על פי נתוני הגשם בישראל: 146 מ”מ ירדו בכפר סבא – כמות המשקעים הגדולה בישראל

מערכת הגשמים שפוקדת את ישראל בשבוע האחרון הובילה לכמויות גשמים ניכרות במרבית חלקי הארץ. על פי נתוני מטאו טק והשירות המטאורולוגי, נכון ליום ראשון השבוע, שיאנית הגשמים במדינה היא כפר סבא – בה ירדו עד ליום ראשון כמות של 146 מ”מ, כשאת המקום השני תופסת מג’דל שמס עם 134 מ”מ, ראש צורים במקום השלישי עם 124 מ”מ. באזור השרון נמצא אחרי כפר סבא אזור הכפר הירוק עם 117 מ”ימ וקרני שומרון עם 110 מ”מ.

למרות כמויות הגשמים, שהובילו ללא מעט מקרי הצפות ברחבי ישראל, בזכות היערכות מוקדמת של העירייה, שכללה שדרוג תשתיות, טיפול בפתחי ניקוז, פתיחת סתימות כתוצאה מסחף עלים וחול ועוד – לא נרשמו אירועים חריגים או הצפות בעיר, כאשר במהלך כל השבוע האחרון, כבכל מערכת גשמים חזקה או סערה, נמצאים צוותי העירייה בכוננות מוגברת לטיפול במקרים נקודתיים לפי הצורך. אלה כוללים את הצוותים המקצועיים של אגף תפעול ועבודות ציבוריות, אגף חזות העיר, צוותי המוקד העירוני ואגף הביטחון ועוד.

ראש העיר, רפי סער: “כמדי שנה, אנו מבצעים היערכות מוקדמת ושדרוג תשתיות לקראת עונת החורף, תוך ביצוע פעולות מקדימות לפני ובמהלך כל מערכת גשמים. בזכות אלה ולמרות כמות המשקעים הגבוהה, המשיכה העיר לתפקד ללא הצפות שהיו בעבר. במהלך חמש השנים האחרונות החלפנו ושדרגנו תשתיות רבות ברחבי העיר, ביניהם ברחוב ויצמן, בשכונות קפלן, יוספטל ועלייה, במרכז העיר דוגמת רחוב בן גוריון ועוד – וכל אלה יחד מנעו, יחד עם כוננות מוגברת של הצוותים המקצועיים בכל מערכת גשמים חריגה, הצפות ואני רוצה להודות לכל עובדות ועובדי העירייה על עבודתם המסורה והמקצועית, בכל מזג אוויר”.