקת מקליפת הערבה ומסייעת להפחית דלקתיות וייצור שומן בעור ובמקביל ממריצה את ייצור חלבון הקולגן המשמש לטיפול במגוון מחלות עור. בנוסף, החומצה גורמת לקילוף העור, הסרת של תאים מתים ופתיחת הנקבוביות. כל אלה גורמים לניקוי הפנים בצורה אפקטיבית ויעילה ובהתאם מורידים דלקתיות. 

אם עורך בוגר יותר, ניתן לבחור במי פנים המכילים חומצה אלפא הידרוקסית. חומצה זו מגבירה ייצור של קולגן ומשפרת את איכות סיבי האלסטין בעור. למעשה, היא מגיעה לקשרים בחלק התת-עורי ופותחת אותם, דבר הגורם ליצירת פילינג וקילוף של העור. כל אלה משפרים את מצב הלחות בעור. 

 

מהי הדרך הנכונה לשימוש במי הפנים ? 

 

כדי לקבל את התוצאות האפקטיביות ביותר רצוי להקפיד על שטיפה גם בבוקר וגם בערב. במהלך הלילה, העור שלנו ממשיך לעבוד ובהתאם מפריש שומנים וזיעה. כפי שאמרנו, כשאלה מצטברים בתוך הנקבוביות הם עלולים לגרום לפצעונים. בשעות הערב, לפני השינה, מומלץ להקפיד על ניקוי יסודי שכן במהלך היום העור ספג לכלוכים מרובים שנכנסים לעומק השכבות. 

בכדי להעצים עוד יותר את ההשפעות החיוביות שיש למי הפנים, מומלץ להקפיד על החלפת ציפית הכרית כל יומיים, משום שבמהלך הלילה היא צוברת תאים מתים שנשרו מהעור ובהמשך מהווה כר פורה לחיידקים ומזהמים. בדרך זו תבטיחו שמירה על ניקיון ובריאות של עור הפנים שלכן. 

 

freepik