ליגת ירוק באבארגל – מחזור שמיני // דני מלניצקי

רמז, שהחזיק במקום הראשון ערב המחזור, פגשה למשחק קצוות את דבורה עומר מהתחתית. הקבוצה של ניר צ׳יצ׳יאן, מאמן דבורה עומר, הגיעה מחוזקת באוהד אלגרבלי, שחקן עירוני קרית שמונה והפועל כפר סבא לשעבר, שערך את הופעת הבכורה שלו העונה ובנוסף חזור לשירותיה אסף בוטל אחרי תקופה ארוכה. הקבוצה של בני טורקמן חסרה את ברק דמיציאן, רועי משה ודניאל גדלי.

בפתיחת הרבע השני רמז איבדה את השחקן המרכזי, מקס אוטמזגין, שנפצע ומכאן השליטה עברה אל הכתומים. בדקה ה-13 אלגרבלי העלה את דבורה עומר ליתרון 0:1 ושתי דקות מפתיחת המחצית השנייה בוטל ניצל טעות קשה בהגנת היריבה והכפיל את התוצאה, 0:2. ברבע האחרון הירוקים ניסו לחזור למשחק, אבל השוער שלום אוחיון שמר על רשת נקייה. למרות ההפסד, רמז נותרה במקום הראשון, ואילו דבורה עומר עלתה למקום העשירי.

לאה גולדברג בהדרכת יואב הלמן הייתה יכולה לנצח ולהעפיל למקום הראשון, אבל האפורים שהגיעו פייבוריטים, בעטו בדלי לאחר שהפסידו 1:2 לגולדה מאיר, שחוזרת לחלק העליון של הטבלה.

 

צילום דני מלניצקי

 

 

במחצית הראשונה גולדה הייתה טובה יותר והגיעה למספר מצבים שנעצרו ע»י דקל חסיד. בדקה השמינית עומרי וייסמן העלה את לאה גולדברג על לוח התוצאות, אך שחקניו של עידו אריכא, מאמן גולדה, התעוררו בזמן והפכו את התוצאה. בדקה העשירית אבישי חקשור איזן ל-1:1 וכעבור 8 דקות גילי מיארה עם שער נהדר קבע 1:2 לכחולים. ברבע האחרון הקבוצה מהשכונה הירוקה יצאה יותר קדימה ותקפה, אולם לא נכבשו שערים נוספים. גולדברג נשארה במקום השני וגולדה מאיר עלתה למקום השביעי.

שמעון פרס עלתה למקום השלישי לאחר שניצחה 1:3 את יצחק שדה של שי שם טוב, שנופלת לחלק התחתון של הטבלה.

פרס עם הקפטן-מאמן איתי זמיר פתחת טוב ובדקה החמישית כבשה ראשונה מרגליו של חיים קפוזה. הרבע השני היה שקול, בלי יותר מידי מצבים לשני הצדדים. בדקה ה-16 זמיר כבש את השני מבישול של דודו דוסטן ותוך שתי דקות גם ביסס את היתרון של התכולים, 0:3. בדקה ה-20 רז הרוש צימק ל-1:3 מבעיטה יפה מרחוק לרשת. ברבע האחרון יצחק שדה היתה קרובה להבקיע שערים נוספים, אולם הירוקים לא מצאו שוב את הרשת של השוער אייל ליבנת.

ש״י עגנון של רן כהן פספסה הזדמנות להיצמד לפסגה ולשמור על מאזן מושלם מתחילת העונה לאחר שנפרדה בתיקו 1:1 מול רחל המשוררת בדרבי של השכונה הירוקה. המשחק היה בשליטה מוחלטת של הלבנים מעגנון, אבל הירוקים של רחל המשוררת נלחמו, צופפו יפה בהגנה ויצאו להתקפות מתפרצות מסוכנות. ברבע הרביעי עידן אוחנה ואורן רומי הגיעו לשני מצבים קורצים, אלא שהשוער ערן בר משה לא נתן לכדור להיכנס. בדקה ה-25 שלומי בן ציון (שמשמש כמאמן קבוצת האוהדים של מ.כ כפר סבא, מוליכות ליגה ג׳), הפתיע כשקבע 0:1 לזכות הקבוצה של תמיר ויזנפלד ולירן ספיר. בדקות האחרונות עגנון הפעילה לחץ כבד על שער היריבה ובדקה ה-28 אוחנה השווה ל-1:1. בהתקפה האחרונה בן ציון הגיע לעוד מצב נפלא, אבל רועי רון זינק לרגליו והציל את חבריו. ש»י עגנון ירדה למקום החמישי, רחל המשוררת נותרה במקום ה-12.

בן גוריון עשתה צעד נוסף אל עבר חבורת הצמרת לאחר שגברה 1:2 על אוסישקין של ערן בן עזר ואלון קרקו, שירדה למקום השמיני. היה זה מפגש מעניין בין שתי קבוצות חזקות, שרצו לנצח כדי להישאר בתמונת העלייה לחצי הגמר. בדקה השישית בן גוריון עלתה ל-0:1 משער של אורן חג׳ג׳, אלא שדקה לפני הירידה להפסקה שוער אוסישקין, סשה זלטוב, עלה לעזרת ההתקפה ובעט מרחוק לרשת של רונן לובטון, 1:1 במחצית. בחצי השני שחקניו של איתן ספיר, מאמן בן גוריון, הגבירו את הקצב ובדקה ה-23 עלו שוב ליתרון משער של ליאור קליין. התוצאה לא השתנתה בחמש הדקות האחרונות ובסיום הכחולים אספו שלוש נקודות יקרות.

סורקיס של אדיר אסרף וניב חבני ניצחה 0:2 טכני את אופירה נבון וקפצה למקום הרביעי.