עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית בפרויקט לדפיברילטורים לבנייני מגורים ולעסקים

מרחיבים את הזמינות לדפיברילטורים מצילי חיים: עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית יוצאת בפרויקט להרחבת הזמינות למכשירי דפיברילטורים לבנייני מגורים ולעסקים בעיר בזמינות מיידית ובמחיר תחרותי במיוחד עבור התושבים

פועלים להצלחת חיים במרחב הציבורי: עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית יוצאת בפרויקט מיוחד להרחבת הזמינות למכשירי דפיברילטורים מצילי חיים לבנייני מגורים בעיר ולעסקים, בזמינות מיידית ובמחיר נוח.
הפרויקט מגיע כצעד משלים להחלטת עיריית כפר סבא לחייב בהתקנת דפיברילטור כתנאי לקבלת היתר לבנייה חדשה, שיפוץ חזיתות ותוספת מרפסות כחלק ממאמץ עירוני להרחבת הגישה למכשירים מצילי חיים, לא רק במרחבים ציבוריים, אלא גם במבני מגורים ועסקים.

החברה הכלכלית תקיים מפגש הדרכה ללא עלות לרוכשים הראשונים. בנוסף ספק הדפיברילטורים יקיים מפגש הדרכה פיזי לכל בניין בעלות של 150 ₪ (לפני מע”מ) בלבד.

הפרויקט הוא חלק מהמאמץ העירוני להרחבת הגישה למכשירים מצילי חיים במרחבים הציבוריים, במבני מגורים ועסקים. הימצאות דפיברילטור בקרבת מקום ושימוש מיידי בו בעת הצורך, מהווים את החולייה הראשונה בשרשרת הצלת החיים עד להגעת צוות רפואי למקום, שכן, דום לב פתאומי יכול לקרות לכל אחד ובכל מקום. בזמן אירוע לבבי נדרש להחזיר ללב את קצב פעילותו הרגיל תוך זמן קצר.

 

 

מחקרים מראים כי לאחר 4 דקות עשוי להתחיל נזק מוחי עקב חוסר זרימת חמצן למוח. מכשיר הדפיברילטור מנחה ומלווה את המפעיל בזמן אמת על מנת שיוכל להעניק טיפול מיידי ללא צורך בניסיון רפואי. בזמן אירוע ובהתאם להנחיות הקוליות, יצמיד המפעיל את האלקטרודות המחוברות למכשיר לבית החזה של המטופל. המכשיר יזהה האם ומתי נדרש לתת את השוק החשמלי וינחה כיצד לבצע כל פעולה.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער: “מכשיר המפעם הוא מכשיר קטן ופשוט להפעלה שניתן לשימוש על ידי כל אחד, גם ללא ידע רפואי מוקדם או ניסיון ובאפשרותו להפוך טרגדיה לנס גדול. עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית עוסקות יום-יום, בשגרה ובחירום, בביטחון האישי ובאיכות החיים של התושבים, תוך מתן דגש מיוחד על הצלת חיי אדם. אנחנו רואים חשיבות רבה בהעלאת המודעות לשימוש בדפיברילטור, בהדרכה, בהצבת מכשירים נוספים במרחב הציבורי ובהגברת התודעה לנושא, ובכך לתרום להצלת חיים יקרים”.