פורום רשויות קו התפר בדרישה ממשרד הביטחון: לקראת חודש רמאדן – שיתוף הפעולה בין צה״ל לכיתות הכוננות הכרחי ביותר

״לצערנו, למרות פניות חוזרות ונשנות למערכת הביטחון, לא נעשה די על מנת לסגור את הפירצות בגדר ההפרדה״. כתב ראש עיריית כפר סבא ויו״ר פורום קו התפר רפי סער לשר הביטחון יואב גלנט ודרש ״אנו מזהים תסיסה בתחומי הרשות הפלסטינית. יש להגביר הנוכחות הצבאית בגזרה, להמשיך הפעלת כיתות הכוננות, ואף להתחיל מהלך שיהפכון לקבועות״

 

מחט

 

 

בוקר הפיגוע אתמול (ד׳) בכביש 1, פנה ראש עיריית כפר סבא ויו״ר פורום רשויות קו התפר רפי סער לשר הביטחון יואב גלנט בנושא הפעלת כיתות הכוננות – בייחוד לקראת חודש רמאדן.

״עיריית כפר סבא השקיעה מאות אלפי שקלים לאמצעי מיגון והכשרת כח אדם, אופנועים, ג׳יפים, רחפנים, מצלמות חכמות, תאורה היקפית, ואמצעים רבים, במקביל להכשרת תושבים מתנדבים על מנת להמשיך בשגרת חירום בטוחה ובניית החוסן הקהילתי״ כתב סער.

״לצערנו, למרות פניות חוזרות ונשנות למערכת הביטחון, לא נעשה די על מנת לסגור את הפירצות בגדר ההפרדה״ כתב רפי סער לשר הביטחון גלנט והזהיר ״מחויבות צה"ל וכוחות הביטחון לענות על הפערים הביטחוניים באמצעות נוכחות ביטחונית חזקה ולהיערך לשבועות הנפיצים שלפנינו״.

פורום קו התפר הדגיש לשר הביטחון כי ״בימים אלה, בהן ההתרעות הביטחוניות לאורך קו התפר גוברות לקראת לחודש רמאדן, גורמי הביטחון ואנו מזהים תסיסה בתחומי הרשות הפלסטינית, שחלק מיישוביה, דוגמת העיר קלקיליה וכפרים נוספים, נמצאים בסמיכות גדולה ליישובי קו התפר. אנו סבורים כי יש דווקא להגביר הנוכחות הצבאית בגזרה, להמשיך את הפעלת כיתות הכוננות, ואף להתחיל מהלך שיהפכון לקבועות״.

נזכיר כי בתחילת החודש התקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון בכנסת לבקשת פורום קו התפר, שם דרש ראש עיריית כפר סבא רפי סער מגורמי מערכת הביטחון להקים חטיבה צה״לית נוספת בין חטיבת אפרים לחטיבת מנשה וחטיבת בט״ש קבועה בקו התפר של השרון עם קלקיליה, לפתוח חטיבת מג״ב חדשה שתקבל אחריות בלעדית על אזורנו, ולקבוע את שיתוף הפעולה של צה״ל והמשטרה עם כיתות הכוננות.