עיריית כפר סבא זכתה במקום הראשון בכנס רשת ערים בריאות

כפר סבא במקום הראשון גם בבריאות: עיריית כפר סבא זכתה במקום הראשון בכנס רשת ערים בריאות. לא בכדי בכפר סבא נרשמה תוחלת החיים הגבוהה בישראל עפ”י דוח הלמ”ס

עיריית כפר סבא ממשיכה לקדם מדיניות המעודדת את קידום הבריאות מהגיל הרך ועד הגיל השלישי, תוך קיום פעילויות חוסן, פעילויות ספורט, תוכניות לתזונה בריאה ועוד

ראשונים בבריאות: בשבוע שעבר התקיים כנס רשת ערים בריאות בישראל, בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי, במסגרתו זכתה כפר סבא במקום הראשון במסגרת מבדק תוו המ.א.ה (מכווני איכות העיר הבריאה).
על פי ממצאי המבדק, זכתה העיר כפר סבא לציון הגבוה ביותר – 84.4 מבין 46 רשויות החברות ברשת ערים בריאות אשר השתתפו אף הן במבדק, כשהציון הממוצע היה 58.2. המבדק כלל 10 ממדים שונים, שבכולם הובילה העיר כפר סבא, ביניהם השמנת יתר בקרב ילדים, תשתית ארגונית ומדיניות עירונית, אחוז פסולת למיחזור ועוד.

בכפר סבא מקודם תחום הבריאות על ידי המחלקה לקידום הבריאות והחוסן העירוני, וזאת בין היתר באמצעות פעילות ותוכניות חינוכיות החל מגן הילדים וכלה בפעילויות לגיל השלישי – המתקיימים בכל רחבי כפר סבא.
“אני שמחה להציג את ממצאי מבדק תוו המ.א.ה (מכווני איכות העיר הבריאה), בו נמצא כי לכפר סבא הציון הגבוה ביותר, מבין 46 הרשויות החברות ברשת ערים בריאות והשתתפו במבדק זה. המבדק נועד להעריך את מידת ההטמעה של עקרונות הפעולה של העיר הבריאה ומאפשר הערכת התפתחות והתקדמות של כל רשות החברה ברשת, לאורך זמן”, נכתב במכתב שהועבר לעירייה על ידי יו”ר רשת ערים בריאות בישראל, ד”ר מילכה דונחין. “הפער בין נתוני כפר סבא לנתון הממוצע של כלל הרשויות בולט לעין. חשוב לי לציין שאיש מאתנו לא הופתע מהממצאים האלה וזאת לנוכח היכרותנו את העבודה הנפלאה בעיר”.

בדו”ח הלמ”ס האחרון, שפורסם בחודש ינואר, בו מוקמה כפר סבא במקום הראשון באיכות החיים בישראל, נמצא כי בכפר סבא תוחלת החיים הגבוהה ביותר במדינה וכי העיר נמצאת בצמרת ומובילה גם במדד הבריאות של תושביה.

ראש העיר, רפי סער: “כחלק ממחויבותנו לתושבים, אנו מובילים תוכניות מגוונות ופעולות למען אורח חיים בריא ואני מברך על התוצאות, המוכיחות כי כפר סבא ממשיכה להוביל באיכות החיים בכל תחומי החיים. אני רוצה להודות למנהלת המחלקה לקידום הבריאות והחוסן העירוני שרון ג’ורג’י, המובילה את נושא הבריאות בהתאם למדיניות העירונית ובשיתוף כלל אגפי העירייה, למען תושבינו ועתיד ילדינו. נמשיך לפעול למען תושבות ותושבי העיר בכל תחומי החיים”.