הכרה בכפר סבא כיישוב זכאי, הגברת הנוכחות הצבאית לאורך הגזרה, אלה עיקרי הדרישות שדרש ראש העיר כפר סבא בדיון שהתקיים הבוקר בכנסת

היום, רביעי 31/1, התקיים בוועדת חוץ וביטחון דיון בנושא הביטחון באזור השרון, וזאת לבקשת פורום רשויות קו התפר, שהוקם ביוזמתו של ראש העיר כפר סבא רפי סער, אשר עומד בראשו, והכולל כ-15 רשויות באזור.

מוזמנים להצטרף לקבוצת כפר סבא שלנו בפייסבוק – לחצו כאן

מוזמנים להצטרף לקבוצת החדשות קול כפר סבא בווטסאפ- לחצו כאן

 

במסגרת הדיון, ראש העיר רפי סער הציג את דרישות הפורום, ביניהם: הכרה בכפר סבא כיישוב זכאי, תקציב ייעודי למניעת פיגועים והגדרת קריטריונים למרכיבי ביטחון דוגמת גידור ותאורה, תקציבי ביטחון לעיבוי מערך הביטחון העירוני והרחבת תקציב אבטחת מוסדות חינוך, הגברת הנוכחות הצבאית במסגרת חטיבת צה"לית מאבטחת, הקמת מכשול משמעותי פיזי וטכנולוגי בקו התפר וטיפול באפס סובלנות בתופעת שב"חים, כמו גם הקמת מקום קבע מסודר ומאובטח לכניסת פועלים בעלי היתר עבודה מהרשות הפלסטינית.

במהלך הדיון, הציג ראש העיר רפי סער את פעילות העירייה בנושא הביטחון מאז נפתחה המלחמה, הכולל בין היתר הצבת מאבטחים ובודקים חמושים בכל גני הילדים בעיר, הכפלת יחידת האופנועים העירונית, הקמת יחידת ג'יפים וסיירות שכונתיות, תוספת מצלמות ותאורה היקפית, רכישת נשקים אישיים לעובדים בעלי רישיון נשק על ידי העירייה ולצורך הרחבת כוח האבטחה העירוני, הקמת גדוד מתנדבים חמוש עירוני, יחידת רחפנים עירונית, רכישת ציוד לכיתת הכוננות, רכישת ציוד חירום ומיגון ועוד.

סגן ראש העיר, אורן כהן: "הגעתי לוועדת החוץ והביטחון כדי להשמיע את קולם של אנשי שכונת יוספטל, מזרח העיר ובעצם של כל תושבי כפר סבא השומעים קולות וחוששים משום הקרבה לקלקיליה. הצעתי שמשרד הבטחון ושר הבטחון יטפלו בנושא ויתקצבו אותו, תוך כדי שיתוף פעולה עם כפר סבא. ב7 לאוקטובר נפל דבר בישראל ואעשה הכל כדי שהנושא יקבל תיעדוף בסדר העדיפות הלאומי. פניתי גם לשר הבטחון בעניין".

 

ראש העיר, רפי סער: "מאז פרצה המלחמה, גוברים האיומים לפיגועים, ולצערנו ספגה העיר רעננה פיגוע רצחני וקשה בחודש האחרון. ההסתה ברשתות חוגגת ומדינת ישראל חייבת לעמוד על המשמר ולהגביר את הנוכחות הביטחונית באזור ולא להסתמך על פעילות הרשויות המקומיות, אלא לעבוד יחד איתנו.
"מאז ה-7 באוקטובר, השקיעה עיריית כפר סבא משאבים רבים בעיבוי כוחות ואמצעי הביטחון בעיר, אך על המדינה להתגייס ולהכיר ברשויות המקומיות המהוות את עוטף גוש דן. לא ניתן להמשיך ולהסתמך על מה שהיה טרם ה-7 באוקטובר, ועל הממשלה לשנות מיד את תפיסת הביטחון שלה ולגבש יחד איתנו תוכנית ביטחון לאזור כולו.
"הזמנתי את חברי ועדת חוץ וביטחון להגיע לסיור באזור קו התפר, להתרשם מהסמיכות של קלקיליה ושל יישובים נוספים של הרשות הפלסטינית ליישובי השרון ולסכנה העומדת בפתחנו. אני מודה לוועדה ולעומד בראשה על קיום הדיון החשוב הזה, פורום יישובי קו התפר ימשיך לעמוד על דרישותיו שייענו בהקדם".