בשבוע הבא ייפתח בכפר סבא מרכז הדרכה שיאפשר מתן כלים ואמצעים למטפלים ואנשי חינוך

מאז פרצה המלחמה בשבת ה-7 באוקטובר, הקימה עיריית כפר סבא פורום חוסן עירוני, הכולל את יחידות העירייה השונות, במטרה להעניק כלי חוסן וחיזוק נפשי לכלל האוכלוסייה בעיר. הפורום, שהוקם בהנחייתו של ראש העיר רפי סער, מתכנס מדי שבוע ומקדם פעילויות חוסן שונות – כאשר בין היתר מפעילה העירייה חמ"ל ותיקים הנמצא בקשר יום-יומי עם ותיקות וותיקי העיר, הגשת סיוע ותמיכה למשפחות מגויסים, פעילויות חוסן ועידוד במערכת החינוך ובמסגרות הפנאי השונות, לרבות צהרונים, מרכזים קהילתיים, מרכזי נוער ומועדוני הגמלאים.

"המרכז החדש נועד לחשוף את נשות ואנשי המקצוע לכלים חדשים בעולם החוסן ודרכם להעניק לתושבי ותושבות העיר חוסן אישי וקהילתי", מסבירה מנהלת מחלקת חוסן וקידום הבריאות בעירייה שרון ג'ורג'י. יוזמת המרכז נולדה במטרה להרחיב את העשייה בתחום החוסן לכלל הציבור המתמודד עם לחץ ומתח בזמן המלחמה".

 

 

במרכז יוצבו עשרות רבות של ערכות קלפים, ספרים ומשחקים לכל הגילים, אותם ניתן להשאיל לפעילות קבוצתית או פרטנית במסגרת החינוך או הקהילה. הערכות עוסקות במודעות לרגשות ולמחשבות, כלים לניהול מצבי משבר ולחץ, משחקים לשיח פתוח ומקרב ועזרים בבניית מצפן אישי ותמונת עתיד עם תקווה.
בנוסף, תינתן במרכז הנחייה אישית לבניית סדנה בתחום החוסן, בשימוש ערכות אלו לפי צורך.

"המרכז מתאים לנשות ואנשי מקצוע מתחום הטיפול, החינוך, ההנחיה, האימון וההדרכה", מוסיפה ג'ורג'י ומסבירה כיצד יפעל המקום: "ניתן יהיה לשכור ערכות ומוצרי חוסן במחיר סמלי ומסובסד באמצעות מערכת מקוונת ולהשאילם בהתאם לפרק זמן קבוע מראש, כאשר פרטי המערכת יפורסמו בהמשך באתר העירייה".

המרכז החדש הוא כאמור צעד נוסף בהרחבת מעני החוסן הקהילתיים שמעניקה עיריית כפר סבא, כאשר בשבוע שעבר השיקה מינהלת אזרחים ותיקים בעירייה את מיזם "SMALL TALK" – למפגשים חברתיים לאזרחיות ואזרחים ותיקים.

"בעידן בו מרבית השיחות נעשות בפלטפורמות טכנולוגיות ושיחות פנים אל פנים הפכו לנדירות, התקשורת הבין אישית נפגעת ואיתה תחושת המחוברות והמוטיבציה", מסבירה מנהלת מינהלת אזרחים ותיקים בכפר סבא, אורית בראון. מיזם SMALL TALK מקרב ומזכיר לכולנו איך שומרים על מערכות יחסים ועל קשר איכותי לאורך זמן, במיוחד על רקע המלחמה והתחושות הקשות המלוות אותנו בתקופה מורכבת זו.
"הקבוצה מאפשרת שיח אינטימי יותר, אישי, יחד עם הרצאות רלוונטיות להעלאת המורל, כאשר מפגש ראשון התקיים בשבוע שעבר בהשתתפות עשרות אזרחיות ואזרחים ותיקים. את הקבוצה, הפועלת באמצעות מינהלת אזרחים ותיקים בשיתוף חברת NIRMI, מנחה ד"ר התלהבות ערן שחר, והכל במטרה לחזק את החוסן החברתי ולהביא לחיבור מיטבי ומתמשך בקהילה".

כמו כן, פותחת בימים אלה עיריית כפר סבא את סיירת RUOK – שתפעל באמצעות מינהלת אזרחים ותיקים בשיתוף עמותת אנוש, למיגור הבדידות בקרב בנות ובני הגיל השלישי. במסגרת הסיירת, החלה הכשרת תושבים כדי לייצר מענה חברתי ומעגל תמיכת עמיתים.

 

 

 

יש לציין עוד, כי לאחרונה פתחה עיריית כפר סבא, באמצעות אגף שירותים חברתיים-קהילתיים קבוצת תמיכה ייחודית מסוגה בארץ, לסבים וסבתות שכולים, בה הם יכולים לקבל מענה טיפולי, לשוחח על רגשותיהם ולקבל תמיכה קבוצתית ומקצועית לאחר שאיבדו נכד או נכדה שנרצחו או נפלו במלחמה.

ראש העיר, רפי סער: "אחד המאפיינים של הקהילה הכפר סבאית היא רוח ההתנדבות והנתינה והאחדות הקהילתית. אלה באים לידי ביטוי בעוצמה רבה מאז נפתחה המלחמה, ואנו פועלים כל העת על מנת לחזק את הקהילה המקומית ולתת מעני חוסן, עידוד וחיזוק לכל גיל ובכל רחבי העיר. זו החוזקה שלנו, תחושת הביחד, שאנחנו לא לבד, שיש מי שמקשיב לנו, שיש מי שאכפת לו, ובזכות הרוח הזו נצלח את התקופה הזו וננצח. חיזוק ובניית החוסן הקהילתי היא משימה לאומית ואנו נמשיך לעמוד לצד תושבינו ולפעול למען רווחת כל תושבת ותושב בעירנו".